[mk VII 1.6 16V] bulgocze płyn i twarde węże.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Mój escorcik dostał ostatnio po garach 500km i po tej trasie zaczął się dziwnie zachowywać.
Troszkę silnik drga na wolnych obrotach i postanowiłem zaglądnąć pod maskę.
Okazało się że w zbiorniuku wyrównawczym jest płyn poniżej MIN.
Ale kiedy odkręcę korek zbiornika to straszne jest ciśnienie i płyn powraca do zbiornika aż pod sam korek.Wszystko było robione na włączonym i rozgrzanym silniku.Jeżeli nie odkręcam korka to płyn znika ze zbiornika i wąż od termostatu do chłodnicy twardnieje,jak wypuszczę to ciśnienie ze zbiornika to płyn powraca i wąż mieknie.
Czy to jest uszczelka pod głowica czy może coś innego.
Dodam że nie zauważyłem wody w oleju ani oleju w wodzie.
  
 
Albo uszczelka, albo cos z samym układem, nie wiem cos zapchane.
Musisz posprawdzac, poszukac przyczyn związanych np z uszkodzona uszczelka pod głowica.
  
 
a termostat Ci przepuszcza ??
  
 
Termostat przepuszcza bo za termostatem wąż robi się ciepły i twardy.
Nie wiem jak w domowych warunkach sprawdzić czy to uszczelka czy nie.
  
 
a jak odkrecisz korek to bulgocze?
  
 
Bulgocze i zbiornik nabiera płynu aż po sam korek.Jak zakręce to płyn wciąga ze zbiornika i po jakimś czasie twardnieja węże.
  
 
prawdo podobie to bedzie uszczelka pod glowica i ma przedmuch albo pompa wodna.
  
 
Masz LPG ?
  
 
Nie mam LPG.Byłem jeszcze raz w aucie bo myślałem że to korek,ale podmieniłem korek z fiesty i dalej to samo.
Po zakręceniu korka i przejechaniu ok.2-3km węże twardnieją i wciąga płyn.Płyn wciąga bo rośnie objętość węży.
Chyba to jednak będzie uszczelka.
  
 
To, że płyn wciąga to normalne, węże też muszą trochę twardnieć, pytanie jak bardzo twardnieją... To że jak odkręcisz korek na ciepłym silniku i Ci podnosi sie poziom płynu to też normalka prawa fizyki!

Zobacz czy na zimnym silniku idą Ci pęcherzyki powietrza i czy pompuje węże mocno, że sa baardzo twarde, sprawdz czy jak sie zagrzeje to wlacza sie wentylator, zobacz czy płyn nie jest zabrudzony olejem albo olej płynem rozrzedzony, czy jak rano go odpalasz po nocy to kopci na biało i spaliny nie zalatuja troche zapachem płynu chłodniczego?! Poszukaj też czy nie masz jakiegoś wycieku płynu wkolo silnika, w srodku przez nagrzewnice itp....
Uszczelke pod głowicą zawsze sie rusza na samym końcu po wyelminowaniu wszystkich pozostałych ewentualnośći!!
  
 
Ale nigdy wcześniej tak mi się nie działo.Na zimnym silniku nie widzę żadnych bylgotań.Na ciepłym zresztą też są małe,tylko te bardzo twarde węże jak się zagrzeje do normalnej temperatury i go trochę pogonię.Na wolnych obrotach aż tak nie twardnieją węże tylko jak mu parę razy przygazuję.Ten wąż od termostatu do chłodnicy jest bardzo twardy.
  
 
Noi okazało się że to jednak uszczelka.Założono mi na zbiornik wyrównawczy takie fiolki z płynem w kolorze niebieskim a po paru chwilach płyn zmienił kolor na zielony.To ma świadczyć o spalinach w płynie.
Ceny jakie mi podali:
Robota uszczelki z planowaniem i zmianą uszczelniaczy,oraz przy okazji rozrząd 640zł.
Cena części kompletny rozrząd i uszczelki wszystkie oraz uszczelniacze 550.
Cena 1200 bez pompy wody.Do tego dojdzie jeszcze płyn ,oraz zmiana oleju i pewnie 1500zł. pujdzie
  
 
Przyjedz do mnie, zostanie Ci na nocleg i dobra kolacje z lubą
  
 
Wiem że dużo kasy chcą,ale wiem że dobrze robią.Speljalizują się jako jedyni w moim powiecie w głowicach.
klikkk