Wspomaganie kierownicy - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
po odkręceniu śrub poruszaj kierownicą, rusz silnikiem, powinno większa część zleciec,

jakim olejem chcesz teraz zalać?? a jaki miałeś
  
 
Witam, mam prośbę czy ktoś wie gdzie w Krakowie można dostać gumową osłonę przekładni kierowniczej (tą do uszczelnienia przegrody silnika) Jestem w trakcie montarzu wpomagania ale bez tej gumowej osłony nie mogę zakończyć roboty. W okolicy Sandomierza gdzie mieszkam część ta jest niedostępna nawet na zamówienie. Ewentualnie gdyby któryś z klubowiczów kupiłby ją dla mnie (koszty zakupu i przesyłki oczywiście pokrywam) - byłbym bardzo wdzięczny
  
 
ja tej osłony nie dostałem nigdzie w ruch poszła pianka montażowa
  
 
Strohs - a jakie wspomaganie zakładasz? Do JKC osłonę jest ciężko dostać, ja mam od ZF i muszę uszczelnić "dziurkę"

osłony do ZF - giełda Żerań w cenie 10,00 zł

  
 
OLO - prawdopodobnie jest to JKC - czyli japońska (skoro pompka jest japońska to reszta też powinna taka być przynajmniej teor etycznie). Czy osłona od ZF podchodzi do JKC ? I skoro jest dostępna na Żeraniu to czy ktoś z warszawiaków mógłby ją dla mnie kupić? Koszty oczywiście pokrywam.
  
 
Osłona od ZF oczywiscie że podchodzi do JKC, powiem więcej jest jedyna prawidłowa jaką możesz zamontować w "nie plusie" z tymże otwór w niej jest za duży i trzeba wypełnić szczelinę czymś

btw: GDA lub AGD dla przyjaciół jestem
  
 
Cytat:
2005-07-27 11:39:01, Strohs pisze:
OLO - prawdopodobnie jest to JKC - czyli japońska (skoro pompka jest japońska to reszta też powinna taka być przynajmniej teor etycznie). Czy osłona od ZF podchodzi do JKC ? I skoro jest dostępna na Żeraniu to czy ktoś z warszawiaków mógłby ją dla mnie kupić? Koszty oczywiście pokrywam.


ZFowa guma na otwór o średnicy ok 3cm i weń wchodzi kołnierz przekłądni.
JKC ma tylko centymetrowy i wchodzi tam sam wałek (przy okazji guma się wyciera, powiększa otwór i jest nieszczelnosć (wieje)
ZF pod tym względem był lepiej opracowany.

Przekładnia ZF z poldka (1994-1997) i ZF ze 132 (okolice 1981) są identyczne jeśli chodzi o obudowę. Róznia sie zakresem skrętu.



-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
czy da rade załozyc wspomaganie do poldka 1.5 gaznik podomiez silnik 94 rok ale moze byc starszy jakie sa koszty i co musze sprawdzic u siebie przy silniku czy da sie założyc
Z góry dzieki i pozdro
  
 
Da się. Trzeba tylko wyciąć większy otwór w przegrodzie i wsporniku pedałów oraz dorobić samemu mocowanie pompy.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Witam, mam taki problem, że chce załozyć sobie wspomę do ABIMEXA, ale na alegro itp spotykam tylko plusowskie. jak doczytałem to mogę je wsadzić, tylko koło muszę dokupić abimex osobno, tak?? czy jeszcze jakieś niespodziewanki mnie moga spotkać
a czy nie dąło by rady poprostu dospawać do koła pasowego drógiej bieżni pod napęd paska wspomagania?? oczywiście z zachowaniem dokładności, współosiowości i równobieżniości
  
 
Najprościej kupić koło 2 lub 3 bieżniowe do abimexa. Koszt - ok 80 zł.
Spawanie - przy zeliwie to już będize trudniejsze.


-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Czy ktoś mądry mógłby mi podpowiedzieć, czy do TEGO kompletu wspomagania jest potrzebna jeszcze chłodniczka? Jaki to jest rodzaj przekładni, potrafi to ktoś poznać? I czy ta pompa jest kompletna - razem z czymś za co można przymocować ją do bloku silnika, czy tu potrzebne będzie coś jeszcze?
  
 
na zdjeciach nie widze kolumny kierownicy (ani przynajmniej walka pozwalajacego polaczyc przekladnie z kolumna, a przekladnia ze wspomaganiem ma inny wielowpust).
  
 
Czyli zwykłej przekładni nie da się "podmienić" na tą, bez zmieniania połączenia z kolumną ?
  
 
Nie da. Przekładnia ze wspomaganiem jest dłuższa, więc tzw. wałek pośredni jest krótszy.

PS. Pasuje z F132.

[ wiadomość edytowana przez: leon dnia 2007-01-16 16:44:08 ]
  
 
na podstawie zbiorniczka płynu mozna sądzic że to ZF i on nie potrzebuje chłodniczki
  
 
Dzięki, choć jedna pozytywna wiadomość A ktoś może kojarzy czy do tej pompy trzeba jeszcze jakieś mocowanie? I czy ten wałek pośredni różni się czymś w różnych przekładniach ze wspomaganiem, czy wszędzie jest taki sam?


[ wiadomość edytowana przez: Maurer dnia 2007-01-16 18:46:25 ]
  
 
wałek pośredni jest inszy
EDIT:inszy od standardowego a pomiędzy wspomaganiami to nie wiem niestety


[ wiadomość edytowana przez: danielewicz dnia 2007-01-16 19:12:21 ]
  
 
Między wspomami pasuje, ale chyba ZF jest dłuższy o 1cm. Da sie to zmontować. Wielowypusty zgodne.
Ale inne są wielowypusty między wspomaganie-bez wspomagania.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Tak sobię właśnie myślę...
Mój układ to przekładnia JKC oraz pompa ZF z Fiorki.
Pompa "w ręce" idealna, bez wycia oporów itd.
I do poloneza i do Fiorki/Argenty zaleca się Dextron II.
Zalałem to olejem Hipol ATF II D, na którym to pisze że jest zamienniikiem dextrona i sie nadaje itp.
Płyn się trochę pieni i pompa trochę wyje.
Może jednak to nie jest właściwy płyn?
A w ogóle gdzie u licha można kupic Dextron,w salonie fiata? Bo w sklepach i na stacjach tylko Hipol!