Motor 3SFE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam problem z moim silniczkem. Otóż od jakiegoś czasu w okolicy kół pasowych pojawił się olej. Pojechałem do mechanika, ten mówi że to naciekło z wałka rozrządu . Wymieniłem uszczelniacz- dalej cieknie. Następna dignoza - uszczekla dekla klawiatury. I nic. cieknie dalej. Teraz mówi mi o odmie, ale góra jest sucha. Zastanawiam się czy olej może lecieć z pompy olejowej.
Nie wiem jak się do tego zabrać i jak to sprawdzić.
Pozatym gdy rano zapalam auto słychać jakieś stuki (twa to ok 15s)
Może mi ktoś poradzi, co robić.
Pozdrowionka.
  
 
Tak, może cieknąć spod pompy. Dokładniej zobaczysz dopiero po zrzuceniu osłony rozrządu... paskudna sprawa
Olej jest wredny jeśli chodzi o dokładną lokalizację wycieku Masz mokre koło pasowe na wale czy tylko osłonę rozrządu na dole ? Patrząc na silnik od strony rozrządu, w lewym dolnym rogu jak cieknie to może być jak najbardziej pompa.
Żeby to zrobić trzeba niestety zrzucać pasek. Z tym że nie ma gwarancji że przestanie cieknąć po wymianie samego simeringu. Ja wymieniłem 3 simeringi wałka pompy i pomogła dopiero wymiana bebechów pompy na nowe plus simering.
Całe szczęście nie był to jakiś koszmarny wydatek. Bebechy razem z simeringiem wyszły coś poniżej 200,- co jak na ASO uważam za niezły wynik
Pozdro.
  
 
Hej!

Tak, tak Panie Perzan to na 90% cieknie z pompy olejowej. Olej pojawił się tam gdzie wskazałeś.
Pytanie mam tylko takie, co tam trzeba wymienić oprócz zimeringu w tej pompie(pisałeś o jakiś bebechach)? Czy, gdy mam mokry pasek rozrządu to mam go wymienić na nowy (ma dopiero ok30tyś)?
Dostrzegłem też kolejny problem, a mianowicie czerwony płyn na pompie wspomagania. Jestem lekko załamany

Dzieki za twoje rady!
Pozdrawiam
  
 
Mozna zmienic tylko uszczelniacz albo jak starczy gotowki to całą pompe jak to zrobił Perzan.Jezeli na osi pompy bedzie zbyt duzy luz to uszczelniacz nie pomoze.
  
 

Ta wymiana pompy nie bardzo mi się uśmiecha

Gdzieś, coś, kiedyś wyczytałem że można dać mniejszy uszczelniacz od oryginału. Ale nie wiem czy to prawda.

Pociesza mnie to że Perzan nie wykosztował się za wiele. Zobaczę jak to będzie u mnie.

Dzięki!


  
 
Klik w obrazek i: potrzebujesz na pewno simering 15100C, na 95% oring pod dekiel pompy bo pewnie już twardy jak kamień 15100B, a być może trzeba jednak będzie ośkę z rotorem 15102.
Ja wymieniałem wszystko powyższe.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że sam dekiel pompy nie występuje jako część zamienna i jak otwór w deklu jest już wyrobiony mocno to od razu całą kompletną pompę trzeba wymienić, pewnie za chore pieniądze.
Tak się zastanawiam, czy w razie czego nie dałoby się tego jakoś zatulejować np. tulejką z brązu... ?




Co do pompy wspomagania... na razie nie stresuj się i obserwuj stan płynu w zbiorniczku. Jak nie ubywa to bym się nie martwił. U mnie tam wszystko pod spodem jest mokre, a jeździ
Często przy dolewce do silnika ścieknie tam w dół trochę oleju, przegub to rozrzuci i strasznie to wygąda.
Ja miałem stresa jak zobaczyłem że moja przekładnia jest mokra. Płyn w zbiorniczku spoko... okazało się że to ciekły trójniki wody założone przez gaziarzy.
Luzik, jak płyn trzyma stan to bez nerwów
Pozdro.

EDIT: Sprawdziłem, simering+oring+bebechy pompy kosztowały mnie razem 270,- w ASO.
Ten oring ma chorą cenę, ponad 50,- za kawałek gumy

[ wiadomość edytowana przez: Perzan dnia 2007-05-09 20:53:24 ]
  
 
Wielkie Dzięki Perzan!
Teraz prawie wiem o co tu chodzi. Martwi mnie tylko ten dekiel, ale to zobaczę po rozebraniu pompy.
W razie problemów dam znać.

aha. zapomniałem dopisać że płynu od wspomagania to mi nie ubywa.
Po twojej odpowiedzi jestem uspokojony.

Jeszcze raz dzięki.
  
 
Cytat:
2007-05-09 21:34:44, cariniarz pisze:
[...]Martwi mnie tylko ten dekiel, ale to zobaczę po rozebraniu pompy. W razie problemów dam znać.[...]



Nie martw się na zapas Mój dekiel ma jakieś 300tys. km z kawałkiem i teraz jest sucho
Pozdro.