[MKVII] Zetec, wyje z okolic rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć

Jest taki rebus do rozwiązania:

Cosik wyło z okolic rozrządu. Tym mocniej, im większa temperatura silnika. Po rozebraniu rozrządu okazało się, że napinacz (5000km!) ma spory luz, więc został zmieniony. Dalej to samo.
Nadmieniam, że po zdjęciu paska klinowego nie ma zmiany, więc pompa i alternator odpadają.
Wczoraj wymieniliśmy jeszcze z mechanikiem pozostałe dwie rolki, które miały baardzo drobne luzy. Cisza i ulga były do pierwszego rozgrzania silnika.

Odgłos, o którym mówię, to wycie narastające z obrotami silnika, przechodzące w takie "fr-rrrr" (wybaczcie onomatopeję), kiedy silnik schodzi z obrotów.

Metodą na stetoskop (gruby pręt przytknięty do silnika, a z drugiej strony do ucha) udało nam się zawęzić poszukiwania do okolic pompy wody (czyli na chłopski rozum tam, gdzie jest większa z rolek rozrządu), z wnętrza bloku nie dochodzą niepokojące odgłosy.

Były o tym wątki, ale jedyną podpowiedzią, którą znalazłem jest "za mocno naciągnięty pasek". U mnie pasek jest dobrze naciągnięty i kombinowanie z napinaczem nie daje żadnego efektu.

Miał to ktoś z Was?
Co to może być?
Będę wdzięczny za info.

PS Wszystkie części oryginalne, czyli pasek MC a rolki wyprodukowane przez INA (Wielka Brytania).
PS2 Zauważyliście, że oryginalne kpl rozrządu wytrzymują coraz krócej?


[ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2009-11-15 20:48:56 ]
  
 
U mnie to wycie powodował silnik wentylatora chłodnicy, pojawiało się wraz ze wzrostem temp. bo wtedy się włączał.
  
 
Cytat:
2009-11-15 20:49:14, sambor2 pisze:
U mnie to wycie powodował silnik wentylatora chłodnicy, pojawiało się wraz ze wzrostem temp. bo wtedy się włączał.


To psiknij sobie WD40 do puszki wentylatora, sprawdzona metoda (naprawdę ). U mnie wył i po takiej kuracji jak ręką odjął.
Pozostańmy jednak przy temacie rozrządu.
  
 
a mój gust za mocno napięty pasek rozrządu sprawdź ale na zimnym silniku
  
 
Piszesz że z okilic pompy wody może łożysko się na niej kończy
  
 
Cytat:
2009-11-16 19:33:30, cinus pisze:
Piszesz że z okilic pompy wody może łożysko się na niej kończy


No właśnie nie, bo po zdjęciu paska klinowego = odłączeniu pompy jest to samo.
  
 
chodziło mi o pompę wody nie wspomagania
  
 
Mnie też. Pompa wody jest napędzana paskiem alternatora.
  
 
myslałem ze zetec ma pompe wody napędzaną paskiem rozrządu tak jak 1.4 ale jesli nie i pompę wykluczyłeś pozostaje pasek poprostu zakup jakiś tani i załóż sprawdz chociaż widziałem kiedys przypadek ze rolka napinacz wyła po pewnym okresie pracy
  
 
Ja bym stawiał że pasek jest felerny, albo za słabo naciagniety a nie za mocno, a dlaczego? dlatego, że jak sie zagrzeje silnik piszesz ze jest gorzej, czyli jak sie zagrzeje to jeszcze bardziej sie naciaga i ma nawet taki luz ze robi ffffrrrrrryyyyyyyyyyyyyy......
Dzwiek zapozyczony z pierwszego postu
Najglosniej byloby to słychac przy najdłuzszym odcinku paska!
Co wy na to?