1,6 16V ZETEC szybkie grzanie i wysoka temperatura - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ja mam 1.6 16V 1993r i autko rok z hakiem i jaka by nie była pogoda, to temperatura max do połowy, jedynie w korkach jak stoję to lekko powyżej połowy. Przy kupnie wymieniłem sobie tylko płyn bo lekko był czarny.
  
 
Tu nie do konca o wskazania temperatury chodzi tylko o tempo jej wzrostu i czestotliwosc zalaczania wentylatora. Gdy kupilem to autko mialem uszkodzony czujnik temperatury na wskaznik, ledwo co wchodzil na skale, myslalem ze sie nie dogrzewa, wymienilem termostat i nic , nadal to samo. Myslicie ze slyszalem wtedy dzialanie wentylatora ?Nic a nic. Dopiero po wymianie czujnika wskazowka zaczela mi pokazywac prawdziwe wskazania i co sie wtedy stalo? Z odczucia niedogrzania w jednej chwili wszedlem w psychoza zagrzania. Co chwile slyszalem wentylator, nawet w czasie jazdy, nieraz to sobie nawet ubzduralem ze chodzi bo myslalem ze go slysze, a wczesniej nawet na to nie zwracalem uwagi. Zobaccie jaki wplyw psychologiczny ma glupia wskazowka ktora bardzo czesto pokazuje nierzeczywisty poziom nagrzania silnika, zreszta te wskazania sa tylko pogladowe. Jestem pewny ze u mnie wszystko jest ok i silnik tak powinien sie nagrzewac.
  
 
Cytat:
2007-07-18 10:34:53, RavenMOH pisze:
Tu nie do konca o wskazania temperatury chodzi tylko o tempo jej wzrostu i czestotliwosc zalaczania wentylatora. Gdy kupilem to autko mialem uszkodzony czujnik temperatury na wskaznik, ledwo co wchodzil na skale, myslalem ze sie nie dogrzewa, wymienilem termostat i nic , nadal to samo. Myslicie ze slyszalem wtedy dzialanie wentylatora ?Nic a nic. Dopiero po wymianie czujnika wskazowka zaczela mi pokazywac prawdziwe wskazania i co sie wtedy stalo? Z odczucia niedogrzania w jednej chwili wszedlem w psychoza zagrzania. Co chwile slyszalem wentylator, nawet w czasie jazdy, nieraz to sobie nawet ubzduralem ze chodzi bo myslalem ze go slysze, a wczesniej nawet na to nie zwracalem uwagi. Zobaccie jaki wplyw psychologiczny ma glupia wskazowka ktora bardzo czesto pokazuje nierzeczywisty poziom nagrzania silnika, zreszta te wskazania sa tylko pogladowe. Jestem pewny ze u mnie wszystko jest ok i silnik tak powinien sie nagrzewac.



a powiedz jeszcze czy ten czujnik kupiłeś oryginalny?
  
 
No ja mam to samo w swoim 1.8 przy obecnych temperaturach, nagrzewa się (wskazówka w pionie !) po przejechaniu 3-4 km. Potem zdarza się że załącza wentylator na ok 1 min. i tak co 15-20 minut. Z kolei w 1.6 zawsze wskazówka na 1/3 skali i nigdy nie załącza wentylatora, nawet w obecne upały. Jedynie po długim postoju w korku załącza się wentylator. Reasumując zastanawiam się czy w 1,8 nie mam przytkanej chłodnicy. Z drugiej strony w chłodniejsze dni temperatura na normal i wentylatora nie słychać. Może ten typ tak ma.
  
 
ten typ tak ma
szkoda kasy i nerwów
  
 
U mnie w 1,8 zeteku z kilmą jest tak, że jak wskazówka dojdzie na dwie trzecie pola załącza się pierwszy bieg wentylatora, a jeżeli to nie wystarczy dojdzie do czerwonego i włączy sie drugi bieg. W praktyce wygląda to tak że jak wskazówka dojdzie do połowy wystarczy włączyć klimę i zostaje na połowie.
  
 
Ten typ tak ma - mam zeteca 1.6 z 96 i u mnie zawsze wentylator wlancza sie na poczatku czerwonego pola i to jest norma

Gorzej jesli zalacza sie na srodku czerwonego pola - u mnie jakis rok temu, zrobila sie dziura w trojniku przy czujniki temperatury i dzialal z lekkim opoznieniem - efekt, wymiana gumy pokrywy silnika, no i ladnie zbryzgany silnik wyciekajacym olejem.
  
 
Cytat:
2007-07-18 20:45:18, -Ed- pisze:
U mnie w 1,8 zeteku z kilmą jest tak, że jak wskazówka dojdzie na dwie trzecie pola załącza się pierwszy bieg wentylatora, a jeżeli to nie wystarczy dojdzie do czerwonego i włączy sie drugi bieg. W praktyce wygląda to tak że jak wskazówka dojdzie do połowy wystarczy włączyć klimę i zostaje na połowie.



tak jest z klimą, a jak ktoś chcę to może też przerobić czujnik i zrobić jeszcze startowanie wentylatora z palca
  
 
Ja mam tak samo w 1.8 XR3i i najpierw poprzedni wlasciciel powiedzial mi, ze tak ma byc, potem mechanik i przestalem z tym walczyc... Troche sie boje, ze kiedys wentylator sie nie zalaczy i w pare sekund wejdzie na czerwone pole... I dlatego zastanawiam sie nad montazem dodatkowego wentylatra z wlacznikiem manualnym z kabiny...
  
 
a to ci ZONK, u mnie wskazowka jak jestem w ruchu to na czarnym polu,,,a jak czesto manipuluje gazem, stoje na swiatlach i do tego upal....do do polowy :/ no ale jadac schladza mi dobrze wiec...czy ten typ tak ma? dodam jedynie ze niedawno wymienilem plyn chlodzacy borygo na zime
  
 
Cytat:
2007-07-19 10:37:46, COYOTE-25 pisze:
a to ci ZONK, u mnie wskazowka jak jestem w ruchu to na czarnym polu,,,a jak czesto manipuluje gazem, stoje na swiatlach i do tego upal....do do polowy :/ no ale jadac schladza mi dobrze wiec...czy ten typ tak ma? dodam jedynie ze niedawno wymienilem plyn chlodzacy borygo na zime


Widac zle ci pokazuje temperature. Jak nim "szalejesz" to tylko do polowy? Cos nie tak ze wskazaniem. Zreszta juz wczesniej pisalem ze tutaj nie chodzi o wskazania tylko o tempo wzrostu temp i jak czesto sie zalacza wentylator.
  
 
dopuki nie stanę w korku czy dłużej na światłąch wskazówka utrzymuje mi się między O a R. Jak chwilę postoję to wskakuje wyżej i do tego poziomu już nie wraca. Wentylatoe włącza się dopiero jak przekroczy A.
  
 
Cytat:
2007-07-19 11:30:30, a_michal pisze:
dopuki nie stanę w korku czy dłużej na światłąch wskazówka utrzymuje mi się między O a R. Jak chwilę postoję to wskakuje wyżej i do tego poziomu już nie wraca. Wentylatoe włącza się dopiero jak przekroczy A.


U mnie jest identycznie.
  
 
Cytat:
ravenMOH pisze: "Widac zle ci pokazuje temperature. Jak nim "szalejesz" to tylko do polowy? Cos nie tak ze wskazaniem. Zreszta juz wczesniej pisalem ze tutaj nie chodzi o wskazania tylko o tempo wzrostu temp i jak czesto sie zalacza wentylator."



stwierdzam ze dobrze chodzi, gdyz w takie upaly wlaczam klime a wiec chlodzenie szaleje
  
 
U mnie jak jadę jest teraz w lecie ok. R, w korku lub na światłach podpełza na M do A.
Nigdy nie wahała się góra/dół. Wentylator włącza się tylko gdy brat reguluje instalację LPG.
W ruchu nie pamiętam, żeby kiedyś się włączył.
  
 
Cytat:
2007-07-18 02:26:37, RavenMOH pisze:
Mam bezsenna noc Przejrzalem sobie wszystkie watki jakie znalazlem o przegrzewaniu sie tego silnika i doszedlem do wniosku ze TEN TYP TAK MA. Chyba wszyscy autorzy tych watkow rowniez posiadaja silnik 1,6 16V i kazdy z nich ma identyczne objawy czyli szybkie grzanie, potem wskazowka prawie na koncu skali, zalaczenie wentylatora i schlodzenie do polowy skali, poczym znowu wskazowka w gore i tak w kolko. Kiedys myslalem ze to nienormalne. Postanowilem ze nie spoczne az nie rozwiaze tego problemu. Wymienilem chyba caly uklad chlodzenia; chlodnice, pompe wody, 2x termostat, 3x plyn w tym raz fordowski, wlacznik wentylatora z innym zakresem temp zalaczania, 2x czujnik na wskaznik, nawet olej wymienilem.... i NIC. Wydalem pelno kasy na to wszystko, bralem wolne dni w pracy zeby moc jechac do mechanikow ale nic to nie pomoglo. Stracilem tylko kase, czas, urlop i nerwy. Pisze ten watek zeby kolejna osoba ktora uwaza ze jej 1,6 16v sie przegrzewa nie popelniala tego samego bledu co ja i lepiej sie przywyczaila do tego a nie wydawala kase z nadzieja ze rozwiaze problem. Czytajac te watki sprawdzalem profile osob, ktore doradzaly co moze byc nie tak ze sie tak grzeje i o dziwo zadna z tych osob nie miala silnika 1,6 16v Byly to albo 1,3 1,4 , duzo TD i D ale zadna, podkreslam zadna nie miala 1,6 16V. Smutne jest to ze wiele osob bylo przekonanych o slusznosci swoich wypowiedzi; "bo u nich w escorcie tak nie ma i u Ciebie jest napewno cos nie tak". Wcale ich za to nie obwiniam, pewnie sam bym tez tak pisal, ale diesel a 1,6 16v zetec to calkowicie inna bajka. Tak wiec szczesliwi posiadacze 1,6 16V oraz inni , przepraszam za tak nudny watek. Jest on jest tylko moimi przemysleniami opartymi na moich doswiadczeniach. Wiele osob sie ze mna nie zgodzi lub napisze ze "odkrylem ameryke" ale byc moze komus sie on przyda Pozdrawiam



Choć w moim Escorcie (1.6 16v + klima) wskazówka szybko dociera do połowy skali i już nie drgnie, a wentylator włącza się dość często... zgadzam się z przedmówcą, że to może być normalne zjawisko. Jednak nie lekceważyłbym go.
Po prostu jeżeli wskazowka skacze - temp. idzie w góre (bo gorąco, korek, regulacja, itp...) / wentylator start / temp. spada to wszystko jest ok. Natomiast Niepokój mój wzbudzałby fakt utrzymywania się wskazówki blisko lub na polu czerwonym w sposób ciągły.
  
 
Moj 1.6 16v się nie przegrzewa.
Do pracy mam okolo 7km i na tym odcinku tempreatura wchodzi na 1/3 skali (tak jest jak go gaszę) Wentylator wlacza się tylko w korkach i jak trochę poszaleje...
Podczas dlugiej jazdy miejskiej bez korkow caly czsas wskazowka jest dokladnie pionowo, a na trasie temperatura jest niższa.
Nawiązując do tej szybkości nagrzewania się (o ktorej caly czas wspomina autor watku) to wlasnie u mnie szybko się nie nagrzewa. Może wyjątek potwierdza regulę.
  
 
Ja rownia zmam 1,6 16v 95' u mnie silnik nagdzewa sie szybko i wskazuwka stoi na ""R" w upaly na "M" wentylator wlancza sie jak minie "A" ale tylko w korkach.
Według mnie skaczaca temperatura silnika + grzanie - niegrzanie centralki moze rowniez swiadczyc o jakims malym przedmuchu pod głowica, instalacja chodzenia moze byc nowa ale jesli cokolwiek dmucha pod uszczelka niebedzie dzialala prawidlowo.