Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2011-12-09 10:32:42 Fakt co dwa to nie jeden a patent z ropzrusznikiem się sprawdził:
http://www.kswiecicki.prospect.pl/16v/MOV01616.MP4 PS Tapeta na ścianie w piwnicy to pomysł sąsiada hehehe a tak wygląda to już na silniku docelowym Zaczynają się pojawiać pierwsze kable jak widać [ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2011-12-09 10:36:28 ] |
eFeSOwiec Miłośnik FSO FSO Polonez 2000 Warszawa | 2011-12-09 15:04:13 Z przejęciem obserwuję Twój projekt Tylko pogratulować |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2011-12-09 15:23:59 Projekt jest imponujący. A tego alternatorka nie można by jakoś uestetycznić? |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2011-12-10 12:40:05 Fakt jest taki że nie mogę się doczekać odpalenia tego projektu. Na pewno będzie to w garażu zanim nie wsadzę to do auta.
Co do alternatora - hmmm są dwie możliwości wyczyszczenia ale boję się obu - jedna to szczotka druciana tyle że wystają tam uzwojenia przez szczeliny :. druga to chemicznie - nie ma problemu mogę to potraktować chemią i wodą ale nie wiem jak zachowa sie elektryka i elektronika w środku. Zwłaszcza że raz już upaliłem alternator przez mycie silnika. Rozbierać alternatora mi się nie chce ... No chyba że wpadnę na jakiś ciekawy pomysł |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2011-12-10 14:46:36 Wypolerować ręcznie przez delikatne pocieranie szmatką? |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2011-12-10 22:48:33 Czy rozrusznik nie będzie kolidować z podłużnicą?
Firmy regenerujace rozruszniki mają małe piaskarki - pięknie się nimi czyś ci aluminium. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
jose Miłośnik FSO '73 Warszawa (Las Palmas) | 2011-12-11 00:20:44 Nie prościej było dzwon ze 131? |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2011-12-11 22:10:55 Z rozrusznikiem to samo się zastanawiam ale jestem dobrej myśli mierząc to wstępnie - powinno być luzu ok 2-3 cm , w sumie na dole silnik nie chodzi na boki az tak strasznie bo tam jest podparty.
Co do piaskowania to samo co z szczotka druciana - sa uzwojenia lakierowane i przy piaskowaniu wogule masakra - uzwojenia a potem wywal caly piasek ze srodka. Jose - dzown ze 131 - fajna sprawa tylko tak - mam w miare zdrowa skrzynie u siebie, po drugie dostac dzwon ze 131 tez dosc ciezki i drogi temat , nie wspomne ze nie kazdy dzwon ze 131 podchodzi do skrzyni ze 132 (nawet o ile obie sa "duze") |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2011-12-14 09:46:22 Atek - ani turbo, ani kompresor nie wchodzi w rachubę przy zabawie w superoesy czy kjsy - tutaj przemnożenie pojemności przez 1.5 czy 1.7 dałoby ponad 2000 , co spowodowałoby że polonez jeździłby w klasie subaru sti i lancerów evo - jaki finał nie muszę mówić.
Z drugiej strony zamiast kompresora wolałbym turbo - nie dość że większe ciśnienia można osiągnąć to jeszcze sprawność silnika jest większa przy turbo i bark kombinacji z napędem. Przy okazji mały update -silnik już kręci rozrusznikiem, wczoraj przeżyłem najgorsze 1.5 minuty swojego życia - po zalaniu olejem pompa oleju nie chciała zaciągnąć oliwy przy kręceniu. Tutaj pomocne okazały się szamańskie techniki - zalanie pompy olejem po stronie ciśnieniowej uczyniły cuda - 10 sekund i kontrolka oleju zgasła. Prawdopodobnym problemem było całkowite zejście oleju z pompy przez te kilka miesięcy postoju ew za mało zalałem w pompę przy składaniu grata:/ [ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2011-12-14 09:47:44 ] |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2012-01-07 11:39:16 Akurat to za stary silnik żeby takie coś było - słyszałem że w nowych silnikach tłoki są jakoś powierzchniowo ulepszane ale w takim klamocie z 80 lat to nie.
Update - wiązka do silnika poskładana,wszystkie czujniki pokazują poprawnie , zostało podłączyć cewki , paliwo i można palić |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2012-01-26 22:06:48 Mały update prac , skoro jeszcze jest zima a silnik w pokoju, zatem po konsultacjach z Kanią doszedłem jednak do wniosku że trzeba przerobić pasek klinowy, najlepiej dać wielorowkowy. Dzięki temu że Artek u siebie ma silnik z tipo 1.6 dohc zczaiłem że to jedyny silnik od którego koła trzeba poszukać.
Nie obyło się bez niespodzianek, zatem do dzieła: co najlepsze - małe kółko pochodzi z opla astry bertone z silnikiem z22se - przypadkiem wpadł na to Artek , a przy okazji jest z aluminium i cholernie lekkie Kolejny zonk- niestety koło z tipo nie posiada patternu pod czujnik wału zatem znów wizyta u tokarza , wycieliśmy wieniec zębaty z koła , które poprzednio było przygotowane pod szeroki pasek i założyliśmy na przygotowane (utoczone) koło z tipo: Niestety ponieważ wieniec jest w ninnym miejscu znów zonk z czujnikiem wału - trzeba było wykombinować coś innego - zaadoptowałem uchwyt z czujnikiem o coupe turbo , oczywiście nie wszedł bez przeróbek :/ (tu pobpiłować , tu zrobić dystans, tu koliduje z kołem pompy wody) Przy okazji odchudziłem koło pompy wody - no cóż 0.5 kg to lekka przesada, tak wygląda wszystko poskładane na wzór: Ostatni zonk to pompa wody z cromy - okazała się za wysoka o 1cm i musiałem dokupić z tipo - to spowodowało że znowu są zabawy z obiegiem wody i naciągiem alternatora. Tak że pozostało mi zrobić flanszę i obieg wody, porzeźbić naciąg alternatora oraz wienien na kole pasowym zablokować w odpowiednim miejscu. Przy okazji do silnika trafiły cewki z Vaga i fotki będą przy okazji. |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2012-02-15 19:54:52 Update - cewki VAG ze starego silnika - zmodzony dekiel żeby weszły:
Wspornik alternatora do naciągu paska już zrobiony,ponadto dołożyłem rolkę prowadzącą po prawej stronie paska rozrządu - SKF oraz dorobiony przez motoweld.pl króciec - niestety flanszę musiałem wyciąć sobie sam ręcznie bo kolega nie miał czasu wyciąć na laserze.Mimo wszystko wyszło to całkiem sympatycznie, choć spędziłem kilka godzin na obróbkę: Po zmontowaniu tego na pompę: Pozostaje przerobić do końca kolanko z trzema króćcami i wszystko z wodą gotowe |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2012-03-09 13:07:29 Dawno nie było update a dużo się działo:
Zacznę od początku - po wykonaniu kolanka silnik wyglądał tak, przy okazji zamontowałem przepustnicę z lancii VVT , która była w 8v : zatem przyszła wiekopomna chwila - bye bye 8v: ostatnie przymiarki zespołu napędowego: skrzynia została przy okazji wymyta , zmieniony olej , simering na wałku sprzęgłowym , dzwon oraz nowe łożysko wyciskowe. tak już po spięciu napędu w budzie , trochę zabawy by to wycentrować ale jakoś siedzi: pora przymierzyć kolektor ssący: Po tygodniu walki wieczorami, wczoraj silnik się odezwał - nie obyło się bez walki - jak zawsze coś musiało się skomplikować - pierwsza sprawa to wałki nie były idealnie sfazowane - ale ekipa ja , misiek , rudy - szybko daliśmy radę to jakoś w miarę ustawić. Kolejna sprawa - silnik probuje łapać na 1 i 4 garze , 2-3 martwy ale przestaje - diagnoza - hmmm brak iskry po 2 obrotach wału. Niestety tutaj już moja wina - błąd w programie nie podawał paliwa na wtryskiwacze 2-3 tylko cały czas 1-4 a do tego zbyt krótkie ładowanie cewek i brak iskry gwarantowany. a tak wygląda etap końcowy wczoraj: Efekt końcowy po trzech wieczorach zabawy, pewnie na to wszyscy czekali: www.youtube.com/watch?v=1x9nTVzI6lc&feature=youtu.be [ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2012-03-09 13:11:47 ] |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2012-03-09 13:17:09 Nieźle, podziwiam za wytrwałość
Teraz czekam na wrażenia z pierwszej jazdy |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2012-03-09 14:05:58
I na wyniki z hamowni |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2012-03-13 08:29:15 Na razie na pierwszą jazdę trzeba poczekać , brak wydechu trzyma projekt.
Wczoraj już całkiem złożony opuścił garaż: Przy okazji w sobotę dopracowałem lekko mapy pod nowy setup oraz nagrzałem silnik do temp roboczej i odpowietrzyłem układ. Tak to teraz pracuje: http://www.youtube.com/watch?v=aWy0g2UgMls&feature=youtu.be zatem nic innego jak czekać na zrobienie solidnego barana, prawdopodobnie będzie wyliczony pod ten setup Przy okazji powoli trzeba szykować coś takiego: [ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2012-03-13 08:30:30 ] |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2012-04-12 20:14:46 W międzyczasie kolektor się robi:
Widać że rurka wody jest do lekkiego przerobienia, co ciekawe bagnet da się wyciągnąć i wsadzić ponownie Teraz cała okazałość przed pospawaniem: |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2012-04-12 21:13:39 To jest tak zwany kolektor gordyjski? Estetycznie wygląda. |