[mk7] W ktorym miejscu znajduje sie silnik krokowy?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,jak w temacie,jestem zmuszony wymienic krokowca,bo mi warjuje brysia na obrotach.Tak wiec pytania:gdzie on sie znajduje? jak go zdemontowac?na co uwazac? i od czego zaczac pod maska?
  
 
Cytat:
2009-10-05 17:34:48, kamil_cabrio pisze:
witam,jak w temacie,jestem zmuszony wymienic krokowca,bo mi warjuje brysia na obrotach.Tak wiec pytania:gdzie on sie znajduje? jak go zdemontowac?na co uwazac? i od czego zaczac pod maska?


Najlepiej zacząć od wyszukiwarki
  
 
w wyszukiwarce wyskoczylo mi 47 str. z ktorych wiekszosc to pytania ze cos sie dzieje z obrotami,ja wprost je zdefiniowalem bo wiem co musze zrobic,ale nie wiem jak.
  
 
nie napisałeś nawet jaki masz silnik
ps. wpisz w allegro silnik krokowy escort będziesz miał zdjęcie i sobie znajdziesz
  
 



wystarczy go przeczyścić

[ wiadomość edytowana przez: kris2629 dnia 2009-10-05 19:11:55 ]
  
 
A ja też mam pytanie odnośnie krokowca, wystarczy odkręcić tą część co się trzyma na dwóch śrubkach czy coś więcej? :>
  
 
odkręcasz cały



czyścisz prawą część



najlepiej po czyszczeniu dać nową uszczelke

[ wiadomość edytowana przez: kris2629 dnia 2009-10-05 20:21:58 ]
  
 
no tak,ale ja mam motor 1.8 16v zetec a nie z xr3i,czy wyczyszczenie da rezultat na dluzsza mete czy tylko chwilowo rozwiaze problem?
  
 
Następnym razem podaj więcej informacji
  
 
Wszystko zależy od stanu krokowca. Nigdy nie zaszkodzi sprobować. Ja swojego czyszczę raz na pół roku i mam spokój.

Ja do tego używałem benzyny, małego pędzelka i sprężarki. Sprężarka bardzo dobrze wydmuchuje cały syf. Używałem też na koniec preparaciku 007, ale ostatnio zauważyłem, że jakby łapał w ten sposób więcej brudu i wyczyściłem tylko benzyną. Mam spokój jak narazie.
Co do 1,8 to bodajże jest po lewej stronie kolektora ssącego - bardzo łątwo zdemontować (nie to co 1,6 1,6V) więc warto spróbować. Może akurat wystarczy.
  
 
Cytat:
2009-10-06 07:01:52, przemkowal pisze: Co do 1,8 to bodajże jest po lewej stronie kolektora ssącego - bardzo łątwo zdemontować (nie to co 1,6 1,6V) więc warto spróbować. Może akurat wystarczy.



1.6, czy 1.8- jak plastikowy kolektor, to jeden pies. Trzeba mieć szczupłe i sprytne ręce, żeby odkręcić z góry. Od spodu łatwiej.

A to jest to

[ wiadomość edytowana przez: buzzer11 dnia 2009-10-06 07:51:43 ]
  
 
Cytat:
2009-10-06 07:45:29, buzzer11 pisze:
1.6, czy 1.8- jak plastikowy kolektor, to jeden pies. Trzeba mieć szczupłe i sprytne ręce, żeby odkręcić z góry. Od spodu łatwiej. A to jest to [ wiadomość edytowana przez: buzzer11 dnia 2009-10-06 07:51:43 ]



Dokładnie, zdjecie wyzej przedstawia silnik krokowy/zawór bocznikowy powietrza z silnikow 1.6 90KM/1.8 RDA,RQB 105 I 130KM/2.0 136KM ZTETEC z kolektorami aluminiowymi, i jest on przykrecony od przodu pod przepustnicą.

W silnikacxh 1.6 90KM/1.8 RKC 115KM/2.0 136KM z plastikowymi kolektorami silnik jest mocowany na 2 sruby, umiejscowiony u dołu miedzy kolektorem a głowicą.
  
 
U mnie wyglada to tak i za ch**j nie moge znalezc tego krokowca,bo jak widac cala "aparatura" od gazu mi zaslonila.Czy moglby ktos zrobic foto swojego silnika i pokazac gdzie on konkretnie jest? Z tego co mi sie wydaje jedyna mozliwoscia dostania sie do niego w moim przypadku jest wejscie pod auto?



  
 
Kolego - krokowy jest pod wtryskiwaczami gazu.
Na zdjęciu z lampą, wygląda, jakby przewód od filtra gazu był przypięty do wtyczki krokowego.

Gdybyś poszukał, to byś znalazł zdjęcia które umieszczałem opisujące położenie krokowego w 1,6 16V z plastikowym kolektorem.

Nie mogę wrzucić poprawionego zdjęcia bo coś mi w pracy blokują chyba. Jak się uda to wkleje linka.
  
 
Po zdemontowaniu odmy wyglada to tak,moze teraz predzej mi ktos zaznaczy za co mam sie brac


  
 
Zdemontowałes dolot powietrza, Twoj silnik nie posiada odmy.

Patrzac na przepustnice z gory, pod nią kolektor jest wyprofilowany tak ze kanały idą do dołu, miedzy sciana grodziową a głowicą.
I tam po srodku miedzy kanałami a głowica jest silnik krokowy na 2 srubki, taki jak do np 1.3 (zobacz Allegro), patrzac na silnik z prawej strony idzie go zobaczyc, dojscie jest kiepski.
  
 
znalazlem go,ale teraz jest problem jak sie do niego dostac,pasowaloby caly kolektor ssacy sciagac,a ja tam mam ta instalacje gazowoa jeszcze :/ fuck!!!
  
 
mały kluczyk oczkowy, badz nasadowy z małym pokretełkiem i normalnie sie go odkreca, nie ma zadnych problemow, jedynie czasem reka boli bo ciasno
  
 
nikt nie obiecywał, że będzie łatwo...
  
 
Wsiadajac w auto w celu wybrania sie do sklepu motoryzacyjnego po silnik krokowy,odpalam go,a on sie nie dlawi przejechalem sie i wszystko gra,mozliwe zebylo cos ze stykami w kostce bo je przeczyszcilem zanim odpalilem auto i teraz odpukac wszsytko gra tak jak powinno,wiec moze uda sie ze zakup nowego silniczka mnie ominal.