Połowa kontrolek prawie martwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie.
Wczoraj mnie coś zaniepokoiło w wyglądzie kontrolek po włączeniu stacyjki. Chwila zastanowienia i...
Jak jest zimna, powiedzmy po kilku godzinach postoju, nie świecą mi kontrolki mające związek z czujnikami i okolicami silnika, czyli:
- poziom oleju,
- poziom płynu hamulcowego,
- ładowanie.
Nie przypatrzyłem się, czy ciśnienie oleju też zdechło, ale w momencie zastartowania silnika wszystkie w/w zaświecają się na moment, można rzec, że mrugną i gasną w chwili takiej jak zawsze.
Reszta, czyli: ABS, silnik, otwarcie drzwi i ręczny świecą i działają normalnie.
Schemat pokazuje, że te trzy kontrolki mają punkt wspólny gdzieś w "obwodzie ładowania akumulatora" - według jednej książki, czy w alternatorze po kablu żółtym z czerwonym paskiem - według drugiej.
Czy ktoś wie, gdzie dokładnie kończy się ten przewód w alternatorze ?
Czyżby alternator się kończył ? Ostatnio jak wymieniałem szczotki, to komutatory nie wyglądały za ciekawie. Wyrzeźbione dość konkretne rowki. Gość w zakładzie mówił, że raczej nie bardzo jest z czego stoczyć, bo może braknąć materiału.
Mam się czepić wirnika czy szukać gdzieś indziej ?
Ktoś przerabiał temat ?
Pozdro.

  
 
A może masz coś ze stacyjką ?
W mojej po odpaleniu trzeba poruszać kluczykiem, żeby się zaświeciło to co powinno.
Alternator też może być. Jak moja była na niego chora (były gdzieś w środku zwarte dwa przewody), to też działy się różne dziwne rzeczy.
Z dwojga złego - lepiej, żeby to była stacyjka. Taniej i mniej roboty.
Powodzenia
  
 
Dzisiaj ciepło, to jej przeszło
Szczerze mówiąc wolałbym żeby to był alternator (dla mnie mniej roboty) niż stacyjka
Pozdro.
  
 
U mnie też działy się dziwne rzeczy jak przez przypadek źle podłączyłem regulator na alternatorze. Myślę, że można śmiało tam szukać.

Pzdr
  
 
Perzan mi to wyglada ze gdzies masa nie jest za dobra, gdzies gdzie wilgoc, osady pary wodnej sie zbiera a po ogrzaniu wysycha iwszystko gra.
Wg. mnie to jest tylko jedno logiczne wyjscie z tej sytuacji.

Jakie masz ladowanie na zimnym i goracym ?

Popatrz na szybko wszystkie masowe kable w przedziale silnika, kable przy alternatorze,