[ZAFIRA A] - recyrkulator spalin

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Może macie jakiś pomysł co może by przyczyną palenia się Checka i wywalanie błędu o recyrkulacji spalin?
Wymieniłem zawór EGR i kontrolka nadal nie gaśnie. Tzn gaśnie po odpięciu klemów, potem nie pali się jakiś jeden dzień po czym znów się zapala z sygnalizacją tego samego błędu??
Anyone can help??
dzięki z góry
Hubka
  
 
przepływomierz powietrza, polecam kupić oryginalny.
  
 
rozumiem, że to pewna informacja, bo już wywaliłem ponad 200 PLN na EGR teraz jeszcze przepływomierz pewnie jakieś parę stówek. W każdym razie dzięki za podpowiedź
  
 
W tym aucie a raczej w tym silniku czyli Z16XE nie ma przepływomierza . Sprawdzone na pewno (telefon do ASO).
Może jakieś inne pomysły??

Wyczytałem gdzieś, że to może być też przepustnica (nie wiem tylko gdzie to cholerstwo jest, a chciałbym najpierw spróbować ją przeczyścić). Ktoś wie??

Ostatnie z moich podejrzeń to sonda Lambda - w końcu auto jest zagazowane, tyle że komp nie wykazuje jej błędu tylko w dalszym ciągu upiera się, że to recyrkulacja spalin...
  
 
.....urzadzenie diagnostyczne(komputer) pokazujac bład zaworu egr wcale nie mowi ze uszkodony jest sam zawor, jezeli po wymianie zaworu na nowy dalej zapala sie kontrolka "check" komputer dalej pokazuje ten sam bład to znaczy ze trzeba szukac przyczyny nie w samym zaworze tylko w przyłaczu elektrycznym(ten zawor iest sterowany elektrycznie) mozliwa przyczyna takiej awarjii jest uszkodzona wtyczka lub wiązka......proponuje zmienic mechanika i odwiedzic dobrego elektryka.....pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: bolgi dnia 2008-05-15 20:53:27 ]
  
 
Pewnie masz rację - tylko nie znam żadnego porządnego elektryka w waw-ce lub okolicach.
Ostatnio miałem też inną akcję z autkiem. Wydawało mi się, że tłumik telepie o jakąś blachę - taki dziwny metaliczny dźwięk...
Okazało się jednak, że to nie to - w układ wydechowy - zaraz przy silniku wkręcona jest jakaś sonda. Wzięła się skubana, poluzowała i dzwoniła jak dzwoneczek.
Zastanawiam się czy to przypadkiem nie to było przyczyną próblemów z recyrkulacją? Wprawdzie dokręciłem tą sonde i check zgasł, ale podejrzewam, że to dlatego, że miałem odpięte klemy.
Okaże się pewnie jutro - jeśli check się nie zapali to może właśnie to było sprawcą...
  
 
....no ciekawe, ale zobaczymy za jakis czas. moze z powodu przedmuchow sonda zle odczytywala ilosc tlenu w spalinach, a jest to sonda regulacyjna(przed katalizatorem)(ta za to sonda diagnostyczna) i dlatego wywalalo bład ale to i tak nie tłumaczy ze to bład EGR'u
  
 
jakakolwiek nieszczelonośc w układzie wydehcowym mająca wpływ na odczyt sondy, albo będzie wywalała błedy albo będzie niestabilna praca silnika.
  
 
lipa
znów po jednym dniu jazdy zapalił się check i pali się nadal...
ponawiam prośbę o namiar na sprawnego (taniego) magika w wa-wce lub okolicach, który uporałby się z problemem?? ewentualnie ktoś z szanownych forumowiczów dysponujący TECHem lub TISem?
  
 
....czyli jednak kwestia bedzie lezala w zasilaniu egr'a(jesli znowu wywali bład egr'a), szkoda ze nie mieszkasz w lublinie.....http://lublin.autoteam.pl/katalog/czesci-i-akcesoria/silniki/aut-serwis-jacek-gilewicz,26652.html

[ wiadomość edytowana przez: bolgi dnia 2008-05-22 21:33:26 ]
  
 
ale z drugiej strony - tak jak pisałem - po odpięciu klemów problem znika na jakiś czas (1-2 dni). Czy w momencie złego zasilania do EGR'a komp nie sygnalizowałby od razu usterki tylko dopiero włącza checka po kilku lub kilkunastu uruchomieniach silnika??
  
 
...jest to mozliwe, ja mialem tak z czujnikiem połozenia przepustnicy w lanosie, przewody raz łaczyly a raz nie.....silnik i caly osprzet wibruje podczas pracy i raz łaczy a raz nie ja bym sprawdzil elektryke