[1,9 GLD] Obrotomierz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Nie wiem, czy temat był już poruszany na forum, ale dotarłem właśnie do katalogu firmy LUMEL, produkującej zegary do liczników Poloneza i Fiata 125p. Wynika z niego iż firma ta miała w swojej ofercie kwadratowy obrotomierz do modelu Caro produkowanego w latach 1991-1993 wyposażonego w silnik diesla koncernu PSA. Do tej pory mysłałem, że FSO po prostu takiego licznika nie miała i stąd były te zaślepki aż do roku 1996. Wkrótce dołączę skan zdjęcia tego obrotomierza.

Zdjęcie jest już w moim profilu.

[ wiadomość edytowana przez: MichalSW dnia 2004-03-24 17:06:03 ]
  
 
Mój byly szef miał caro z 92 r diesla i był w nim taki obrotomierz, tylko ze był to poldek z francji sprowadzony.
  
 
Stary juz jestem, ale takiego cuda w Polonezie 1.9 GLD nie widzialem.
Pytanie czy to cus montowali fabrycznie-sporadycznie?


z Flanki Poludniowej FSO AK
mowil do Panstwa
Adamus
  
 
Najwyrazniej tylko te eksportowe mialy. Nie bardzo wiem ile mozna bylo "zaoszczedzic" dajac zaslepke. Do tej pory wydawalo mi sie, ze po prostu silnik ten nie byl wyposazony w nadajnik impulsow dla obrotomierza, ale skoro do Francji szly takie...
  
 
pierwszy raz widze taki obrotek
  
 
Skąd wziąść sygnał do obrotka w dieslu? mam okragłe,dieslowskie zegary z obrotkiem tylko nie wiem jak uruchomic ten obrotek.
Z góry dzięki za wszystkie porady.
  
 
z czujnika połorzenia wału
  
 
Cytat:
2004-06-08 18:50:14, piotrekdj pisze:
z czujnika połorzenia wału



Ale koledze chyba chodzi jak podłączyć obrotomierz do silnika polonezowskiego ????
Masz zegary od diesla i chcesz je podłączyć do benzyniaka ?
  
 
Jeżeli chodzi o silnik Diesla, to mając kiedyś Golfa TD miałem obtotomierz podłączony do alternatora, ale tam było osobne wejscie na taką okazję.
  
 
W moim schemacie który posiadam,wogóle nie ma zaznaczonego obrotka do diesla
  
 
Sygnał do obrotomierza w dieslu idzie z uzwojenia alternatora przed wyprostowaniem na mostku diodowym. Przylutowujesz w do dowolnego uzwojenia przed diodami kabelek podpinasz do obrotki i działa. Pisałem juz o tym kiedyś bo widziałem takie zegary w poldku z motorem citroena z 92 roku. Na upartego powinny bez błędnego wskazania działać zegary z każdego citroena, reni i peugota bo alternatory w tych autach są firmy VALEO lub ROECHE i maje te sama charakterystyke ładowania. Powiem nawet że z r-19 obrotka ma pomarańczowe podświetlenie i bez problemu mozna ja do poldka zaaplikować.
  
 
am oże tą metodą
  
 
Czy może ktoś mi powiedzieć - czy do mojego poloneza 1,9GLD mogę zainstalować obrotomierz (od zwykłego poloneza caro będzie pasował ? A gdzie w silniku podłączyć przewody od obrotomierza?)? A może są na rynku jakieś elektroniczne ?
  
 
Ja mam kwadratowy obrotomierz od Honkera. Jest wyskalowany do 5000 obr/min.Jak go do benzyny podlanczam to pokazuje jak zwykly obrotek( tak samo sie wychyla) z tym tylko ze skala jest inna wiec pomiar jest bledny.
  
 
Witam. Mam pytanie odnośnie deski i wskaźników w Polderze 1.9 GLD z końca 1996 r. W książce wyczytałem, że w dieslach nie stosowano obrotomierza, a u mnie jest i to nie taki od benzyniaka tylko zakres obrotów i pole żółte specjalnie dla diesla. Co to za wersja? Jakaś eksportowa? Druga sprawa to licznik kilometrów. Deska jest już z okrągłymi zegarami, a licznik pięciocyfrowy, choć w książce ilustracja przedstawia licznik z sześcioma miejscami. Jak to w końcu jest? Może to banalne pytania, ale posiadaczem Poldera jestem od 2 dni i jeszcze mam małe pojęcie o tym samochodzie.
  
 
po prostu instrukcja nie była zbyt często w FSO aktualizowana. W nowszych GLD obrotek był standardowo i nie ma to związku z żadnymi super extra wersjami eksportowymi. Co do licznika to nie ma reguły. Raz były takie a raz inne .. podobnie dzienny licznik raz był kasowany przyciskiem a raz pokrętłem.
  
 
Aha, no to już mnie oświeciło. Musze się przyzwyczaić, że to jednak polski samochód i nie wszystko musi odpowiadać rzeczywistości. Ale silnik 1.9 GLD jest super. Ma w oryginale 70000 km i to mój największy skarb w tym samochodzie.


[ wiadomość edytowana przez: fisio dnia 2006-05-08 13:26:49 ]
  
 
Witam, ostatnio wymieniałem olej w moim 1,9GLD i zauważyłem, że na kole wału zainstalowany jest jakiś czujnik zliczania impulsów, czy ktoś móglby mi powiedzieć do czego on jest potrzebny i czy można podłaczyć go też do obrotomierza? Czy deska z obrotomierzem od bęzyniaka będzie pasowała do dizla ? Jeśli tak, to jak podłączyć obrotomierz? Przypominam, że moja deska rozdzielcza ma tylko prędkościomierz a chciałbym bardzo założyć też obrotomierz.
  
 
Widziałem obrotomierze od renówki 19 1,9d, tylko jak przełożyć taki obrotomierz do do poloneza - chyba trzeba cały zegar wyjać i włożyć go w puste miejsce obok prędkosciomierza, tylko jak to zrobić i czy to bedzie pasować, no i oczywiście jak to podłaczyć ? Czy ktoś z was próbował zrobić taką operację ?

  
 
Ja przekładałem tylko różne prędkościomierze i obrotomierze od różnych wersji benzynowych - zawsze pasowały idealnie (w sensie montażu), bo przecież obudowa zegarów jest taka sama.