[Filtr powietrza] - obudowa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio bylem sobie poszalec na placyku szutrowym pojezdzilem chwilke i tak sobie bez przyczyny otowrzylem maske zauwazylem ze cala puszka od filtra paliwa lata jak zyd po pustym sklepie odkrecilem dekielek i zrobilem wielkie oczy dwie szpilki calkiem odkrecone jedna nakreta zginela. Po chwili znalezlem ta nakretke oczywiscie byla w przepustnicy przy pomocy "magnetycznego" srubstaka wyciagnelismy z kumplem nakretke chcialem wkrecic spowrotem i trzy szpilki sie ladnie wkrecily a jedna sie wkreca ale przy dokrecanie nakretki sie obluzowuje. Nie wyglada zeby miala zwalony gwint wiec pewnie w "otworku" jest zwalony teraz pytanie co najlepiej zrobic rozwiercic nagwintowac i dac wieksza szpilke, wozyc szpilke i przykleic poxipolem a moze macie jeszcze jakies inne pomysly np kupic nowy gaznik (i tak by sie przydal)

pozdr
  
 
Chyba chodzi o puszkę od filtra powietrza
Ja u siebie miałem to samo.Wywaliłem szpilki i wkręciłem zwykłe długie śruby na wkręt gwiazdkowy.Ani razu mi się nie odkręcił.
  
 
hehe tak chodzi o puche filtra powietrza faktycznie niejasno napisalem dlugie wkrety mowisz hmm ciekawy pomysl trza bedzie wyprobowac dzieki za podpowiedz

pozdr
  
 
a jesli jest zerwany gwint, to mozesz przewiercic na gladko i nagwintowac na o rozmiar wieksze
  
 
a nie lepiej , i pewniej, byłoby kupić i wymienić pokrywę gażnika , z doświadczenia wiem że te kombinacje z tymi szpilkami nie należa do zbyt pewnych.
  
 
ja opowalbym za przegwinowaniem ale w zyciu by mi do glowy nie przyszlo zeby to kleic
rób co chcesz nawet wywal filtr jak chcesz ale nie klej
  
 
Ja na pusxzkę mam nastepujacy patent:. Rozwiercić wiertłem 4.8 otwory w gaźniku, nagwintować M6 i dać śruby długie M6 (śruby nie szpilki)
  
 
Słuchajta .czy jest potrzebna takowa rura łącząca wlot z gryla do filtra?Ja jej nie mam ale zastanawiam sie nad jej przeznaczeniem .jak zapytałem jednego z mechaników to mi na to odpowiedział:potrzbne to jest, jak swinie gwiazdy.No to nie motuje ale gdyby było to wg kogoś potzrbne to napiszcie.Pozdrawiam wszystkich!
  
 
Domyślam się że chodzi o rurę która ma na celu dostarczenie zimnego powietrza z przed chłodnicy, a nie zza ale czy to coś daje pewności nie mam
  
 
Chiba chodzi o dolot powietrza do filtra ?
jesli tak to jest potrzebna jak jej nie masz
to do filtra zasysane jest cieple bleeee powietrze
z komory silnika

pozdr
  
 
a ile taka rurka moze kosztować?
  
 
Metodą domową - grosze
Fabrycznie np. Jacky - drogo nawet bardzo
  
 
Mysle ze nie jest to koszt jakis specialnie duzy ja nawet nie pamietam ile za to dalem

pozdr
  
 
rurka kosztuje koło 10 zł
  
 
Witam.

A ja polecam zamontować rurę z izolacją termiczną.
Montowane są takie w Plusach z jednopunktowym wtryskiem.
Ja za swoją dałem 35 zł.



Pozdrawiam
Paweł ADMIRAŁ Turant
"SILVER ARROW"

[ wiadomość edytowana przez: Admiral dnia 2002-10-02 13:45:33 ]
  
 
Jak zasysasz gorace powietrze to bedziesz mial gorsze osiagi i wieksze spalanie bo gorace powietrze ma wieksza objetosc, dlatego w sportowych wozach np nissan 200SX zasysa sie powietrze przez otwory z przodu zderzaka, dziala wtedy to jak doladowanie, mialam juz cos takiego kiedys, z polonezie, rure wyprowadzilem przed chlodnice tak ze podczas jazdy wialo w nia zimne powietrze efekt byl taki ze mielem lepsze przyspieszenie na benzynie, niestety na gazie to nie dziala a w recz przeciwnie pogarsza bo instalacja gazowa musi mies spadek cisnienie przed filtrem powietrza.
  
 
Hmmm to troche tak jak teoria ze filtr stozkowy nie dziala" lub przeszkadza przy lpg jak sie wszytko dobrze zrobi to dziala moim osobistym zdaniem branie powietrza prosto z pedu samochodu to blad poniewaz powstaja zawirowania ktore przeszkadzaja.

pozdr
  
 
Cytat:
2002-10-02 12:40:20, OLO pisze:
Ja na pusxzkę mam nastepujacy patent:. Rozwiercić wiertłem 4.8 otwory w gaźniku, nagwintować M6 i dać śruby długie M6 (śruby nie szpilki)




Witam.

Zastanówmy się dlaczego w gaźniku są szpilki a nie śruby.
Ano dlatego, że przy dokręcaniu śruby gwint pracuje bardzo intensywnie poprzez tarcie. Biorąc pod uwagę materiał, z którego jest wykonany gaźnik skutki są oczywiste.
Dlatego zastosowano szpilki. Naktętka jest zazwyczaj stalowa i szpilka także więc mogą sobie tak pracować.
Zauważcie, że w głowicy przy kolektorach także są szpilki.
Polecam jednak przegwintować na większą średnicę i dać ponownie szpilkę.
Ja robię to tak, że biorę większą szpilkę i jedną jej część przegwintowywuję spowrotem na M5 żeby pasowały tulejki i nakrętka od filtra a część z gwintem M6 wkręcam w pokrywę gaźnika po uprzednim jej przegwintowaniu.



[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-07-04 13:09:35 ]
[ powód edycji: Edycja z powodu sklejenia wątków ]
  
 
moze masz i racje, czyli moze byc to, co opisal OLO, tylko dac szpilki zamiast srub!
  
 
Dobra panowie to co montować czy na drzewo???Konkretnie