Abs problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam cos z ABS a dokladniej to nie działa jechałem po drodze nie rownej troszke pofałdowana(dziury) wjechałem jednym kolem i po czym zaswiecila mi sie kontrolka z ABS co sie mogło stac ??? ps jak sie oświeciła to od tego czasu nie mam ABS
pozdrawiam i czekam na odpowiedz
  
 
Sprawdź kabelki do czujników w/przy kołach. Korozja (brak styku) lub urwany kabel powoduje wyłączenie systemu. Czasem, gdy jest słaby aku i/lub słabe ładowanie też potrafi się wyłączyć. Jeśłi dobrze pamiętam to ABS wymaga min 10,5v napięcia ale w twoim przypadku raczej jest to wina połączeń - a raczej braku w którymś z czujników.
Powodzenia.
  
 
może jeszcze przez te doły abs zwariował i poszedł za duzy prąd i wywaliło ci bezpiecznik???
  
 
a moge jezdzic prze zkilka dni na swiecącej diodzie "abs" czy to jakis problem bedzie ???
  
 
Raczej nie powinno nić Ci się wydażyć jeździsz poprostu tak ja byś nie miał ABS
  
 
Przerabiałem temat bardzo niedawno. Wystarczyło wyczyścić styki na kablach . Od tego momentu jest ok.
Pozdrawiam
  
 
a u mnie np czyszczenie styków nie pomogło...
Łożysko dostało luzów i uszkodzenie sygnalizowane było własnie paleniem się kontrolki ABS. Najpierw kontrolka czasem gasła, a w miarę wzrostu hałasu (rozsypywania się łożyska) paliła się cały czas. Oczywiście wtedy ABS nie działał. Po wymianie piasty wszystko jest OK.
  
 
W tatusiowym Asterixie jest podobny problem, z tym że doszło już do zerwania kabelka od czujnika. Niebawem będę musiał się za to zabrać [zapewne styki też trzeba przeczyścić], gdyż irytuje mnie ciągle świecąca się kontrolka, a i zima pomału się zbliża, i lepiej, żeby ABS działał
  
 
witam ponownie a wiec tak byłem na garazu i dłubałem w tym abs tzn ze poczyscilem styli posprawdzalem prejscie i tak do każdego koład dochodzi napiecie no i czyjniki też maja prejscie no i dalej ABS nie dziła co dalej proponujecie??
  
 
Wyszyściłeś złączke na kablach i przy piaście ? To ważne jest . Od piasty odchodzi kabel na prostokątną wyyczkę i łączy się na podłużnicy z kablem . Sprawdz dokładnie jeżeli nie pomoże , pozostaje zdjagnozować które koło na uszkodzony czujnik kupić piastę i ją wymienić .
  
 
Cytat:
2007-09-17 11:50:43, rjesien pisze:
Wyszyściłeś złączke na kablach i przy piaście ? ....



no chodzi ci o tylnie koło co masz w bębnie czujniki tak ?? wychodzi tylko sam przewód który się łączy sa kołem
  
 
Nie . chodzi o przednie koło , jeżeli odkręcisz koło napewno znajdziesz
  
 
no koło odkręciłem i ściągnołem, nastepnie odkręciłem czujnik któru prawie ze przylega do kola zębatego o to ci chodzi???
  
 
Sprawdź dokładnie kabelki. Zapewne masz jeszcze takie rozwiązanie, że przewody wychodzą bezpośrednio z piasty, zakończone są wtyczką. Przewody są coś jakby wklejone (uszczelnienie) w piastę. Miałem przypadek (zapewne trafienie jakimś kamykiem), że jedna "linia" była przerwana a druga trzymała "na słowo honoru". Z zewnątrz wyglądało OK, natomiast elektrycznie było do du...y. Kontrolka zapalała się i gasła, skończyło się wymianą piasty. Co do samych wtyków, to jeśli są oryginalne, woda nie ma prawa się dostać (specjalne uszczelki). Więc pozostaje dobra latarka oraz sugeruję zastosowanie miernika.
Pozdr.
  
 
i sprawdz kable w kierunku nadkola wszyskie złącza powinny być dwa jedno na piaście drudie na podłużnicy