Jak podnieśc moc - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ba malo tego td jest szybsze od 1,616V!!!
ale na pewno wiesz o co mi chodzi
Moca radze sie nie rajcowaj tylko momentem !!!
Pozdrawiam!!!
  
 
Mysle ze autorowi watku nie chodzilo o pojecie "moc" w znaczeniu "chce jechac szybciej", potocznie mowi sie o podniesieniu mocy jako o zwiekszeniu osiagow auta i z reguly wlasnie chodzi o przyspieszenie, raczej nikt nie podkreca samochodu aby jechac z wieksza predkoscia max niz wyszlo z fabryki - mysle ze to jasna kwestia i bez sensu jest pisanie textow o jaraniu sie koniami

Pozatym jesli zwieksza sie moment obrotowy to chyba idzie za tym rowniez zwiekszenie sie koni mimo wszystko? - aczkolwiek jestem laikiem, moge sie mylic i prosze o wybaczenie

A takie inne pytanie: co zrobic zeby przywrocic koniki ktore uciekly z serii?

zalozmy ze sa juz nowe kable, swiece, filtry, paski, oleje, nowy uklad wydechowy... co dalej? remont silnika?


[ wiadomość edytowana przez: _Maly_ dnia 2007-08-10 21:24:32 ]
  
 
A czy usunołeś te błedy co wtedy wyszły po ich zczytaniu
  
 
teraz to już czysta formalność kompresja na wszystkich garach i takie tam duperelki
P.S. Chciałbym widzieć essiego który kręci się do 9tyś. pomijam ewenement Bakstera
  
 
Cytat:
2007-08-10 21:29:06, zeberko pisze:
A czy usunołeś te błedy co wtedy wyszły po ich zczytaniu



Nie wiem, bo nie zczytywalem od tametgo czasu bledow bo nie mam tego urzadzonka ktorym to zrobiles dawno temu
  
 
A takie magiczne urzadzonko można samemu zrobić koszt to góra 5 zł i pózniej nagrac aparatem lub telefonem te błędy.
  
 
Cytat:
2007-08-10 21:23:58, _Maly_ pisze:
Mysle ze autorowi watku nie chodzilo o pojecie "moc" w znaczeniu "chce jechac szybciej", potocznie mowi sie o podniesieniu mocy jako o zwiekszeniu osiagow auta i z reguly wlasnie chodzi o przyspieszenie, raczej nikt nie podkreca samochodu aby jechac z wieksza predkoscia max niz wyszlo z fabryki - mysle ze to jasna kwestia i bez sensu jest pisanie textow o jaraniu sie koniami Pozatym jesli zwieksza sie moment obrotowy to chyba idzie za tym rowniez zwiekszenie sie koni mimo wszystko? - aczkolwiek jestem laikiem, moge sie mylic i prosze o wybaczenie A takie inne pytanie: co zrobic zeby przywrocic koniki ktore uciekly z serii? zalozmy ze sa juz nowe kable, swiece, filtry, paski, oleje, nowy uklad wydechowy... co dalej? remont silnika? [ wiadomość edytowana przez: _Maly_ dnia 2007-08-10 21:24:32 ]

no niestety ale nie zawsze wzrost momentu to i wzrost mocy bo moment mozna zwiekszyc raczej w rejestrach nizszych obrotow Pan Chojnacki pisal nawet ze moc moze spasc o te kilka koni ale to nieszkodzi bo nie moca przyspieszamy a momentem
Pozdrawiam!!!
  
 
Cytat:
2007-08-10 21:59:14, dulin7 pisze:
nieszkodzi bo nie moca przyspieszamy a momentem Pozdrawiam!!!


Ooooooo, nieźle. Ciekawe zatem, dlaczego civic VTI z momentem 150-160 Nm miażdży golfa TDI z momentem 220 Nm.
  
 
Cytat:
2007-08-10 21:20:44, dulin7 pisze:
Moca radze sie nie rajcowaj tylko momentem !!! Pozdrawiam!!!


Ja bym wolał odwrotnie. Racjować się mocą i momentem, a nie każdym z osobna. Po cholerę mi wysoki moment, jak mocy brakuje i charakterystyka tego momentu przypomina kwadrat na wykresie. Najlepszy przykład to te wszystkie diesle. Na dole nic, na górze nic, jedynie co nieco po środku.


[ wiadomość edytowana przez: KriSSo dnia 2007-08-11 00:53:02 ]
  
 
Cytat:
2007-08-11 00:46:36, KriSSo pisze:
Ooooooo, nieźle. Ciekawe zatem, dlaczego civic VTI z momentem 150-160 Nm miażdży golfa TDI z momentem 220 Nm.


to już kwestia doboru przełożeń i obrotów, gdybyś przejechał się tym golfem wiedział byś jak dobrano tam przełożenia biegów i jak szybko trzeba je tam na światłach zmieniać. Jednak prawdą jest to że na światłach żądzi moment a nie moc. Mój brat ma ibize 90ps/240 Nm i miażdzy moje 130 konne corrado na starcie, nieważne że moge je rozbujać do 240km/h bo itak niema gdzie
  
 
Cytat:
2007-08-10 20:28:34, strutter pisze:
moc to predkosc max. a moment to przyspieszenie. mozesz przepolerowac dolot, agresywne wałki, splanowanie glowicy, przeprogramowac mapy wtryskow i podniesć maxymalne obroty z 6,5tys na np 9tys, , jakis dolot zimnego powietrza, albo jak masz kase to turbina i 160KM powinno sie wyciagnac z niego spoko, regenerowane turbiny sa jakos po 800zl czyli tak skromnie jakies 2000 wystrczy.... , tylko wez pod uwage ze zuzycie paliwa wzrosnie



...czyli wiedza podworkowa w pigulce jak czytam takie stwierdzenia,ze moc=Vmax a moment to przyspieszenie to smiech cisnie mi sie na usta. skad Ty to wiesz z autoswiata? 9tys w zetecu? haha.

do autora watku - masz bardzo dobry silnik 1.8 130KM. jesli chcesz nieco poprawic jego osiagi zacznij od sprawdzenia jego stanu i wyprowadzenia serii. nastepnie na 1 ogien wylot - policzony baran i reszta. polerka kanalow w glowicy, dolocie, mozesz sprobowac z wieksza przepustnica i przeplywomierzem - z tym,ze spalanie znacznie wzrosnie.

[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-08-11 18:56:50 ]
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-08-11 19:08:10 ]
  
 
Cytat:
2007-08-11 18:53:08, maciek701 pisze:
...czyli wiedza podworkowa w pigulce jak czytam takie stwierdzenia,ze moc=Vmax a moment to przyspieszenie to smiech cisnie mi sie na usta. skad Ty to wiesz z autoswiata? 9tys w zetecu? haha.


Biorąc pod uwagę że w silniku benzynowym po przekroczeniu pewnej granicy obrotów moment obrotowy gwałtownie spada a moc wyrażona w koniach mechanicznych pnie się do góry, muszę powiedzieć maćku że mało wiesz o tych sprawach
  
 
Cytat:
2007-08-11 19:06:57, on-driver pisze:
Biorąc pod uwagę że w silniku benzynowym po przekroczeniu pewnej granicy obrotów moment obrotowy gwałtownie spada a moc wyrażona w koniach mechanicznych pnie się do góry, muszę powiedzieć maćku że mało wiesz o tych sprawach



wiesz kolego, mysle,ze wiem na pewno wiecej od Ciebie.
moze na poczatek - klik - poczytaj sobie troche o mocy i momencie a pozniej bedziemy sie targowac kto wie wiecej a kto mniej bo widze,ze poki co to Ty nic nie wiesz
  
 
Cytat:
2007-08-11 19:06:19, maciek701 pisze:
. [ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-08-11 19:08:10 ]


Tez jak przedmowca mysle ze wlasnie Ty piszesz to co wszyscy mowia daj barana daj polerke kanalow tylko ze polerka sama w sobie nic nie da bo jest to zabieg wykanczajacy po powiekczaniu kanalow w glowicy!!! A auto swiata prosze sie nie czepiac bo to pozadna gazeta i na pew2no nie napisze ze polerka kanalow da przyrost mocy!!! w zadnym autoswiecie nie napisza tez ze mozna miec turbo za 2000!!!
Co za bzdura ze diesel na dole nie ma nic??!!!
Nowoczesny diesel ma nax moment w granicach 2000 i spadek jest przy ok 3500 i nie ma sensu krecic wyzej!!!
Moc jest zalezna od momentu i obrotow przy ktorych ten moment mamy zworu nie pisze bo po co Ci to ale skoro zwiekszamy moment w dolnych granicach obrotow ( o to mi chodzilo w tym ze napsalem ze moment rosnie a moc max nie) to i moc w dolnych granicach sie powiekszy ale nie moc max ktora jest uzyskiwana przy wysokich obrotach!!!
Pozdrawiam!!!
  
 
Cytat:
2007-08-11 19:17:40, dulin7 pisze:
Tez jak przedmowca mysle ze wlasnie Ty piszesz to co wszyscy mowia daj barana daj polerke kanalow tylko ze polerka sama w sobie nic nie da bo jest to zabieg wykanczajacy po powiekczaniu kanalow w glowicy!!! A auto swiata prosze sie nie czepiac bo to pozadna gazeta i na pew2no nie napisze ze polerka kanalow da przyrost mocy!!! w zadnym autoswiecie nie napisza tez ze mozna miec turbo za 2000!!! Co za bzdura ze diesel na dole nie ma nic??!!! Nowoczesny diesel ma nax moment w granicach 2000 i spadek jest przy ok 3500 i nie ma sensu krecic wyzej!!! Moc jest zalezna od momentu i obrotow przy ktorych ten moment mamy zworu nie pisze bo po co Ci to ale skoro zwiekszamy moment w dolnych granicach obrotow ( o to mi chodzilo w tym ze napsalem ze moment rosnie a moc max nie) to i moc w dolnych granicach sie powiekszy ale nie moc max ktora jest uzyskiwana przy wysokich obrotach!!! Pozdrawiam!!!



cheesus o co Ci chodzilo z tym dieslem? bo ja nic nie wspominalem o dieslu.a turbo za 2000 to juz wogole nie rozumiem skad Ci sie nagle wzielo. nie wiem dlaczego uzalezniasz poszerzanie kanalow w glowicy z ich polerka? w przypadku delikatnych zmianw silniku nie ma sensu ich poszerzac, a polerka zawsze poprawi przeplyw. piszesz,ze moc jest zalezna od momentu, wiec jak to mozliwe ze moment rosnie a moc juz nie?i nie krzycz tak.



[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-08-11 19:38:00 ]
  
 
Cytat:
2007-08-11 19:11:19, maciek701 pisze:
wiesz kolego, mysle,ze wiem na pewno wiecej od Ciebie. moze na poczatek - klik - poczytaj sobie troche o mocy i momencie a pozniej bedziemy sie targowac kto wie wiecej a kto mniej bo widze,ze poki co to Ty nic nie wiesz



poczytaj dokładniej, a potem komentuj kolego, sam sobie odpowiedziałeś na tą zagadkę. Jeśli uważasz że silnik o mocy 150 koni i 180Nm ma lepszą sprawność przyśpieszania od silnika 110 konnego 280 Nm to Ci wspułczuje Bez obrazy kolego ale poczytaj jeszcze ciutke


[ wiadomość edytowana przez: on-driver dnia 2007-08-11 19:26:49 ]
  
 
Cytat:
2007-08-11 19:24:31, on-driver pisze:
poczytaj dokładniej, a potem komentuj kolego, sam sobie odpowiedziałeś na tą zagadkę. Jeśli uważasz że silnik o mocy 150 koni i 180Nm ma lepszą sprawność przyśpieszania od silnika 110 konnego 280 Nm to Ci wspułczuje Bez obrazy kolego ale poczytaj jeszcze ciutke [ wiadomość edytowana przez: on-driver dnia 2007-08-11 19:26:49 ]



a czytales post KriSSo troche nizej? przeczytaj go jeszcze raz i sprawdz jak malo wiesz

pozwole sobie przytoczyc:

Cytat:
Ooooooo, nieźle. Ciekawe zatem, dlaczego civic VTI z momentem 150-160 Nm miażdży golfa TDI z momentem 220 Nm.





[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-08-11 19:28:27 ]
  
 
to może chcesz się zmierzyć z 90 konną ibizką maćku?
  
 
chetnie, jak bedziesz w Kato daj znac