Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
czeczun F&F Sympatyk FSO 125p '87 Toruń | 2007-06-30 02:32:28 sprawdź czy silnik jest dobrze zmasowany, tzn czy miedziany pasek, który powinien łączyć budę z dzwonem skrzyni biegów jest dobrze dokręcony z jednej i drugiej strony, oraz sprawdź przewód masowy od akumulatora (czy nie jest luźna klema, czy drugi koniec jest dobrze dokręcony do nadwozia).
|
mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2007-06-30 08:51:01 elektr. dysza wolnych? nie pomyliłeś biegunów w cewce jak podpinałeś dysze?
moduł napewno odpowiedni/sprawny? iskra jest poprawna? |
szymon1977 Blackpool UK | 2007-06-30 22:36:01 A ja opiszę nietypową usterką jaką miałem w Maluchu:
Wyglądało tak samo jak u Ciebie, czyli jak obroty za bardzo spadały silnik gasł. A winny był... akumulator! Po wjechaniu w dziurę stykały sie ze sobą cele, robiło się zwarcie i brakowało prądu, w efekcie silnik gasł. Na wyższych obrotach alternator dawał więcej prądu i był ok. |
malin_trikolor Toruń | 2007-06-30 22:37:35
niezłe |
szymon1977 Blackpool UK | 2007-06-30 23:58:55
A najlepsze, że prawdziwe. I jeździłem tak przez dwa miesiące od mechanika do mechanika, każdy wymyślał coś innego, a ja już miałem ochotę spuścić auto ze skały. Jak już wiedziałem, co jest grane a nie miałem jeszcze kasy na akumulator wynalazłem fajny sposób: odkręciłem mocowanie akumulatora, a jak się cele zwarły otwierałem maskę, potrząsałem akumulatorem i auto jechało bez problemu. |
Rider44 FSO Polonez 1.6 GLE ... Wroclaw | 2007-07-01 00:34:23 Dzieki wszystkim za pomoc - bede jeszcze raz wszystko sprawdzal i zdam relacje co i jak. Swoja droga tez mi sie wydaje ze to cos z gaznikiem ale patrzac na obrotomierz to gasnie w taki sposob jakby wlasnie nagle mu pradu brakowalo - (patrzac na wskazowke obrotka). Pozatym potrafil mi odpalic i na 3 garach chodzic. |
malin_trikolor Toruń | 2007-07-01 13:46:10
to będzie wada zbiorowa
dobre!!! Szczęście ze ci cele nie wywaliły w powietrze, bo ja tak miałem |
Rider44 FSO Polonez 1.6 GLE ... Wroclaw | 2007-07-02 10:17:07 Ok wiec jest tak - zamienilem cewke bo na testy byla wsadzona od Fiata i nie dawala widac dobrej iskry na niskich obrotach.
Przejechalem kawalek wokol osiedla i jest tak ze np. miedzy 2500-3000 RPM wskazowka obrotmierza "chodzi sobie" tzn. z 2100 RPM nagle na sekunde robi sie 2400 RPM i wraca. Wskazowka skacze. Czyli to pewnie nadal cos z zaplonem/elektryka - spotkal sie ktos z czyms takim ? |
nikusss 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2007-07-02 10:40:56 zmien zielony kabelek jeszcze raz. |
Rider44 FSO Polonez 1.6 GLE ... Wroclaw | 2007-07-02 13:56:17 Kabelek zmienilem na ten stary co mialem i objaw jest ten sam. Silnik trzyma juz obroty ale skacze wskazowka obrotka. Co to moze byc ? Mozna jezdzic z takim objawem ? |
kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2007-07-02 14:44:35 skakanie wskazówki spowodowane może być także przebiciami w układzie wysokiego napięcia - jeśli iskra nie przeskoczy na świecy w odpowiednim momencie uzwojenie wtórne powoduje wyindukowanie sie impulsu w uzwojeniu pierwotnym cewki, co z kolei owocuje wahaniami wskazówki obrotka. Generalnie przejrzyj ukl. zapłonowy. |
Rider44 FSO Polonez 1.6 GLE ... Wroclaw | 2007-07-02 14:49:27 Kosa to moze byc wlasnie to ! Ale przegladalem juz caly uklad zap. pare razy. Masz jakies traf co to moze byc ? Jedyne co jeszcze nie bylo wymienione to kable WN. |
malin_trikolor Toruń | 2007-07-03 13:17:38
nooooooo! poważny błąd! przewody to podstawa kosa ma rację. Przewody niskiego muszą być tak przykręcone, żeby zachować możliwie największą odległość od wyjścia WN. Ponadto nic nie może być tam brudne ani mokre. Przewody WN to przynajmniej na próbę przeczyść dokładnie WD-40 i potem lekko spryskaj (WD-40 jest higroskopijny). Obadaj czy gdzieś na izolatorze cewki i rozdzielacza nie masz wypalonych czarnych ścieżek, czyli dróg przebicia. |
Rider44 FSO Polonez 1.6 GLE ... Wroclaw | 2007-07-31 10:03:14 Przygod ciag dalszy - poradzilem sobie z poprzednim ale mam kolejny problem. Co moze powodowac to ze silnik bardzo ciezko wkreca sie od 4000 RPM ? Ponizej idzie ok ale powyzej tych obrotow to poprostu meka. |
andrzej_krakow (S) Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2007-07-31 10:19:40 Jak dla mnie przychodzą mi do głowy dwie przyczyny:
1) prawdopodobna - walnięta pompkapaliwa 2) przestawiony pasek rozrządu |
tadzik128 F&F Sympatyk fiaty 128, lancie be ... kraków | 2007-07-31 10:28:35 jak dla mnie to problem z wyprzedzeniem zapłonu |
malin_trikolor Toruń | 2007-07-31 10:43:06 Jeśli tak się dzieje w czasie jazdy to może być dysza główna paliwa II przelotu. |