Wspomaganie kierownicy - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2004-08-26 15:12:17, Strohs pisze:
Podrzędny sklepik w zapadłej dziurze w Sandomierzu

A teraz pytanie z innej beczki wiem że kupując na giełdzie można się nieźle naciąć (np kupując uszkodzoną lub cieknącą pompę olejową co na jedno wychodzi). Może garść porad jak to sprawdzić ewentualnie informacja które wspomaganie (zdf czy korea jest bardziej wytrzymałe)



czesto na zeraniu mozna dostac cale wpomaganie jeszcze z płynem w układzie i w zbiorniczku... jak płyn jest znaczy ze nie wyciekł

a z drugiej strony to raczej bardzo mało awaryjny element ta pompa, jeszcze nie słyszalem zeby komus ciekła
  
 
A czym sie różniły zdf od koreańskiej? Piszecie ze zdf był za dopłatą, czy chodziło o siłę wspomagania czy poprostu o firmę
  
 
nie zdf a zf,
sam mam koreańskie, i jest ok, słyszałem że koreańskie ma silniejsze wspomaganie
  
 
Ja też zakładam koreańskie a które jest lepsze?
Nie wiem ale może się wywiązać dyskusja jak na temat GLI i GLE
  
 
Ja będę zakładał ZF'a

A argumentowano mi to tak:

ZF: potrzebna większa siła, za to ma większy promień skrętu.

JKC: mocniejsze wspomaganie, mniejszy skręt...


Jednak wg. badań Marasa różnica w skręcie nie jest b.duża
  
 
ZF ma przełożenie 14.5:1, JCK 15.2:1 czyli JKC ciut lżej sie kręci, ale ZF jest bardziej bezpośredni.
JKC także ma łatwiejsze w montażu przewody do pompy.
Pasek do JKC ma długosc 780mm, do ZF 800 (800 to od malucha - dostępny wszędzie)
Kąt skrętu kół dla JKC w/g danych technicznych jest mniejszy.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
olo, pasek do jkc + abimex zapodałem krótszy, te 780 po pewnym czasie jest za długi, i brakuje juz regulacji do naciągu
  
 
Ja bym szukal ZF`a - precyzja kierowania Poldka to kompletna kleska
Do tego slabsze wspomaganie powinno dawac wiecej czucia przy duzych predkosciach.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
koreańskie twardnieje przy wyższych obrotach, wiec z czucie nie powinno byc różnicy
  
 
Jako że zakładam u siebie więc nie potrzebuję wieńca zębatego na kole pasowym.... co z nim zrobić zostawić czy lepiej stoczyć (jak bardzo) ?
  
 
zostaw, szkoda zachodu
  
 
Ja stoczylem caly wieniec - zalslanial znaki na pokrywie rozrzadu do ustawiania zaplonu.
  
 
W abimexie na szczęście nie trzeba ustawiać zapłonu
  
 
o czym Wy gadacie, jakie toczenie, czego. ja nie musialem niczego staczac, dziala to u mnie juz od roku i wszystkie znaki na pokrywie rozrzadu sa swietnie widoczne

poco sie bawic w toczenie i wydawac kase, jesli nie widac znakow to wystarczy je sobie np markerem przełużyc zeby byly widoczne
  
 
To chyba zalezy od kola - ja mialem od Boscha i mocno zaslanialo. Zreszta im lzej tym lepiej
  
 
Ja wywierciłem w swojej pokrywie otworki oznaczające 0, 5 i 10 stopni wyprzedzenia. Są wyzej niżprzetłozenia i są doskonale widoczne.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Hej,czy wymieniacie olej w układzie wspomagania kierownicy?
  
 
ten olej starcza na 120 czy 160 kkm więc jeszcze nie miałem okazji do jego wymiany,
  
 
Witam!

Mam takie pytanko w związku z montażem wspomagania. Otóż przy zmianie koła pasowego zauważyłem, że wpust bardzo mało wchodzi w koło pasowe (wtrysk Abimex). Czy tak jest u wszystkich bo boję się, że jak dołożę dodatkowe obciążenie pompą wspomagania to wpust może się ściąć. Dodatkowo między kołem pasowym a kółkiem do paska rozrządu jest podkładka (w książce przeczytałem, że wystepuje ona tylko w silnikach z wtryskiem). Jaka jest jej rola i czy można ją wyrzucić wtedy koło wejdzie dalej na wpust.

Pozdrawiam
  
 
Jełśi mocno przykrecisz śrubęna wale to koło nie bezie latało na boki i nie wytnie klina.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."