Ześwirowany czujnik oleju w 3S-FE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka poziomu oleju. Poświeci chwilę, zgaśnie, znowu poświeci i tak w koło Macieju
Nie ma na to reguły.
Do niedawna zachowywała się poprawnie, czyli jak zaświeciła przy równej jeździe w okolicy 3000obr/min to znaczyło że na bagnecie zbliża się do MIN po nocy (ok. 1/5 stanu). Jak świeciła częściej to oznaczało czas najwyższy na dolewkę.
Aktualnie mam po nocy 4/5 stanu, a to bydlę mruga do mnie na żółto co jakiś czas
Wymiana oleju była jakieś 5-6tys km temu, olej Mobil1 5W50, filtr oryginał Toyota z ASO, bebechy pompy oleju wymienione razem z olejem, ciśnienie oleju trzyma równo. Obleciałem po wymianie Chorwację - jakieś 3000km ostrej jazdy i nic się nie działo. Jakieś 2-3 tygodnie po powrocie zaczęła się ta dyskoteka

Moje podejrzenia:
1. Czujnik brudny
2. Brak styku na wtyczce przy czujniku.
3. Pływak się rozszczelnił i tonie powoli
4. Filtr oleju gówniany (oryginał) i faktycznie w czasie jazdy wysysa tyle oleju z miski że aż kontrolka świeci.
5. Łożyska na rozrządzie już takie wylatane, że tłoczy w górę dużo oleju i zanim ten ścieknie, kontrolka zaświeca.

Moje pytania:
1. Ktoś przerabiał podobne zjawisko ? Jak sobie poradził ?
2. Miał ten czujnik wykręcony w ręce ? Jak to wygląda ?
3. Czy ten czujnik jest normalnie zwarty czy rozwarty ?
Chyba wystarczy na razie
Pozdro.

Ps. Nie to żebym się bardzo martwił tym zjawiskiem, bo olej sprawdzam regularnie, ale nie cierpię jak ktoś/coś na mnie krzyczy bez powodu

[ wiadomość edytowana przez: Perzan dnia 2006-12-06 19:39:08 ]
  
 
Jak w kolo Macieju ?...To maciej odpowiada.
Pociagnij za kabelki jezeli nie zostanie ci ktorys w dloni,to wyjmij czujnik.Plywak sie nie rozszczelnia bo jest z takiej pianki ,przesuwa sie po takim slupku,a obok jest taki drugi slupek,na zdrowy chlopski rozum to urzadzenie jest bez sensu i niema prawa dzialac..Ale...te dwa slupki sa zakonczone takim jakby kapselkiem cyny trzeba zagrzac lutownica i odessac cyne wewnatrz tego z plywakiem chyba jest kontaktron a w tym drugim, takim niewiadomo po co jest opornik,trzeba wylutowac te elementy i wyplukac szlam i osad oleju z opilkami,nastepnie zalutowac i bedzie ok robilem to dwa lata temu i sie udalo do dzis chodzi.Jest troche zabawy,ale czujnik nie jest tani.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Czujnik jest nito zwarty nito rozwarty pomiar przez zmiane rezystancji opornika zanurzonego w cieczy oraz kontaktrona przelaczajacego na drugi opornik.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Dzięki wielkie za cenne info
W takim razie poczeka do wiosny, no chyba że mnie już wkurzy na maksa albo będę coś robić w okolicy
Pozdro.
  
 
No i stało się. Zrzucałem miskę i przy okazji rzuciłem okiem na ten nieszczęsny czujnik.
Pierwsze co mi wpadło w oko to jakieś dwa kamyczki na smoku od pompy. Zdziwienie wielkie, co robią kamienie w misce ?? :-O
Wyjmuję czujnik i już chyba wiem co to za "kamienie". To dwa kawałki pływaka od czujnika. Ktoś yntelygentnie musiał składać miskę i ułamał pływak. Resztę chyba zmieliło bo nic już w misce nie leżało
I teraz pytania do Dużego Elektrona:
pływak jest osiowo posadzony na jednym ze słupków, o których pisałeś. Z jednej strony ma wycięcie jakby na drugi słupek, takie jakby widełki, a z drugiej strony jedno ramię tych widełek jest ułamane i pływak kręci się swobodnie na słupku.
Podejrzewam, że pierwotnie te widełki siedziały na drugim słupku. Czy mogę go obrócić i drugimi widełkami posadzić go na słupku ?
Ten "główny" słupek na którym goni pływak jest zakończony kołnierzem. Czy jak odessam cynę z czoła słupka to będę w stanie zdjąć ten kołnierz żeby zdjąć i przekręcić pływak czy do zdjęcia tego kołnierza jest jakaś inna procedura ?
Kurde, śmieszny ten patent jak cholera. Ale działa
Pozdro.
  
 
Cytat:
2007-04-13 03:24:58, Perzan pisze:
No i stało się. Zrzucałem miskę i przy okazji rzuciłem okiem na ten nieszczęsny czujnik. Pierwsze co mi wpadło w oko to jakieś dwa kamyczki na smoku od pompy. Zdziwienie wielkie, co robią kamienie w misce ?? :-O Wyjmuję czujnik i już chyba wiem co to za "kamienie". To dwa kawałki pływaka od czujnika. Ktoś yntelygentnie musiał składać miskę i ułamał pływak. Resztę chyba zmieliło bo nic już w misce nie leżało I teraz pytania do Dużego Elektrona: pływak jest osiowo posadzony na jednym ze słupków, o których pisałeś. Z jednej strony ma wycięcie jakby na drugi słupek, takie jakby widełki, a z drugiej strony jedno ramię tych widełek jest ułamane i pływak kręci się swobodnie na słupku. Podejrzewam, że pierwotnie te widełki siedziały na drugim słupku. Czy mogę go obrócić i drugimi widełkami posadzić go na słupku ? Ten "główny" słupek na którym goni pływak jest zakończony kołnierzem. Czy jak odessam cynę z czoła słupka to będę w stanie zdjąć ten kołnierz żeby zdjąć i przekręcić pływak czy do zdjęcia tego kołnierza jest jakaś inna procedura ? Kurde, śmieszny ten patent jak cholera. Ale działa Pozdro.


Odessij to zejdzie tylko uwazaj na ten kontaktron wewnatrz ,musi byc w takiej pozycji zeby ruch pierscienia magnetycznego w plywaku powodowal jego zwarcie i rozwarcie,sprawdz to omomierzem bo nie pamietam czy ten pierscien z magnesem jest dookola czy jest polpierscieniem tylko z jednej strony...

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Dzięki za info
Jak wstanę i skończę składać osprzęt skrzyni to się za to wezmę
Pozdro.
  
 
Perzan,w razie "W" mam wolny czujnik.
  
 
Cytat:
2007-04-14 11:59:03, carinus pisze:
Perzan,w razie "W" mam wolny czujnik.



Dzięki wielkie Ja też mam drugi (nie wiem w jakim stanie) tylko strach go wyjmować, bo do silnika zalałem chyba z 8 l. oleju
Pozdro.
  
 
Cytat:
2007-04-14 00:06:56, Bigelektron pisze:
Odessij to zejdzie tylko uwazaj na ten kontaktron wewnatrz ,musi byc w takiej pozycji zeby ruch pierscienia magnetycznego w plywaku powodowal jego zwarcie i rozwarcie,sprawdz to omomierzem bo nie pamietam czy ten pierscien z magnesem jest dookola czy jest polpierscieniem tylko z jednej strony...



Jestem po doktoracie z czujnika
Czujnik jest bardzo prosty w swojej konstrukcji aczkolwiek element z drugiej rurki zastanawia mnie bardzo.
Sytuacja wygląda następująco: Magnes siedzi w pływaku od góry.
Na pierwszy rzut oka zobaczyłem zimny lut na drugiej rurce. (pierwsza to ta po której pływak goni ) Pierwotnie pomiary miernikiem pokazywały oporność rzędu 1,6kom. Po chwili zaczęły się cuda i oporność goniła w okolicach 300-800om. Oczywiście pomiary w pozycji rozwartego kontaktronu z pierwszej rurki. Dłubnąłem ten zimny lut i zrobiło się zwarcie. Szczęka mi opadła bo jakbym nie ustawiał pływaka to zawsze zwarcie
Wyrwałem element z drugiej rurki, zaczęło reagować na położenie pływaka. Co się okazało...
Element z drugiej rurki to wyłącznik termiczny i prawdopodobnie kawałek opornika/termistora. Trzyma zwarty do temp. ok. 48*C. Powyżej tej temperatury otwiera się i pokazuje oporność od 2,4 do 1,8kom przy temp. 55-48*C. Poniżej 48*C zwiera się.
Wniosek z tego że to jakaś kompensacja temperaturowa. Być może pływak zmienia swoją wyporność w zależności od temperatury albo olej musi mieć odpowiednią gęstość żeby to działało ? Pieron wie.
Czy operacja się udała, a pacjent przeżył dowiem się już wkrótce
Jeszcze raz Bigdzięki dla Bigelektrona za pomoc.
Aha, byłbym zapomniał, mój pływak wygląda tak:




Na pierwszym zdjęciu widać wyraźnie pierścień magnesu wyłażący spod metalowego kołnierza. Drugie zdjęcie jest od spodu i magnesu niet.
Zastanawiam się tylko jeszcze, czy pływak nie stracił za dużo wyporności i czy nie będzie dalej świrować ?
Pozdro.
  
 
EEE...no zostal calkiem konkretny kawal plywaka powinien dzialac ,a napewno ten ubytek nie spowoduje zlego dzialania ukladu.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer