Problem z jazdą na benzynie-Polonez1.6GLI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
KOledzy mam nastepujący problem.Gdy odpalam samochodzik zimny na benzynie jest wszystko ok.Załańcza się ssanie i jest dobrze.Problem zaczyna się wtedy gdy ruszam i dodaje gazu.Samochód zaczyna szarpać i skokami przemieszcza się do przodu.PO przełączeniu na gaz wszystko wraca do normy.Jaka moze być przyczyna?
  
 
Pompa paliwa się kończy albo wtryskiwacz jest zanieczyszczony.
  
 
Dzięki Elite1000 za pomoc.Tego swojego poldka mam dosyć niedługo.Pompka paliwa na 100%była wymieniona na nową.Bo była cała zajechana w jakimś szlamie.Nie wiem tylko jak bardzo zgubny wpływ miał ten bród na ftrysk.Pewnie też już nie jest w najlepszym stanie.
Pozdro
  
 
Mogę jakoś domowym sposobem oczyścić ten wtrysk?
  
 
Nie Elite1000 tylko kan .
Sytuacja może być tez spowodowana zamontowaniem taniego zamiennika pompy (szczególnie jeśli zamontowana była bez wcześniejszego zalania jej benzyną).
Jeśli była cała ze szlamu to czy czyściłeś bak i wymieniłeś filtr paliwa?
Jeśli nie to czyszczenie wtrysku nic nie pomoże i bez rozkręcenia, wyczyszczenia całego układu paliwowego się nie obejdzie.
Jak powyższe warunki są spełnione to wtrysk można przeczyścić dodając specjalny preparat do benzyny ale jak układ jest zaszlamiony to nic to nie da.
  
 
Pompka była wymieniana w polmozbycie.Mam nadzieję ,że nie zaoszczędzili sobie na mnie.Filtry były wszystkie wymienione na nowe.I układ był przedmuchamy.Do tej pory mam na całej powiezchni silnika białe kropki od tego osadu który wydmuchało.Nie wiem tylko czy doszli oni do wtrysku.Dzięki w każdym bąź razie za ważne wskazówki.
  
 
Witam!Prawdo podbnie masz problem z pompa paliwa,ale moze byc to tez brak lub duza nieszczelnosc na rurce dajacej cieple powietrze znad kolektora do filtra powietrza...Przynajmniej u mnie zaloze tej rurki bardzo pomogolo. Pozdrawiam
  
 
pojawił mi się dziś następujący problem, na LPG słyszałem klekot zaworków przy wciskaniu gazu w czasie jazdy, więc postanowiłem sobie zmienić dawkowanie na bene .... też podczas jazdy i zaczął się dusić tracić moc, delikatnie szarpać aż silnik zgasł.... w czasie jazdy próbowałem go odpalić ale nie dał rady, zatrzymałem się na poboczu, wyłączyłem go... włączyłem odczekałem chwilkę i odpaliłem ostatni kawałek drogi przejechałem na benzynie i bez żadnych rewelacji, tzn wszytko już mu pasiło... co mogło się stać, że podczas jazdy zmieniając mu na bene zgasł??

pompka, filtr nófki a bena też nie stara
  
 
Może się elektrozawór gazu podwiesił i się nie zamknął a po przełączeniu na LPG zalało Ci silnik i zgasł.
  
 
Witam.
To ja jeszcze z podobnym pytankiem.
W takim jak wyżej modelu czyli 1,6 gli na gazie jeździ OK. A gdy przełączę na benzyne to na wolnych obrotach na biegu jałowym pracuje sobie poprawnie. Mogę też dodając gazu wkręcić go na wysokie obroty i pracuje bardzo dobrze. Problem zaczyna się gdy chcę jechać na benzynie. Po przejechaniu kilku metrów traci moc jakby nie dostawał paliwa i gaśnie. Po tym mogę go odpalić bez problemu i znowu problem jest tylko podczas jazdy a właściwie jej próby...
Czy to wtrysk ? Czy pompa ? Tylko dlaczego gdy stoi to może nawet 5000 obrotów trzymać a jechać to wcale nie chce...
???
  
 
Cytat:
2007-04-02 08:43:11, DF pisze:
Czy to wtrysk ? Czy pompa ? Tylko dlaczego gdy stoi to może nawet 5000 obrotów trzymać a jechać to wcale nie chce... ???



Raczej pompa. Podaje za mało paliwa. Ilość potrzebnego paliwa zależy od obciążenia silnika , na jałowym obciążenia nie ma i paliwa potrzeba bardzo mało i wystarcz do kręcenia silnikiem.. Może to też być zapchany filtra paliwa ale najprawdopodobniej pompa się kończy.
  
 
dzięki za odpowiedź. Taka przyczyna jest niestety najgorszą dla mnie. bardzo bardzo bardzo mam wielką niecheć do demontażu zbiornika i rozbierania...
  
 
Witam, to i ja skorzystam. Problem może nie jest z jazdą ale z wolnymi obrotami. Na LPG pracuje równiej niż na PB. Co do mocy to czywiście PB bez zarzutu ale jak dojeżdżam do świateł to wskazówka opadnie lekko ale wróci na swoją pozycję. Martwią mnie wolne obroty, jakby gubił zapłon. W ASO się podłączyli i nic nie regulowali bo jak twierdzą nie ma co. Wszystko ok wg nich, wszystko działą, no może doczepili się do różnicy napięć. Jeden mierzył woltomierzem na akumulatorze a drugi odczytywał co pokazuje komp. Różnice były ok 1-1,5V mniej na kompie. Czy jakieś straty 1-1,5V mogą wpłynąć na cewkę, czujnik położenia wału albo sam wtrysk?
1,6GLI Bosch

[ wiadomość edytowana przez: delta9 dnia 2007-04-03 23:27:23 ]
  
 
mogą - główn ie na poziom sygnału z czujników.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
To jeśli mogą, to bardziej wpływają na nierówną pracę na wolnych czy na stukowe, które mam tylko na rozgrzanym.

Poniżej prezentuje filmiki. Opierałem się o samochód dlatego trzęsie lekko. Zwróćcie główną uwagę na szybkość kręcenia się poniższego elementu
http://img112.imageshack....ge=patrzdz1.jpg

Tak pracuje na PB
http://www.sharebigfile.c...V01286-MPG.html

a tak na LPG
http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=309122

[ wiadomość edytowana przez: delta9 dnia 2007-04-04 21:24:07 ]