Maly problem z radiem, albo brak wiedzy.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, wlasnie zakupilme sowj 1 komplet CB. JEstem kompletnym laikiem jesli chodiz o ten sposob porozumiewania sie. Posiadam Omwe Mk3 (blizniak Alana 100+) i Magnuma 165cm. Ogolnie jestme zadowolony z zasiegu tlyko nurtuja mnie 2 problemy w tym sprzecie. 1 z nich to szumy. Z tego co czytalem na formum moje radio nie ma zbyt pozytywnej opinie ale czy jest jakis sposob na zniwelowanie tego zjawiska. Na Modulacji amplitudy sa one znosne ale na mofulacji czestotliwości znacznie uprzykszaja jazde. 2 sprawa jest jeszcze ciekawsza. Podczas naslchu gdy dostrajam (2gałka) w polowie skali potenciometrta nagle wszystki cichnie. CZy to wada sprzetu czy poprostu jakis trick. Sprzet kupilem uzywany i nie posiadma instrukcji wiec nie moge tego dkczytac. PROSZE O POMOC I Z GORY Z A NIE DZIEKUJE.
  
 
1 rzecz to wymień mikrofon na mass 2018 jak nie chcesz żeby twoi odbiorcy sygnału się wkużali.Sprawa 2 to rf gain:w cobra19dx4 skręcałem na 12 godz. w alanie 199 na 16-17 w alanie 18 na 9-10 . to wszystko zalezy od konstrukcji radyjka.
  
 
Chyba nie za bardzo rozumiem odpowedz na 2. CHodzi o kanały???
  
 
To pokrętło o którym mówisz to zapewne squelch, nie służy do strojenia czegokolwiek, jest to regulator blokady szumów, a nie tak jak zasugerował kolega niżej RFGain, którego to radio po prostu nie posiada
Squelch właśnie do tego służy żeby pozbyć się szumów i na tym polega jego używanie, że kręci się dopóki nie nastanie cisza
  
 
Kumpel mi polecil zebym nie podlaczal Cb do gnazda zapalniczki, zeby najlepiej bezposrednio do aku albo do jakiegos innego zelowego i tez do niego dolaczyc mase od anteny. Jaki to wedlug was pomyusl???
  
 
Cytat:
2007-03-14 20:06:39, bart_l pisze:
Kumpel mi polecil zebym nie podlaczal Cb do gnazda zapalniczki, zeby najlepiej bezposrednio do aku albo do jakiegos innego zelowego i tez do niego dolaczyc mase od anteny. Jaki to wedlug was pomyusl???