Utwardzenie zawieszenia Carina E

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
zastanawiam sie powoli nad lekkim utwardzeniem zawieszenia w mojej Carinie bo troszke za bardzo sie buja. jednak wszystkie sprezyny jakie znalazlem obnizaja rownierz auto a na tym mi jakos strasznie nie zalezy. pytanie: jak mozna utwardzic zawieszenie najlepiej bez wymiany sprezyn, a jak z wymiana ta na jakie?? no i po drugie czy ktos obnizal cari o 35mm jakie efekty i na jakich sprezynkach.
pozdrawiam.
  
 
To nie lepiej wymienic amory na nowe ,niz przerabiac samochod na dupowstrzasa?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2008-09-16 20:44:21, hater-87 pisze:
Witam. zastanawiam sie powoli nad lekkim utwardzeniem zawieszenia w mojej Carinie bo troszke za bardzo sie buja. jednak wszystkie sprezyny jakie znalazlem obnizaja rownierz auto a na tym mi jakos strasznie nie zalezy. pytanie: jak mozna utwardzic zawieszenie najlepiej bez wymiany sprezyn, a jak z wymiana ta na jakie?? no i po drugie czy ktos obnizal cari o 35mm jakie efekty i na jakich sprezynkach. pozdrawiam.



Znam tylko utwardzona cari kolegi perzna zachowuje sie jak woz drabiniasty a tak powaznie to wg. mnie bez wymian sprezyn nic nie nawalczysz.
Sa jakiestuningowe sprezyny ale mnie tuninng jakos nie lezy wiec nie poradze , poza tym obnizanie cari na polskie drogi to nieporozumienie jedynie podniesc i utwardzic to owszem bym zrobil
  
 
ja też bym z chęcią utwardził zawieszenie. o ile skok góra-dół jest fajny, to denerwuje mnie przechylanie się samochodu na boki.
jak tu się śpieszyć, jak się człowiek czuje niepewnie na zakrętach
  
 
Cytat:
2008-09-16 21:36:30, Talus pisze:
ja też bym z chęcią utwardził zawieszenie. o ile skok góra-dół jest fajny, to denerwuje mnie przechylanie się samochodu na boki. jak tu się śpieszyć, jak się człowiek czuje niepewnie na zakrętach


Ja tam wole jak mi sie auto kladzie na zakrecie ale trzyma niz ,bez przechylu robi hopsa hopsa na byle pofaldowanym asfalcie na zewnetrzna.
Kazde zestrojenie zawiecha jest na inna droge ,sztywne sa dobre na rownym torze ,na drodze lepiej miec dlugie ugiecie,a jak ci sie auto podpiera na lusterkach to zaloz mu jakies twardsze stabilizatory albo krotsze laczniki ,ale to zas gumy raz w tygodniu bedziesz wymienial.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Jedźmy od początku.
Hater-87, obniżenie Cariny o 35mm to jakieś nieporozumienie. Na standardowych sprężynach przodem zahacza nieco wyższe krawężniki M.in. na parkingu dla klientów serwisu jednego z krakowskich ASO Toyoty
Hater-87, Talus, Carina wcale nie buja na zakrętach. No chyba że amortyzatory macie do wymiany Delikatnie kładzie się na zawietrzną i trzyma kurs jak pop...przona
To samo jeżeli Wam skacze na dziurawych zakrętach albo co gorzej na nierównej prostej.
Cromm, ano niestety tak wyszło, chociaż to wcale nie było moim zamiarem Chciałem ją tylko podnieść delikatnie, a zrobili mi takie kołki że zęby razem z plombami wypadają Następne sprężyny sam przemyślę i każę zrobić dokładnie według mojego projektu. Ale to już nie w tym egzemplarzu.
Chyba że uda mi się gdzieś upolować komplecik TRD +50mm
Owszem, z tyłu zawiecha jest do kitu, bo wsiadają 2 osoby na tył i dupsko jeździ po asfalcie Ale po zakrętach nie można narzekać
Talus, spiesz się powoli A jak chcesz szybko to nie bój żaby, Carina trzyma się lepiej niż Ci się wydaje. Prędzej mordą w krzaki wylecisz niż by cię miał własny zad wyprzedzić
Boisz się zakrętów ? Polecam http://www.sjs.pl Tam dowiesz się co Twoje auto tak naprawdę potrafi i będziesz bardzo zdziwiony. Żeby mojej krowie pośliznąć zadek w zimie na śniegu instruktor musiał się ręcznym podpierać, a trzeba pamiętać że mam dodatkowe kg z tyłu w postaci butli LPG Drogo jest, ale uważam że to była najlepiej wydana kasa na jakiekolwiek jazdy autem
Bigelektron ma rację, że lepiej się przechylić na zakręcie i spokojnie trzymać kurs na nierównościach niż modlić się o jakość drogi żeby nie skończyć po zewnętrznej.
Usztywnione mocno zawieszenie ma jeszcze jedną wadę. W ekstremalnych sytuacjach dopóki trzyma drogi to jest dobrze, ale jak już puści to kiepska sprawa. Na miękkim łatwiej wyczuć ten krytyczny moment i nie następuje on tak nagle.
No nic, zostawiam Was z przemyśleniami i daję nura w bik w poszukiwaniu sensownych sprężyn do mnie
Pozdro.
  
 
amortyzatory sa na pewno w dobrym stanie bo sa prawie nowe (niecaly rok) glownie chodzi mi o to ze nie chce zeby sie kladla w zakretach bo przy megane II to moja cari jest jak łódka. obnizac ani podwyzac nie chce za bardzo i to jest problem no nic dzieki za odpowiedzi bede jeszcze nad tym myslal.
  
 
Koła 205/45 ZR17 i po kłopocie
  
 
Cytat:
2008-09-17 15:42:39, Kafi pisze:
Koła 205/45 ZR17 i po kłopocie



chyba nie o ten efekt chodzi
przy 205/50R16 jest "twardziej" ale nie trzęsie dużo bardziej przy 120 na pięknie załatanych dziurach
  
 
Myślę że na 17 też nie ma tragedii przy zestrojeniu fabrycznym zawiechy w Cari.
  
 
łooo o 17" nie myslalem nawet, zapewne pieknie by wygladalo teraz mam 195/60 15" i myslalem nad 16" bo za niskiego profilu bym nie chcial. jezdziles na 17" w cari ?? jak masz zdjecie jakies to chetnie zobacze. a co do sprezyn to czy w wersjach z dieslem albo kombiakach nie bylo twardszych sprezyn ??
  
 
W Dieslu są twardsze ale krótsze
Pozdro.
  
 
Mój kolega latał na takich kołach i bardzo sobie chwalił wtedy zachowanie autka.

Ja miałem 14" bo olewałem jej kładzenie siena zakrętach.
  
 
A czy nie straci na mocy jak sie założy 16-stki albo 17-stki? Coś tam słyszałem o profilu żeby dobrze dobrac to nie straci czy to prawda ?
  
 
zauważyłem trochę gorsze zbieranie się powyżej 100km/h i trochę mniejszy Vmax na mini obwodnicy. wcześniej jak udało mi się rozpędzić do 160 to się droga powoli kończyła, to teraz do ponad 140.
za to jest lepiej z postoju
paliwa jakoś znacznie więcej nie ciągnie, nie zauważam różnicy.
i trzeba pamiętać, że (jak liczyłem) mam ok 30mm szerszy rozstaw kół, i o 20mm szerszy bieżnik. to wiele daje. tylko ten przechył


[ wiadomość edytowana przez: Talus dnia 2008-09-18 09:43:40 ]
  
 
to zależy jak dasz rozmiar jak pisałem to obwód koła będzie podobny więc co ma sie zmienić


Więcej felgi mniej opony
  
 
mało która felga 16-17" jest tak wąska, żeby 185 pasowało bez tego wizualnego efektu V
no, albo źle szukałem



[ wiadomość edytowana przez: Talus dnia 2008-09-18 09:52:50 ]
  
 



no 185 nie założysz ale 205 jest w sam raz
  
 
To fajnie Trzeba pomyślec na lato bo teraz to już zima idzie brrr i pora stalówek ;/
  
 
A ja mam jeszcze jedno pytanie? Jak należy zmniejszac profil przy większej feldze np. Mam twraz 14-stki i profil 65 i na przykład do 15-stek jest zalecany profil 60 i do 16-stek prosfil 55 czy jak to sie robi żeby nie zmniejszyc osiagów?