Chlodnica?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Mam taki problem wczoraj wracajac do domu temp wzrosla do ponad 130 stopni po czym zaczal gotowac sie plyn do chlodnicy, a sama chlodnicha w ogole nie dziala? Czy to oznacza chlodnice do wymiany czy cos sie odlaczylo? Dzieki z gory
  
 
tzn co chlodna byla? moze termostat masz zepsuty i ci sie nie ootwiera
  
 
Witaj!A wentylator na chłodnicy chodził jak Ci gotowało płyn?Bo chłodnica to raczej nie będzie do wymiany no chyba że jest dziurawa!!
  
 
Tak jest termostat też może być walnięty,i oto jest pytanie czy chłodnica była zimna????
  
 
Sprawdź Ty lepiej Kolego przekaźnik załączający wentylator chłodnicy.

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
A w jakim to samochodzie się stało???
Przyczyną przegrzania się silnika może być nie tylko nie otwieranie się termostatu, ale także nie domykanie się go(oczywiście nie dotyczy to silników starych, montowanych np. w Warszawach czy Syrenach). Wówczas non stop jest obieg wody przez chłodnicę, przez co chłodnica nie wychłodzi dostatecznie cieczy, pompa wodna zasysa mniej schłodzoną ciecz która rzecz jasna nadmiernie się nagrzewa przepływając przez silnik. I tak w kółko, aż się coś nie stanie.
  
 
Wlasnie wiatrak nie chodzil Samochod to Polonez Atu +. On zawsze mial cos z temp bo przy normalnej jezdzie temp byla w ok 130 stopni . gdzie sprawdzic ten przekaznik? bo auto potrzebne
  
 
Bardzo proste. Wyjmij kabelki z wyłącznika (jest w chłodnicy po lewej stronie) i zewrzyj ze sobą. Jak wiatrak będzie chodził to znaczy wyłącznik jest do wymiany. Jak nie będzie to gorzej bo albo on jest uszkodzony albo instalacja.
  
 
Cytat:
2005-03-02 10:39:01, chudy860521 pisze:
Wlasnie wiatrak nie chodzil Samochod to Polonez Atu +. On zawsze mial cos z temp bo przy normalnej jezdzie temp byla w ok 130 stopni . gdzie sprawdzic ten przekaznik? bo auto potrzebne



No ale jak przy normalnej pracy było 130 to chyba jednak coś z termostatem ? przecież powietrze przechłodziłoby go raczej wtedy bez wiatraka ? Chociaż że Tobie nie działał wiatrak przy 130 stopniach ? A może jedno i drugie ? A może w ogóle ktoś Ci zamontował reaktor z łodzi podwodnej ?
  
 
a gdzie jest czujnik temp od wiatraka?
  
 
jeżeli kolega chudy mówi, że wskaźnik temperatury normalnie pokazywał ok.130 stopni, to jak dla mnie coś jest zwalone z wskaźnikiem lub czujnikiem. Bo przy takiej temperaturze płynu utrzymującej się przez dłuższy czas, to się obawiam, że byłoby po silniku... a w najlepszym układzie zacząłby żreć olej w tempie zbliżonym do zużycia paliwa.
  
 
sprawdź
- czujnik wentylatora!! to po pierwsze bo lubi padać szczególnie ten 92*C
- przekaźnik (tak jak mówili przedmówcy)
- i sprawdź jeszcze jaka jest masa między silnikiem karoseria i aku
jest to jeden kabel idacy od aku do karoserii przykręcony w okolicach zbiorniczka wyrównawczego płynu chołodzącego śrubka M8 i dalej idzie pod prawą łape silnika!! opór na tym kablu powinien być znikomy!! jeżeli bedzie opór należy wyczyścic wszystkie styki!! opór na tym kabelku powoduje m.in. przekłamywaniawskaźnika temp!!
ale jesli wentylator nie kręci a chłodnica jest goraca to daje 95% na czujnik!!
  
 
Ja np. mialem taka sytulacje ze wina nie krecenia sie wiatraczka byl przepalony bezpiecznik ale silnik grzal sie dopiero w korku...ale tak zadnych objawow....
  
 
Chudy - jaką masz chłodnicę - z jednym czy dwoma wiatrakami? Z tego co piszesz to raczej z jednym - ale się upewniam Zmierzam do tego, że przy dwóch wentylatorach są dwa osobne przekaźniki i wtedy raczej mało prawdopodobne np. żeby oba padły.
  
 
mam dwa wiatraki to co wkoncu moglo pasc?
  
 
Witam!Ja podepne się pod ten temat!Mam taki problem,ostatnio wymianiałem zawór przy nagrzewnicy bo padł po 15 latach użytkowania,po tej wymianie brak ogrzewania w samochodzie,tzn.leci jakieś takie letniawe to powietrze,zawór otwiera sie do końca bo sprawdzałem,płynu w chłodnicy jest ok,termostat działa mam nawet zasłoniętą chłodnice,temperatura dochodzi ponad 90 stopni i nic dalej leci zimne powietrze,układ był odkamieniany też niedawno!Prosze pomóżcie bo zamarzne hehe!
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-26 13:22:33 ]
  
 
Sprawdzałem chyba ze trzy razy zawór otwiera się cały,to musi być coś innego!!!!!
  
 
Chłodnica i cały układ były płukane ,to że niema grzania stało sie nagle po zmianiezaworu!Nagrzewnice też płukałem jak zmieniałem ten zawór do miałem wszystko na zewnątrz!Powietrza też niema w układzie wszystko jest ok odpowietrzone.Chyba bede musiał czekać do wiosny aż sie ciepło z robi i kłopot zniknie hehe
  
 
Jak pomyśle że znów będe musiał wyciągać nagrzewnice to mnie sie aż coś robi,fatalny dostęp i masa roboty żeby ją wyciągnąć ale chyba będe musiał tak zrobić!Dzięki za rady ak mi się uda coś zrobić to dam znać!