Podkręcenie 1,8 105 i 115 koni na gratach mondeo. - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kolektor załorzyłem z wersji 115 konnej, a listwe wtrysków tą samą którą miałem ( Nawet wersja 130 konna ma taką samą ).....
Było troche roboty z wiązką cza było ja troche przerobic ale to tylko sprawa przedłurzenia kabli do wtyczek od czujnika powietrza zasysanego i połorzenia przepustnicy...
  
 
opisz dla potomnych- wałki pasują plug & play ? tak samo kolektor ? uszczelki zktórego modelu dawałes ? nie ma problemów na seryjnym ecu z 105 konnej wersji ? obroty są w normie na luzie ? wałki z 2.0 śą takie same jak z 1.8 xr3i ?
  
 
Wałki wsadza się bez rozkręcania koła pasowego( sciagałem tylko dwie górne osłony) Kolektor podchodzi z wersji 115 konnej, Ecu zostaje to samo, Obrotu po autoadaptacji ( po resecie ecu) są w normie, Wałki są te same w mondku 2.0 co w xr3i ..... W sumie nieduzymi kosztami podkręciłem sobie silniczek.... od Moment pozostał bez zmian ale jest bardziej płaski.... Auto ciągnie jak trza....

ps. wydaje mi sie że musze zmienić zbierzność bardzej na plus bo jak mocno depne począwszy od jedynki do czwórki to zaczyna myszkować.....
  
 
ciekawe czy to daloby rade w 1,6 16v aaaa ile to pali? jakies roznice?


[ wiadomość edytowana przez: Matys318 dnia 2007-07-28 19:48:07 ]
  
 
Wlasnie czy da sie tak 16 16v jak juz pytałem kiedys
  
 
a jeżeli ma sie już 1.8 115KM to wystarczy tylko walki od 2.0 (ale od RSa czy od Mondeo) ?
  
 
Ja właśnie zaczynam poszukiwania wałków 2.0 i kompa od 1.8 105 km, przepustnica założona od 1.8 130 km więc zobacze co sie będzie działo na silniku 1.6 z gratami od 2.0
  
 
O widze ze z ciekawoscia bede zaglądał na ten watek, pisz kolego co robisz w 1.6 by uzyskac moc powyzej 100 KM
  
 
Cytat:
Ja właśnie zaczynam poszukiwania wałków 2.0 i kompa od 1.8 105 km, przepustnica założona od 1.8 130 km więc zobacze co sie będzie działo na silniku 1.6 z gratami od 2.0



Ja mam kompa od 1.8 Xr3i tego 105km jak cos to moge ci sprzedac mi jest nie potrzebny pozdro
  
 
A ja miałbym jeszcze pytanko do Treborski'ego w jakich to sie kosztach zamknęło ??

No i czekam na jakieś wyniki wzmocnienia 1.6 16V
  
 
Z kosztami to ja niewiem, bo mieszkam na wyspach brytyjskich aktualnie. Ale wszyskie części kupowałem na złomowiskach....
w przeliuczeniu
- wałki 150 zł
- Przepustnica 60 zł
- przepływomierz 60 zł
-Kolektor 25 zł

Wiem że takie same przeróbki stosuje się do silnika 1,6 poniewarz jest to taka sama jednostka napędowa tylko i innej średnicy cylindra. ( wersja 1,6 90km i 1,8 105 km mają tą samą średnice gardzieli cylindra)

Ogólnie stosowana pzreróbka odnosi się do porawy napełniania komory spalania Filter>Przepływomierz>Przepustnica>kolektor>Wałki... Jeszcze nie podjołem się planowania głowicy ( Morze ktoś wie ile mozna ściągnąć? milemtrów)
  
 
E kolego mógł bys jakś fote zrobic jak to wyglada po złozeniu, i czego na tych złomach szukać. Bo niby czasem pierdoły, ale ja jestem wzrokowcem i one mi mogą duzo pomóc
  
 
przeciez ci napisał czego szukac, wizualnie i tak nie rozróżnisz wałków, przepływomierza itd.. przepustnice moze bo po srednicy.
  
 
Ale wisz zobacze czy kolega ma stozek, a jak nie to jaka puszke. Tez bym zobaczył jaki plastikowy kolektor dał z mondka. I z jakiego roku mondka te manele pasuja
  
 
Było Tak ... Czyli aluminiowy kolektor o jedną trzecią mniejsza srednica przepływomierza, i przepustnicy....seryjne.. wałki..


Shot with Canon PowerShot A75 at 2007-07-29

A jest teraz Filterek... przepływomierz ( Mondeo lub inny escort 1,8 115 km , przepustnica szeroka najlepiej mondo 1,8 lub 2.0 , kolektor escort tyle ze plastik ( łatwiej dobrać przepusnice niż do aluminiowego) Wałki mondeo 2.0 lub escort 130 km


Shot with DYNAX 7D at 2007-07-29
  
 
witam a jesli chodzi o zeteca 1.6 tez maja byc graty od mondeo 2.0?Latwiej bedzie cala glowice wsadzic od mondka 2.0 napewno bedzie pasowac,tylko jaki komputer od 1.6?
  
 
Ale między silnikiem 1.6 a 1.8 (2.0) jest róznica w bloku silnika a zatem inna jest też średnica komory w głowicy
1.6 średnica cylindra 76 mm
1.8 średnica cylindra 80,6 m
Skok tłoka jest identyczny dla obu poemności 1.6 i 1.8
  
 
Cytat:
2007-07-29 21:17:42, zeberko pisze:
Ale między silnikiem 1.6 a 1.8 (2.0) jest róznica w bloku silnika a zatem inna jest też średnica komory w głowicy 1.6 średnica cylindra 76 mm 1.8 średnica cylindra 80,6 m Skok tłoka jest identyczny dla obu poemności 1.6 i 1.8


Czyli co, wałki od mondka nie podejdą do 1.6?
  
 
Wałki podejdą z 2.0 do 1,6... bez problemu ponieważ skok tłoka jest ten sam... nie ma mozliwości dogonienia zaworu przez tłoka
.....
  
 
z tego co czytam do do 1.8 115KM to trzeba włożyć tylko przepustnice i walki bo reszta identyczna (kolektor plastik, a przepływka jak kolega napisał ze taka sama) , a te walki to wchodzą bez przeróbek (toczenie itp) czy cos sie przerabia, i od jakiego mondeo maja byc ? (jakis typ silnika) a przepustnica tez bez przeróbek czy coś trzeba rozwiercać ?