[MKVII] endura de - tuning diesla 1.8 td

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie, temat powraca jak bumerang, jednak bez zadnych interesujacych info.

Swoim postem po czesci pytam o droge, po czesci informuje kolegow o mozliwosciach i zachecam do zaglebienia sie w ta zabawe.

Czytalem co i jak, czy to mozliwe, oplacalne itp. i odpowiedz brzmi TAK!

http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=28763 to jeden z przykladow w Polsce, pierwsze kroki stawiano w Niemczech i UK.

Teraz pytanie, czy robil cos takiego ktos z tego forum?

Moja znajomosc elementow silnika w tym aucie jest zbyt mala, zeby po tym opisie zabrac sie za zabawe. Jesli juz ktos to robil, czy moze dac mala fotorelacje?

Co ryzykujemy podejmujac ta walke? Nie pytam o to co sie komus wydaje. Wiem, ze turbina nie lubi wyzszego cisnienia, ale wiem tez, ze przy niewielkim podniesieniu owego, nie bedzie w zasadzie roznicy w jej zywotnosci.
Cos innego?

Kolejna sprawa: co potrzebuje do zaslepienia EGR i jak sie do tego zabrac? Mowa oczywiscie o tym samym silniku.

edit: dodam tylko, ze napisalem te i inne pytania do autora tamtego watku, zobaczymy czy i jesli tak to co odpowie. bede was informowal

[ wiadomość edytowana przez: Kodem_PL dnia 2007-04-12 23:03:20 ]

[ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2009-12-06 21:29:48 ]
[ powód edycji: dostosowanie tytułu do nowego regulaminu ]
  
 
nikt nie ma zadnych doswiadczen w temacie?
  
 
na streetracing.pl byl ostatnio taki sam temat.

ponoc gra nie warta swieczki
  
 
zbyt dlugo pewnie nie posmiga
  
 
Hmm, wlasciwie to dlaczego mialby dlugo nie smigac? Robimy dokladnie to samo, co robi chiptuning, ktory dziala jak trzeba w tysiacach aut...

A linki wzialem wlasnie ze streetracing.pl.

Niemniej nikt nie bawil sie w to?

A gra warta swieczki, na streetracing tez powielali opinie ZASLYSZANE gdziestam.
  
 
Witam!
Silnik 1.8 Td nie nadaje się to podkręcania, jest poprostu już leciwą konstrukcją i te 90 KM musi ci wystarczyć Brak elektroniki sterującej wyklucza elektroniczny (tani) tuning. A konstrukcja silnika i czwart cylinder nie wytrzyma ingerowania mechanicznego (drogiego) Najlepiej pogadaj z fachowcami od diesel tuningu ale wszyscy ci odradzą ten silnik, pozostaje wymienic silnik, z Focusa
pozdrawiam
seba
  
 
Witam, sory ze odkopuje ale nie chcialem zakladac nowego, a wiec:

Zakupiwszy 1.8TD 98r zalozylem 17" i sie slabo toczyl wiec wzielem sie za czytanie po necie i tak oto zakupilem wskaznik cisnienia doładowania, zamontowałem, no i na poczatku zawór MBC kulkowy, bo taki mialem akurat, ale szybko sie kapnalem ze nie spelnia zadania wogole, wiec zakupilem iglicowy i takowy teraz testuje

na poczatku 0.7 bar, turbo dmuchal od 2300RPM

teraz 1 bat, turbo dmucha od 1800RPM

no ale nie moge cos wydmuchac wiecej i tu pytanie do ogarniających bo wskaznik doladowania podpielem pod wezyk który idzie od zimnej strony turba do WG i wyglada to tak:

turbo -> wskaznik cisnienia... -> MBC -> WG moze cos zmienic ? moze turbo do regeneracji ? wiem ze gosc do testów wydmuchal 1.2 Bar bez problemu, wiem tez ze 1.5 bar rozsadza blok silnika, wiec nie piszcie mi morałów itd, prosze o konkret odp
  
 
z manometrem wepnij sie w waz od boostera.
  
 
To nie blok nie wytrzymuje tylko turbina T2 jest za słaba.

Jak by dać T3, zaślepić EGR, zwiększyć dawkę paliwa na pompie wtryskowej, zmienić IC na większy -> mamy 105 PS i moment w granicach 220-230Nm.
  
 
Swego czasu w domowch warunkach gostek podkrecił na FCP TD do ok 105KM.
Trzeba by było tematu poszukac bo był opis co i jak i z czego.
  
 
Cytat:
2009-12-06 01:33:47, CKsrv pisze:
z manometrem wepnij sie w waz od boostera.


Napisalem juz ze mam wskaznik cisnienia doladowania w kabinie zamontowany. Pytanie bylo moje jasne, kolejnosc MBC, wskaznik czy na odwrot.
Cytat:
2009-12-06 02:42:10, Tigerbart pisze:
To nie blok nie wytrzymuje tylko turbina T2 jest za słaba. Jak by dać T3, zaślepić EGR, zwiększyć dawkę paliwa na pompie wtryskowej, zmienić IC na większy -> mamy 105 PS i moment w granicach 220-230Nm.


T3 podejdzie bez przeróbek ?
gdzie jest EGR ? jak zaślepić ? najlepiej fotke poproszę
dawke paliwa zwieksze niebawem jak tylko znajde te śrubke od boostera
IC puki co wystarczy, nie chce osiagac nie wiadomo jakich cisnien, chce poprostu zeby ten boost byl wczesniej i odrazu 1Bar
Cytat:
2009-12-06 11:00:12, Magik123 pisze:
Swego czasu w domowch warunkach gostek podkrecił na FCP TD do ok 105KM. Trzeba by było tematu poszukac bo był opis co i jak i z czego.


czytalem ten artykuł ale koles wlasnie nie pisze nic dokladnie gdzie co znalezc itd..


[ wiadomość edytowana przez: Assmen dnia 2009-12-06 12:23:57 ]
  
 
zastanow sie co dokladnie chcesz mierzyc, pomysl i sam sobie odpowiesz w moment.

tu masz czytadlo na niedziele
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=23196

  
 
Cytat:
2009-12-06 13:13:41, CKsrv pisze:
zastanow sie co dokladnie chcesz mierzyc, pomysl i sam sobie odpowiesz w moment. tu masz czytadlo na niedziele http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=23196


Wiem wlasnie, dlatego rozwierce kolektor dolotowy i tam zamontuje wskaznik

a tu fotka narazie na szybko jak to wygląda



i filmik na YT

Escort tdi wskaznik doladowania
  
 
ja mam tez td ale 70km tez turbinka dosc ostro podciagnieta ale jezdze bez tego wskaznika......mozesz powiedziec gdzie go nabyłes ?? tez musze sobie taki własnie zakupic....

ja to bardziej dąze do swapa na 1.8 TDCI z Foki ale to dopiero jak bedzie kasa narazie powolutku robie swojego zeby jakos wyglądał zapraszam do mojego wątku i prosze o komentarz ;P

fajny Esio

[ wiadomość edytowana przez: Tvister22 dnia 2009-12-06 23:45:57 ]
  
 
Cytat:
2009-12-06 23:44:38, Tvister22 pisze:
ja mam tez td ale 70km tez turbinka dosc ostro podciagnieta ale jezdze bez tego wskaznika......mozesz powiedziec gdzie go nabyłes ?? tez musze sobie taki własnie zakupic.... ja to bardziej dąze do swapa na 1.8 TDCI z Foki ale to dopiero jak bedzie kasa narazie powolutku robie swojego zeby jakos wyglądał zapraszam do mojego wątku i prosze o komentarz ;P fajny Esio [ wiadomość edytowana przez: Tvister22 dnia 2009-12-06 23:45:57 ]


http://moto.allegro.pl/listing/search.php?string=wskaznik+do%C5%82adowania&category=620&country=1

jak bedziesz mial problem z podlaczeniem to ci moge zrobic fotki

daj linka do Twojego wątku

ten TDCI podchodzi bez przerobek ?
  
 
znaczy od focusa bez przeróbek

w dziale tuning mój wątek mk7 ''tvister mój esio" na 1str powinien byc mój temat

jak zakupie to sie odezwe ale to za jakis czas pozdrówki
  
 
Assmen EGR jest pod IC i zaślepić go możesz jakąś blaszką najlepiej stalową byle nie kawałkiem z puszki po piwie bo przepali zaraz. na zdjęciu na czerwono zaznaczyłem gdzie wstawć zaślepienie.
ja zaślepiłem ale jakiejkolwiek poprawy nie zauważyłem




[ wiadomość edytowana przez: kupiec dnia 2009-12-07 09:25:47 ]

[ wiadomość edytowana przez: kupiec dnia 2009-12-07 12:49:26 ]
  
 
Ja w 1,8 TDDi (focus) zaślepiłem krążkiem z blachy 1mm. Trzyma się już ze 4 miesiące i nic się nie przepaliło/przerdzewiało. Teraz pytanie do turbo(dymo)menów - ktoś wie może jaka dmuchawka siedzi w FF 1.8 TDDi 90KM?
  
 
Cytat:
T3 podejdzie bez przeróbek?



Powinieneś oryginalnie mieć t4 garetta, tak na marginesie.

Rocznik preston albo VIN na priv lepiej.