Zagazowałem E-9

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Niedawno zagazowałem moja E-9
252 tysiące na liczniku przejechane, system to BRC.
Lecz zauważyłem ze mam wysokie obroty !
Co z tym fantem zrobić ? Gdzie wyregulować czy muszę jechać do warsztatu ? Jak sprawdzić ile pali LPG ?
Zbiornik 42 litry a ile wam wchodzi ?
  
 
No widzisz... Dałeś sobie zepsuć auto i jeszcze za to zapłaciłeś

A na serio to chyba wypadałoby gazowników zaczepić że coś skopali bo są za wysokie obroty.
  
 
Siemanko ja mam zbiornik 44litry to zawór mi tak odbija 35-36 litrow.Tankujesz do pełna az odbije zawór,kasujesz licznik jeżdzisz jakis czas ile tam ci pasuje 200-300km i znowu do pelna,patrzysz ile weszlo do odbicia zaworu i ile km przejechales.Teraz kalkulator dzielisz ilosc litrow gazu ile weszlo przez kilometry jakie przejechales i potem mnozysz przez 100 i masz wynik w l/100km.
  
 
a jaka masz instalacje LPG ?
  
 
Oho coś czuję że to będzie mój ulubiony temat
  
 
Cytat:
2007-06-08 23:47:26, marcin06ge pisze:
Siemanko ja mam zbiornik 44litry to zawór mi tak odbija 35-36 litrow.Tankujesz do pełna az odbije zawór,kasujesz licznik jeżdzisz...



Tak nigdy dokładnie nie sprawdzicie zuzycia gazu.Tankowac pewną ilosc gazu i wyjechać do zera.Innej dokładniejszej metody nie bedzie.Zawór odciecia jest powiązany mechanicznie z pływakiem i dokładnosc tego mechanizmu jest kiepska.Obroty silnika wyregulowac na benie i nic nie powinno sie wiecej regulowac.Na gazie powinny byc identyczne.W mojej E9 silnik lubi gaz bo chodzi idealnie i bardzo ładnie ciagnie na dosyc sporym mixerze 38mm.Zużycie gazu ok 7l/100km.
  
 
Cytat:
2007-06-11 22:41:34, carinus pisze:
Tak nigdy dokładnie nie sprawdzicie zuzycia gazu.Tankowac pewną ilosc gazu i wyjechać do zera.



Z drugiej strony - nie ma jednoznacznej granicy "wyjechania do zera" gazu. Z tego, co pamiętam, na końcówce gazu dawało rade jechać np. w trasie ze stałą szybkościa, ale już przy redukcji i wyprzedzaniu był problem, bo brakowało paliwa.
Także żadna z tym metod nie jest doskonała, aczkolwiek ja bym jednak obstawał przy mierzeniu do "odbicia" zaworu.
Oczywiście pomiar musi być powtarzalny i na tej samej stacji.
Pozdr. P.
  
 
Moją corolle liftback 94r,4E-FE sprawdzałem na odbicie zaworu i np. na takiej małej stacji z tanim gazem jakich jest u nas pełno w miescie przy delikatnej jezdzie 8,8l natomiast teraz leje na Lukoil gaz w tej samej cenie co na tej poprzedniej a wynik miasto 8,2 a trasa przy spokojnej jezdzie 90-100 7,2l .Mysle ze calkiem spoko jak na tak duze auto jedyny mankament to to ze nie jest taka zrywna jak byla na benzynie-wczesniej mialem corse 99r 1,0 12v i tez w miescie porafila dojsc do 8 litrow
  
 
Pierwsze PROBLEMY :
Dobra opisze problem w mojej E-9 po założeniu instalacji GAZOWEJ
Byłem na przeglądzie po 1000 km, lecz Pan gazownik nie wiedział co zrobić ?

Poprawił to co kazałem.
A problem jest następujący:
Po rozgrzaniu silnika na benzynie obroty są bardzo wysokie około 1400, a na LPG 1100 !!!???
Jak odłączę złącze wtykowe zaworu powietrza zaczynają się dziwne rzeczy !!!

Obroty silnika na benzynie skaczą od 800 do 1400 obrotów na minute ?
Kiedy przełączę na LPG ( oczywiście przewód jest odłączony a dokładnie ten gumowy który zasysa powietrze ) obroty są OK 800 obr/min ????

O co chodzi ? Co jest grane ? Co jest zepsute ? Co się dzieje ?
  
 
Dziwny ten Twój gazownik.Obroty silnika ustawiamy zawsze na benzynie i mogą być w przypadku założonej instalacji LPG troche wyższe,lecz bez przesady.Dopiero jak ustawimy benzyne mozna sie zabrac za ustawianie gazu.I obrotow nie zbijamy dławiąc silnik gazem tylko regulując ilosc przepływającej mieszanki.Ten dodatkowy zaworek z wtykiem podaje dodatkowe powietrze dla zwiekszenia obrotow silnika przy obciązeniu np.włączonymi swiatłami i tego nie ruszaj.Dodatkowo kanał podawania powietrza dla zimnego silnika z zaworkiem termostatycznym moze być nieszczelny lub rozregulowany i wtedy sruba regulacyjna wolnych obrotow może nie dać sobie z tym rady.Doswiadczony gazownik powinien dać sobie z tym rade.

Skoki obrotow silnika na benzynie mogą są powodem podawania lewego powietrza przez ktorys z wężykow za kolektorem.Sprawdz jeszcze własciwe podłaczenie tych wężykow.

[ wiadomość edytowana przez: carinus dnia 2007-06-30 21:27:23 ]
  
 
Cytat:
2007-06-30 21:23:44, carinus pisze:
Dziwny ten Twój gazownik.Obroty silnika ustawiamy zawsze na benzynie i mogą być w przypadku założonej instalacji LPG troche wyższe,lecz bez przesady.Dopiero jak ustawimy benzyne mozna sie zabrac za ustawianie gazu.I obrotow nie zbijamy dławiąc silnik gazem tylko regulując ilosc przepływającej mieszanki.Ten dodatkowy zaworek z wtykiem podaje dodatkowe powietrze dla zwiekszenia obrotow silnika przy obciązeniu np.włączonymi swiatłami i tego nie ruszaj.Dodatkowo kanał podawania powietrza dla zimnego silnika z zaworkiem termostatycznym moze być nieszczelny lub rozregulowany i wtedy sruba regulacyjna wolnych obrotow może nie dać sobie z tym rady.Doswiadczony gazownik powinien dać sobie z tym rade. Skoki obrotow silnika na benzynie mogą są powodem podawania lewego powietrza przez ktorys z wężykow za kolektorem.Sprawdz jeszcze własciwe podłaczenie tych wężykow. [ wiadomość edytowana przez: carinus dnia 2007-06-30 21:27:23 ]




To co mam zrobić ? Jak to załatwić dyplomatycznie ?
Możesz opisać dokładniej w sprawie tego zaworu powietrza ?

  
 
Ciezko powiedziec jakiej dyplomacji masz użyć.Postaw goscia przed faktem dokonanym ze instalacja jest na gwarancji,silnik technicznie sprawny i wszystko ma grac a jak nie to demontować instalke.Nie daj sie zbywac,wzieli za to kase.Ostatnio kolega z E9 pojechał do mechanika i wraca do mnie mówiąc ze cos obroty skaczą i nic nie można zrobić.Mechanik skierował go do elektryka bo cos sie stało z elektroniką.Jako ze miał zamontowany gaz to wszystko poszło na konto gazu ze to przez instalacje.Mam w domu E9 wiec wszystko jest rozgryzione i spojrzałem na tylna strone kolektora,wsadziłem wężyk podcisnienia ktory mechanik jakims cudem zwalił i silnik chodził poprawnie.
Dlatego w Twoim przypadku musisz zostawić wszystko podłączone jak fabryka kazała i sprawdz czy podłączenia są prawidłowe.Jezeli nie masz wzorca lub schematu to daj znać
  
 
Poproszę o ten wrzozec .
Bo powiem ci ze tez mi wtyczki nie podłączył od czujnika filtra powietrza i nieszczelny był układ PCV Valve od podciśnienia na pokrywie zaworów
  
 
Cytat:
2007-07-01 10:47:14, gladiator pisze:
To co mam zrobić ? Jak to załatwić dyplomatycznie ? Możesz opisać dokładniej w sprawie tego zaworu powietrza ?


Na jednej z fotek widac że nie masz wężyków przy tej wtyczce. popatrz czy ci czegoś nie spartolił i lepiej kaz mu wymontować ja i jedz do takiego co sie zna.
  
 
Ten wężyk na pokrywie zaworow to jedynie odma to odsysania oparów z komory korbowej.Czujnik w obudowie filtra to tylko termometr powietrza w dolocie.Gorzej jest z tym zaworkiem na ktorym nie masz założonych gumowych rurek.Jutro napisze Ci co gdzie masz podłączyc.
  
 
Mnie jedna z nich spadła i na gazie nie dało sie jezdzić a na benzynie tez nie było lepiej.
  
 
Ten zawór to zawór powietrza chyba dodatkowego
  
 
Oba wężyki idą do zaworu termostatycznego na tyle przepustnicy.Wchodza obok wężyków z płynem chłodniczym.Jezeli nie ma weży to nalezy zaslepic otworki w tym zaworze.
  
 
Cytat:
2007-07-03 21:59:37, carinus pisze:
Oba wężyki idą do zaworu termostatycznego na tyle przepustnicy.Wchodza obok wężyków z płynem chłodniczym.Jezeli nie ma weży to nalezy zaslepic otworki w tym zaworze.



albo dokupić wężyki

z tego, co pamiętam do Glad brał ten zaworek ode mnie, bo poprzedni mu padł, więc wynika z tego że gazownicy wyjęli wężyki, i nikt nie wie po co...

były też 2E-E bez tego zaworka, ale miały inny zawór kontroli wolnych obrotów...

pzdr
  
 
Gaz jak to gaz wezyki włożyłem. Ostatnio miałem obroty OK teraz znow skoczyly do 1000 obrmin.
Chyba musze odpuscić i latać tak jak jest uroki LPG