[125p] Wał napędowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pyt. wymienialem kiedys wal w f125p, i nieco bije. drrzy caly samochod i buczy w srodku! i takie pyt. czy na wale sa jakies znaki? do ustawienia prawidlowego?

[ wiadomość edytowana przez: GDA dnia 2006-03-26 10:21:00 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
Wydaje mi się że nie ma żadnych znaków, ale przed założeniem powineneś wyważyć wał wówczas nie będzie "bił"
  
 
w czasie naprawy, wał powinno się składać tak jak był złożony oryginalnie. jesli przestawisz na którymś połaczeniu na 99% będzie bicie(wiem z autopsji)
a wymina krzyżaka to juz loteria. raz jest oki raz nie.
najlepsze jest wyważenie. słyszałem, że to koszt ok 200 zł..
mio ciagle wibruje. szukam naprawde DOBREGO wału. ale z tym ciężko
  
 
można od razu wymienic podpore wału
  
 
Z wałem to należy podjechać do specjalistycznego zakładu, gdzie go wyważą. Wtedy nic nie będzie wibrować.
  
 
Cytat:
2007-03-27 13:27:04, Koot pisze:
Z wałem to należy podjechać do specjalistycznego zakładu, gdzie go wyważą. Wtedy nic nie będzie wibrować.


a znasz taki, który DOBRZE wyważy?
i ile taka przyjemność kosztuje?
  
 
O ile dobrze zapamietałem, to TA FIRMA - jest w porządku. Mój ojciec tam jeździł naprawiać. Możesz zadzwonić, albo (to taniej) maila wysłać.
  
 
Kolega jest z Zamościa a ten zakład mieści się w Ząbkach koło Warszawy.

Odległość jest dość spora :/


moja rada, poszukaj znaków, takich lekko widocznych kresek na wale, lub kropek zrobionych punktakiem, fabrycznie chyba nawet takie robili jak wyważali, w razie czego mozesz próbować metodą prób i błędów, ale to troche trwa
  
 
Zauażyłem, ale o cenę może zapytać, poza tym może oni kogoś znają - nawet jeśli nie to będzie miał porównanie cennika.
  
 
wielkie dzieki. po niedzieli zadzwonie, ppopytam z ciekawości choć wydaje mi sie, że znalezienie wału u mnie w okolicy będzie mniej kosztowne
  
 
czy wał od MR-a będzie pasował do klasyka? i czy wał od kombi ma inną długość niż sedan?
  
 
Cytat:
2007-04-02 21:17:35, Lechu pisze:
czy wał od MR-a będzie pasował do klasyka?


Gdzieś w trakcie produkcji MRa, w okolicach wprowadzenia "kwadratowego" mostu długość wału mogła ulec zmniejszeniu - czytałem gdzieś, że w celu unifikacji obu mostów wydłużono w jugolu wystającą z niego część wałka atakującego. Nie mam jednak co do zmiany długości wału informacji, których możnaby być pewnym.
Cytat:
i czy wał od kombi ma inną długość niż sedan?


Nie sądzę. Ten grubszy wał występował też w sedanach od II połowy 1976 do 1983 chyba.
  
 
a co z poldkami? czy od poldka podpasuje wał do fiata?
  
 
Od Fiata z polskim mostem napędowym jak najbardziej powinien pasować.
  
 
Dołączę sie do tematu.
Mam poloneza i podobne są objawy czyli drżenie i buczenie słyszalne wewnątrz samochodu.

To mnie tak bardzo nie drażni jak to że nieraz pojawiają sie bicia które nie wiem z kat dobiegają i nie wiem czy ma to wspólne z wałem bo bicie słychać jakby z za kierowcy. Jak mogę sprawdzić co bije??