[Polonez] [tuning] - silnik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc.
Teraz mam prosbe. Mam poldiego 94' 1600 GLE + LPG od pol roku. Blacha zloto, tylko silniczek troche oslabl. Trafilem na ta strone i od razu pomyslalem, ze tylko tu znajde pomoc. Chcialbym odrobine podrasowac silnik, tak zeby osiagnac lepsze przyspieszenie, lecz bez wzrostu zuzycia paliwa. Prosilbym Was o jakies porady, co zrobic, od czego zaczac, co ma znaczenie i wplyw na osiagi poldiego. W zasadzie, wszystko co moglo by wplynac na poprawe osiagow. Z gory serdecznie dziekuje za wszelka pomoc.

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-04-20 18:56:10 ]
[ powód edycji: Modyfikowałem tytuł ]
  
 
zalezy ile chcesz przeznaczyc na tuning za 3000zl mozesz kupic silniczek 2.0 po remoncie(oczywiscie najlepszym rozwaizaniem jest silnik Roveratylko ze drogi ) bo w 1.6 specjalnie nie ma co dlubac stara konstrukcja silnika (p.s. Roverek mniej pali )
 
 
Co to nie ma sensu, po tuningu mechanicznym będzie miał lepsze osiągi jak roverek i mniej palił.
Co do tuningu to musisz dać do fachowca i połączyć go razem z kapitalnym remontem.
Ale jeśli masz możliwości to może robić wszystko sam:
- modyfikacja gaźnika
- polerowanie kolektora dolotowego
- rozwiercanie i poleowanie kolektora wydechowego
- planowanie głowicy, zmiana kątów zaworów, i gniazd zaworowych
- wydech sportowy
- odchudzenie koła zamachowego
- wałek rozrządu sportowy
- wywżenie wału korbowego

Ja nie preferuje odchudzania korbowodów i tłoków wolę orginalne.

Te modyfikacje pozwolą ci uzyskać lepszy moment obrotowy i moc, oraz zmniejszyć spalanie. Jesli jeździsz na gazie to sugeruję wymienić gniazda zaworowe na takie specjalne do LPG. Pragnę zauważyć że 1.6GLE seryjny ma większy moment obrotowy w niskich prędkościach obrotowych od roverka. A to mocno wpływa na dynamikę, bardziej niż moc.

Pozdrawiam
WALA
  
 
PANOWIE NIE MAM NIC DO SILNIKÓW 1.5 I 1.6 (SAM JEŹDZIŁEM 1.5 I BYŁEM ZADOWOLONY) , ALE MAJĄC DO WYDANIA NA SILNIK 3000 ZŁ , TO ZAMIAST RASOWAĆ SILNIK Z TRZEMA PODPORAMI, KUPIŁ BYM SILNIK Z PIECIOMA PODPORAMI (1.6 105KM, 2.0 112KM) SĄ TO SILNIKI FIATA. ALE DECYZJA NALEŻY DO WŁAŚCICIELA.
  
 
Hmmm Ja tutaj nie chce wywolywac dyskusji jaki silnik jet lepszy ale .... sadze ze 1.6 nie ma szans palic mniej niz 1.4 obojetnei jak by bylo stuningowane, ale za to osiagi moze miec lepsze Jednak 3 podpory silnika to chyba troszke za malo jak na silnik ktory po tuningu ma miec ok 100KM i wiecej

Co do tuningu to tu kwestia lezy glownie w pieniadzach. Mysle ze warto by bylo pokusic sie o modyfikacje ukladu dolotowego powietrza (storzek albo filtr sportowy), moze jakies magnetyzerki, zmiana tlumikow na sportowe. Oraz te rzeczy ktore wypisal WALA.
  
 
hahaha 1.6 po tuningu lepsze od 1.4 16V hahaha (bez obrazy ale w cuda nie wierze mialem 1.6 i bardzo przeklinalem na ta konstrukcje)no fakt niedawno na wyscigach byl taki jeden 1.4 16V ktorego prawie wzial 1.6po tuningu, ale scigalem sie z tym 1.6 i tk dostal w dupe ze az milo3podporowy sielnik nigdy nie bedzie lepszy od 5cio. Byl kiedys taki kolega PoLdEk w PTK mial on 11.50 do setki(1.6GT-Chojnacki) a moj ma 11.16.A co do mniejszego palenia 1.6 moge skomentowac to tylko smiechem
 
 
Drogi Dzidzio!

Nie jestem po to aby się kłucić, ale co ty powiesz na to spalanie w moim.
Mam 1.6 GLE, na trasie brykając do 100 km/h spalanie na setkę 6.5 l, w mieście 9 l, a trasa mieszana 8.
Jeśli chodzi o to kto kogo weźmie to nie chcę polemizować, brykam poldim teściowej 1.4 16V jeśli chodzi o Vmax to nie widzę różnicy, podoma mi się ten silnik akurat mojej teściowej bo ma 160 000 km przebiegu i bieże 0,5l oleju na 10000 km, ale mam kumpli których mój trzy podporowy silnik przerzył roverka, w zależności od stylu jazdy. 1.5GLE ojca zrobiłem 200000 km bez remontu i sprzedał go sąsiadowi który dalej jeździ bez remontu. Uważam że poldek seryjny 1.6GLE 90KM po tuningu osiągnie jakieś 100KM, odpierdala roverka a tylko dlatego że sam seryjny ma większy moment obrotowy w niższym zakresie prędkości obrotowych od rovera.
Fakt roverek na I, i II biegu jest torpeda, ale do seryjnego wystarczy założyć dyszę 145 i 155 i po roverku, wącha dymek.

A tak waktycznie to kolega się pyta czy warto. Bo przymierzałem się do wtykania 1.4 16V, i są małe problemy, zwłaszcza że silnik to koszt jakieś 3000PLN ze skrzynią, do tego podłużnica musi być inna wolę nie przerobić starej. A po za tym będzie słabszy od 1.6 bo most ma inne przełożenie dla porównania 1.6GLE przy obrotach 3500 ma 123km/h, Roverek ma 109km/h, i dlatego lepiej przyspiesza. Jak go wetknę na mój most to nie będzie różnicy. A po za tym co mi po tym jak za jakieś 30000 most mi klęknie jak przy każdym z silnikiem roverka. Więc dałem sobie spokój

Pozdrawiam

  
 
Ale co do konstrukcji 3 podpory to się zgadzam, napewno nie wytrzymuje tyle obciążeń co 5 podpór. Ale jeśli ktoś szanuje auto to będzie się nim długo cieszył.

Pozdrawiam
  
 
Co się tak przedrzeźniacie

jedno jest pewne
po pierwszeprzy seryjnych silnikach 1.4 jest leprze od 1.6
po drugie po przeróbkach 1.6 może mnieć leprzego buta od 1.4 po trzecie po przeróbkach 1.6 może mniej palić od 1.6 (szczegulnie na gaźniku)
po czwarte 1.6 nigdy wrzyciu nie będzie zarazem miał leprzego buta i mniej palił od 1.4

pogódźcie się z tym

a po x to taniej jest kupić samochód z silnikiem takim jaki chcemy niż wkładać go do swojej padaki (no chyba że ktoś wkłada 3.0 V6 od FIATA)
  
 
Ok Shilton.

Już więcej nie będe się wypowiadał co białe co czarne.
Pomyślmy lepiej co wykombinować aby nasze furki paliły mniej i lepiej chodziły bez potężnych nakładów finansowych.

To do gaźnikowców
Jedną z takich możliwości jest wtyknięcie mniejszych dysz niż są wsadzone, ale mogą być rózne objawy, jeśli silniczek będzie już troszkę uszknięty to może nie iść bo będzie brakować zupy, ale w innym przypadku może nawet poprawić dynamikę, bo mógł dostawać za dużo mieszanki no i skutecznie nie spalał całej mieszanki, no ale po wsadzeniu mniejszych dysz tżeba troszką zmniejszyć ilość paliwa w komorze regulując poziom, tu już na własne wyczucie.

A to dla tych co nie mają popychaczy hydraulicznych.
Można poprawić dynamikę poprzez zmniejszenie luzów zaworowych to zwiększy kąty otwarcia zaworów i zarazem lepsze wypełnienie komory spalania, ale po regulacji warto na biegu przetaczać samochód i nasłuchiwać czy nie dochodzą jakieś stuki spowodowane chaczeniem się zaworów o tłok, chyba że ktoś chcę lekko go zmodyfikować, różnica jakieś Vmax większe o 3-4km/h i dopał jakieś 0,5s mniej do setki.
Ja ustawiłem sobie luzy 0,10 i 0,15 jest super.
No ale UWAGA należy pamiętać o pasku rozrządu, przy takich luzach jest większe ryzyko zniszczenia głowicy.

A to dla wszystkich.
Można w prosty sposób polepszyć sprawność wydostawania się spalin przez koletor wydechowy. Wystaczy do tego trochę chęci i pilnik, demontujemy kolektor i usuwamy każdy fragment nadmiaru odlewu który nie jest odciśnięty przez uszczelkę, oczywiście od strony wewnętrznej każdego kanału w kolektorze. Fragment nie odciśnięty przez uszczelkę bardzo dobże pokazuję o które fragmenty chaczą spaliny powodując zawirowanie.
Mażna się pokusić o demontaż głowicy i ładne jej wypolerowanie.
To pozoli na kolejne zwiększenie Vmax o jakieś 2km, i kolejne lepsze przyspieszenie o 1s.

Niby to nie wiele ale podniesie bardziej dynamikę oraz sprawność silnika, bez narażania go na przeciążenia.
Koszt praktycznie żaden.

Pozdrawiam
WALA
  
 
Hej milosnicy najwspanialszych aut na swiecie czyli Poldkow )), moze ktos udzielic rady w jaki najprostrzy sposob mozna nieco podrasowac poldka aby uzyskac troche leprze przyspieszenie i max. speed - konkretnie mam Poldka Atu 1,6 GLI z 97r. Za kazda informacje z gory dzieki - jestem pierwszy raz na tym forum i byc moze moje pytanie jest troche glupie ale warto sprobowac CZEE
  
 
Wszystko zależy od tego ile chcesz włożyć w to kasy. Podstawową sprawą jest wypolerowanie kanałów doloowych i wylotowych. Do tego mozna założyć strumienicę dolotu Michaela Sportowy tłumik i strumienicę w miejsce tłumika piewszego. Za trochę więcej pieniedzy można zrobić to co oferuje firma Świątek. Czyli wymiana chipa na V-tec ( tutaj można wybrać wariant ale wiąże się to z kasą) i sportowy wałek rozrządu włsnej produkcji inz. Świątka Poza tym niektórzy montują sobie magnetyzery, przewody niskooporowe, sportowe świece np. Brisk, NGK, Supersprint Tak więc wszystko zależy od pieniędzy. A jeżeli chcesz tuningować silnik to dołączysz do grona wiecznie zadowolonych użytkowników samochodów, którzy ciągle myślą co tu zrobić by autko było szybsze, więc zanim zaczniesz przemyśl to dobrze
  
 
naj prościej pojechać do specjalisty on zrobi wszystko w najwyższej jakości a przy okazji bedzie wiadomo czy to co zrobił dało jakiś efekt dzięki hamowni Rasownie silnika bez tego uządzenia nie ma sensu
  
 


Zgadzam się ale tuning trzeba robić a głową
Zaczniesz mieszać i będziesz rozczarowany efektem
  
 
Witam
odkopuje wątek bo mam do was pytanie-prośbe.
Otóż mam Poloneza 1,5 Gli z 95r w styczniu zrobiłem wymiane uszczelniaczy zaworów , wymiana uszczelki pod głowicą + planowanie oczywiście tylko to konieczne do wymiany uszczelki pod głowicą spalanie gazu teraz mam na poziomie 11,5l /100km benzyny nie wiem bo benzyne wykorzystuje tylko do odpalenia. a teraz moja prośba co zrobić żeby choć trochę zmnijeszyć to jego poldkowską mułowatoś nie wiem może mi się tylko wydaje ale czuje tak jakby troche odstawał od innych poldków co prawda inne którymi jeździłem wszystkie były 1,6
Z góry dziękuje za odpowiedzi
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów!!
  
 
Kup Poldrovera - najtaniej i najszybciej osiągniesz swój cel