[OGÓLNE] Czy sprzęgło w RDA jest takie samo co w RQB i N7A?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie, czy MTX z XR-ki (RDA) to ten sam MTX co w RQB i N7A? Generalnie sprawa rozchodzi się o sprzęgło..bo z tego co słyszałem skrzynia ta sama ale sprzęgła do kazdej wersji inne..

nie uśmiecha mi się w tym miejscu dac 1000zł..


[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-02-05 11:59:43 ]
[ powód edycji: Uściślenie tematu. ]
  
 
Trance z tego co wiem - bo sam kombinowałem ostatnio - to tarcze sprzęgła oraz łożyska są takie same, natomiast różnią się te skrzynie dociskiem, bo diesel ma inne. Tak by wychodziło po katalogach, ale ceny są właściwie takie same niestety...
  
 
Jak masz doscisk dobry to oddaj tarczę do regeneracji, wyjdzie Cię to 100zł..
  
 
CKsrv pisał że komplet do diesla ma za koło 530 zł.
  
 
nie no komplet sprzęgła do diesla mozna wyrwac za 450-500zł ale o co chodzi..tak jak Kju pisze docisk się rózni...wiec nawet jak kupię tylko tarcze i łożysko od diesla to i tak sam docisk do RSa jest w granicach 500zł wiec się to nie opłaca za bardzo bo ze źródła kolegi CKsrv pytałem się i mają sprzęgło LUKa do RSa za 799zł..

ale generalnie chodzi mi bardzo o skrzynie...ma do kupienia od XR3i z RDA czyli 105 KM, cieszyłoby mnie to gdyby ta skrzynia byla identyczna co w RQB oraz N7A bo nie bylaby wtedy tak wylechtana przez tyle niutów co ma przykładowo RQB nie mówiąc już o RSie..
  
 
Skrzynia w RDA 1.8 czy w 1.6 jest taka sama, ale znowu jest to IB5, a w RSie jest MTX.

Jak juz musisz szukac skrzyni z RQB i tylko RQB lub z RSa.
  
 
Trance nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale jak zmieniasz mtx75 na taka sama to będzie pasować. Dieslowska też pasuje i ma lepsze odejście auto z 2 na 3 bieg Skrzynia z benzyniaka, a diesla tylko się przełożeniem różni. więc jakiej nie weźmiesz, to i tak będzie dobrze (byle mtx-a)

[ wiadomość edytowana przez: kju dnia 2010-02-05 17:35:17 ]
  
 
Magik123 - RDA niekoniecznie jest skazane na ib5 - mój xr z RDA pod maską wyjechał seryjnie na mtx'ie
 
 
rda ale w wersji wyposazenia XR3i wychodził z MTXem.
  
 
sranie w banie ja mam rda w xr i miałem ib5
  
 
A co trzeba zrobić żeby podpiąć skrzynie IB5 do N7A?
Jakie sprzęgło? Jaki koszt? Wiem że sprzęgło z 1.8 ale jakiego. Jaka cena by była tego?
  
 
Cytat:
2010-02-05 19:45:28, fryszard pisze:
rda ale w wersji wyposazenia XR3i wychodził z MTXem.



Skrzynia była zawsze dostosowana do silnika, tak ze silniki 105 konne miały zawsze IB5, a czy to wersja XR czy zwykła to juz nie ma znaczenia, dlatego ze XR to wersja nadwozia/wyposarzenia itp. a nie silnika.
  
 
Cytat:
2010-02-05 21:59:34, Magik123 pisze:
Skrzynia była zawsze dostosowana do silnika, tak ze silniki 105 konne miały zawsze IB5, a czy to wersja XR czy zwykła to juz nie ma znaczenia, dlatego ze XR to wersja nadwozia/wyposarzenia itp. a nie silnika.



no kolego nie całkiem prawda, xr3i to wersja nadwozia ale i również silnikowa...

i RDA wychodziły na MTXie (rzadko ale jednak), RQB oraz N7A tylko w MTXie..

KJU co do propozycji MTXa z diesla w RSie...wiem,ze przełożenia inne, pasować pod wzgledem spasowania owszem, ale charakterystyka silnika inna...na dieslowskim MTXie N7A za bardzo by się męczył...zauważ, ze w RSie jest dosyć krótka skrzynia natomiast dieslowska byś ciągnał na 2 do 130 i bardzo obciązyłoby to silnik - rozwiązanie niedobre
  
 
Cytat:
2010-02-05 20:22:01, Kleszczak pisze:
A co trzeba zrobić żeby podpiąć skrzynie IB5 do N7A? Jakie sprzęgło? Jaki koszt? Wiem że sprzęgło z 1.8 ale jakiego. Jaka cena by była tego?

z 1.8 RDA ( ja tak mam) za kompletne sprzęgło dałam coś ponad 300 zł
  
 
w RDA też bywały MTX'y, widziałem takiego na własne oczy.. Co do spasowania IB5 do N7A, to kleszczu pamiętaj że jeszcze się różnią półośki i piasty..

co do samego sprzęgła to na skrzyni MTX powinny być te same sprzęgła, ale powtórzę się, czemu nie lepiej zregenerować...
  
 
Panowie RDA i RQB są na tym samym bloku więc wszystko jedno czy dacie skrzynie IB5 czy MTX obie będą pasować, kwestia półosiek i przełożenia skrzyni a co za tym idzie przyspieszenia i prędkości maksymalnej.
  
 
Cytat:
2010-02-06 00:00:31, ALLka pisze:
z 1.8 RDA ( ja tak mam) za kompletne sprzęgło dałam coś ponad 300 zł



No Ty Allka masz ib5 w RSie ale teraz powiedz, całe sprzęgło czyli doscisk tarcza i lożysko jest zamontowene od 1.8 RDA?

Yeż..regeneracja sprzęgła? Jakoś nie mam do tego przekonania a i docisk musiałbym mieć zdrowy a pewno takiego nie mam..a docisk sam jak już pisałem do RSa to koszt ok 500zł

P.S Jak chcesz mozesz mi wysłać jakieś namiary na coś gdzie regenerują tarcze to moze rozeznam się w temacie...ja slyszałem ,ze Radzikowski w W-wie oraz jakiś gość w Gliwicach ogarniali temat i do nich wysyłali, bynajmniej tak u nas chlopaki coś wspominali..


[ wiadomość edytowana przez: trance dnia 2010-02-06 03:48:20 ]
  
 
Mozliwe ze bywały.

Trance, ze tak za pytam, czemu trzymasz tego RS-a, skoro przchodzi do wymiany sprzegła i kąbinujesz?
Ja dlatego nie kupiłem sobie Vectry 2.5 bo mogłem miec w małej kasie, ale silnik zjadł by mnie z butami
  
 
Cytat:
2010-02-06 07:14:27, Magik123 pisze:
Mozliwe ze bywały. Trance, ze tak za pytam, czemu trzymasz tego RS-a, skoro przchodzi do wymiany sprzegła i kąbinujesz? Ja dlatego nie kupiłem sobie Vectry 2.5 bo mogłem miec w małej kasie, ale silnik zjadł by mnie z butami



ja się nie upieram,zeby coś kombinować, tylko wiem,ze Ford to taka sprytna gadzina,ze lubi uzytkownikom robić pod górkę, a skoro jest to samo za niższą cene to czemu nie?

Podobnie z bateriami, jedzie jedna taśma ale potem z tej samej partii 5000 jedzie po naklejki "power" następna 5000 po "panasonic alkaline" a jeszcze inne 5000 po "maxell" cena od 1,5 przez 3 do 4,5 zł za sztukę a tylko naklejka inna..

ze sprzęgłem przeanalizuj na spokojnie sam jak sytuacja do tego się ma
  
 
Cytat:
2010-02-06 03:45:37, trance pisze:
No Ty Allka masz ib5 w RSie ale teraz powiedz, całe sprzęgło czyli doscisk tarcza i lożysko jest zamontowene od 1.8 RDA?

Tak, kupiłam zestaw