Podkręcenie 1,8 105 i 115 koni na gratach mondeo. - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Z kosztami to ja niewiem, bo mieszkam na wyspach brytyjskich aktualnie. Ale wszyskie części kupowałem na złomowiskach....
w przeliuczeniu
- wałki 150 zł
- Przepustnica 60 zł
- przepływomierz 60 zł
-Kolektor 25 zł

Wiem że takie same przeróbki stosuje się do silnika 1,6 poniewarz jest to taka sama jednostka napędowa tylko i innej średnicy cylindra. ( wersja 1,6 90km i 1,8 105 km mają tą samą średnice gardzieli cylindra)

Ogólnie stosowana pzreróbka odnosi się do porawy napełniania komory spalania Filter>Przepływomierz>Przepustnica>kolektor>Wałki... Jeszcze nie podjołem się planowania głowicy ( Morze ktoś wie ile mozna ściągnąć? milemtrów)
  
 
E kolego mógł bys jakś fote zrobic jak to wyglada po złozeniu, i czego na tych złomach szukać. Bo niby czasem pierdoły, ale ja jestem wzrokowcem i one mi mogą duzo pomóc
  
 
przeciez ci napisał czego szukac, wizualnie i tak nie rozróżnisz wałków, przepływomierza itd.. przepustnice moze bo po srednicy.
  
 
Ale wisz zobacze czy kolega ma stozek, a jak nie to jaka puszke. Tez bym zobaczył jaki plastikowy kolektor dał z mondka. I z jakiego roku mondka te manele pasuja
  
 
Było Tak ... Czyli aluminiowy kolektor o jedną trzecią mniejsza srednica przepływomierza, i przepustnicy....seryjne.. wałki..


Shot with Canon PowerShot A75 at 2007-07-29

A jest teraz Filterek... przepływomierz ( Mondeo lub inny escort 1,8 115 km , przepustnica szeroka najlepiej mondo 1,8 lub 2.0 , kolektor escort tyle ze plastik ( łatwiej dobrać przepusnice niż do aluminiowego) Wałki mondeo 2.0 lub escort 130 km


Shot with DYNAX 7D at 2007-07-29
  
 
witam a jesli chodzi o zeteca 1.6 tez maja byc graty od mondeo 2.0?Latwiej bedzie cala glowice wsadzic od mondka 2.0 napewno bedzie pasowac,tylko jaki komputer od 1.6?
  
 
Ale między silnikiem 1.6 a 1.8 (2.0) jest róznica w bloku silnika a zatem inna jest też średnica komory w głowicy
1.6 średnica cylindra 76 mm
1.8 średnica cylindra 80,6 m
Skok tłoka jest identyczny dla obu poemności 1.6 i 1.8
  
 
Cytat:
2007-07-29 21:17:42, zeberko pisze:
Ale między silnikiem 1.6 a 1.8 (2.0) jest róznica w bloku silnika a zatem inna jest też średnica komory w głowicy 1.6 średnica cylindra 76 mm 1.8 średnica cylindra 80,6 m Skok tłoka jest identyczny dla obu poemności 1.6 i 1.8


Czyli co, wałki od mondka nie podejdą do 1.6?
  
 
Wałki podejdą z 2.0 do 1,6... bez problemu ponieważ skok tłoka jest ten sam... nie ma mozliwości dogonienia zaworu przez tłoka
.....
  
 
z tego co czytam do do 1.8 115KM to trzeba włożyć tylko przepustnice i walki bo reszta identyczna (kolektor plastik, a przepływka jak kolega napisał ze taka sama) , a te walki to wchodzą bez przeróbek (toczenie itp) czy cos sie przerabia, i od jakiego mondeo maja byc ? (jakis typ silnika) a przepustnica tez bez przeróbek czy coś trzeba rozwiercać ?
  
 
To niech jeszcze ktoś wtajemniczony napisze jaki powinien być komputer do 1.6 przy takiej przeróbce. Może uda się wykrzesać to 100koni...
  
 
taka przepustnica podejdzie LINK
???
czy jakiś inny model, i jak z montażem ?

i ciekawe jak z mikserem gazu, bo jak inna przepustnica to i inny mikser musi być, chyba ?

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_K dnia 2007-07-29 21:46:53 ]
  
 
Śledze watek fajnie byloby miec to 100Km
  
 
Ja prosiłbym o podanie nr z przepływomierza, bym wiedział jakiego szukać.

I takie małe pytanko czemu wykres z hamowni jest po Polsku skoro siedzisz w Angli, no chyba ze zrobiłes mały test drogowy z Angli do Polski

[ wiadomość edytowana przez: zeberko dnia 2007-07-30 11:25:36 ]
  
 
Przepływomierz z mondeo 2.0, a samochód zchamowałem gdy byłem na urlopie przy okazji zobaczyłem jak pali na trasie i spalanie wzrosło ale minimalnie rzędu 0,5 do 0,75 na 100km.

a przy 90 lub 100 na godzine zmalało( moment się podniusł do góry)..
  
 
Ale każdy przepływomierz ma oznaczenia o które pytam właśnie
  
 
widze Panowie ze bardzo ciekawy watek sie rozwinal gdy nie zagladalem kilka dni na forum....a juz mialem przestac pakowac kase w essa......
podobnie jak inni czekam na pierwsze rezulaty rasowania 1.6
i szczegolowe informacje co i jak da sie wycisnac z tych malych zetecow
  
 
Teraz tylko czekac kto pierwszy wlozy cos do swojego 16 16v i podpowie innym )..
  
 
A jak kwestia eksploatacji? Czy zaobserwowałeś zwiekszenie zapotrzebowania na paliwo, zmianę w pracy silnika (równo, nie równo itp.)? Czy wzrost mocy jest odczuwalny przy przyśpieszaniu, jeśli moment wzrósł stosunkowo niedużo? Ale mocy to mu przybyło zdrowo
  
 
No z paliwem to jest tak

Ogulnie jak jade tak 120 - 130 śreednio to pali moze więcej pół litera......

Ale jadąc tak od 90 - 110 pali mniej niż palił.....

Jezeli chce odkręcić to ciągne mocą do samej góry i jest to bardzo odczuwalne....

Z tego co zaobserwowałem to zakładanie takiego kitu do 1,6 jest dośc popuralne na wyspach....