[SC]Uk³ad ch³odzenia

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Witam

Mam problem z uk³adem ch³odzenia w Seicento 1100. Samochód jest z 2000r, ma przejechane 62 tys km. Problem wygl±da nastêpuj±co: w zbiorniczku p³ynu ch³odz±cego znika p³yn. Pod samochodem, na silniku, nigdzie nie widaæ ¿adnych plam, ¿adnych ¶ladów p³ynu ch³odz±cego. Gdy odkrêcê korek do zbiorniczka s³ychaæ syk i poziom p³ynu siê ciut podnosi. Do tego bardzo czêsto w³±cza siê wiatrak ch³odnicy.

Czy kto¶ mia³ podobny problem i móg³by mi udzieliæ pomocy??
Krzyszthof

[ wiadomo¶æ edytowana przez: krzyszthof dnia 2007-04-14 11:38:35 ]
  
 
prawdopodobnie uszczelka pod g³owic±

a co do grzania sie to norma, ten typ tak ma :/
  
 
Biala chmura dymu z rury przy odpalaniu po dluzszym postoju?
Utrudniony rozruch?
  
 
Problemów z uruchomieniem nie ma. Co do bia³ej chmury to spróbuje to sprawdziæ, ale raczej nie rzuci³o siê w oczy...
  
 
Moze siê zdarzyæ, ¿e nagrzewnica cieknie, ale to by³by wyczuwalny zapach p³ynu ch³odniczego w aucie. Ponadto niewielkie wycieki trudno zauwa¿yæ, bo ciekn±cy p³yn szybko odparowuje nie zostawiaj±c ¿adnych ¶ladów. Proponowa³bym obejrzeæ dok³adnie silnik pod k±tem zacieków na bloku lub wê¿ach a nie szukaæ plam p³ynu pod samochodem.
  
 
Najgorzej, ¿e w SC w komorze silnika jest strasznie ma³o miejsca. A jak jeszcze mam instalacje gazow±.....to po prostu tragedia.
Patrzy³em dok³adnie i nigdzie ¿adnych zacieków nie zauwa¿y³em...
  
 
Pozostaje jeszcze metalowa rurka wchodz±ca do bloku z ty³u pompy wody.(1100)
Tam jest oring.
Nastepnie pd³±czenia parownika (zawsze ciekn±),membrany w parowniku,(wtedy p³yn ¶mierdzi gazem).
Z tego co piszesz to nie jest uszczelka p/g.
Zeby sej sie nie grza³ trzeba kupiæ fachow± ch³odnice.
  
 
Znalaz³em przeciek, dopiero jak p³yn zacz±³ siê laæ. Pola³o siê na wydech i spod maski buchnê³a para
Lecia³o na jednym ³±czeniu, które dodali podczas zak³adania instalacji gazowej.... Dok³adnie nad wydechem...