Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Beret83 Opel astra 1,6 16V Ruda Śląska | 2007-09-09 06:44:05 witam mam cos z ABS a dokladniej to nie działa jechałem po drodze nie rownej troszke pofałdowana(dziury) wjechałem jednym kolem i po czym zaswiecila mi sie kontrolka z ABS co sie mogło stac ??? ps jak sie oświeciła to od tego czasu nie mam ABS
pozdrawiam i czekam na odpowiedz |
LuckyS Pełnoprawny Klubowicz ASTRA CARAVAN Łódz-ka | 2007-09-09 13:09:56 Sprawdź kabelki do czujników w/przy kołach. Korozja (brak styku) lub urwany kabel powoduje wyłączenie systemu. Czasem, gdy jest słaby aku i/lub słabe ładowanie też potrafi się wyłączyć. Jeśłi dobrze pamiętam to ABS wymaga min 10,5v napięcia ale w twoim przypadku raczej jest to wina połączeń - a raczej braku w którymś z czujników.
Powodzenia. |
bubuja1 Forumowicz Opel Astra II IRMSCH ... Łowicz/Łódź | 2007-09-09 20:20:35 może jeszcze przez te doły abs zwariował i poszedł za duzy prąd i wywaliło ci bezpiecznik??? |
Beret83 Opel astra 1,6 16V Ruda Śląska | 2007-09-09 22:29:20 a moge jezdzic prze zkilka dni na swiecącej diodzie "abs" czy to jakis problem bedzie ??? |
bubuja1 Forumowicz Opel Astra II IRMSCH ... Łowicz/Łódź | 2007-09-09 22:30:22 Raczej nie powinno nić Ci się wydażyć jeździsz poprostu tak ja byś nie miał ABS |
rjesien OPEL ASTRA II 2.0 DTL olkusz | 2007-09-10 10:04:35 Przerabiałem temat bardzo niedawno. Wystarczyło wyczyścić styki na kablach . Od tego momentu jest ok.
Pozdrawiam |
Hubka Forumowicz OPEL Zafira OPC Warszawa | 2007-09-12 14:16:47 a u mnie np czyszczenie styków nie pomogło...
Łożysko dostało luzów i uszkodzenie sygnalizowane było własnie paleniem się kontrolki ABS. Najpierw kontrolka czasem gasła, a w miarę wzrostu hałasu (rozsypywania się łożyska) paliła się cały czas. Oczywiście wtedy ABS nie działał. Po wymianie piasty wszystko jest OK. |
Jacek1983 Pełnoprawny Klubowicz Civic EJ9 1.4 iS/Ast ... Warszawa | 2007-09-12 16:01:20 W tatusiowym Asterixie jest podobny problem, z tym że doszło już do zerwania kabelka od czujnika. Niebawem będę musiał się za to zabrać [zapewne styki też trzeba przeczyścić], gdyż irytuje mnie ciągle świecąca się kontrolka, a i zima pomału się zbliża, i lepiej, żeby ABS działał |
Beret83 Opel astra 1,6 16V Ruda Śląska | 2007-09-14 09:53:16 witam ponownie a wiec tak byłem na garazu i dłubałem w tym abs tzn ze poczyscilem styli posprawdzalem prejscie i tak do każdego koład dochodzi napiecie no i czyjniki też maja prejscie no i dalej ABS nie dziła co dalej proponujecie?? |
rjesien OPEL ASTRA II 2.0 DTL olkusz | 2007-09-17 11:50:43 Wyszyściłeś złączke na kablach i przy piaście ? To ważne jest . Od piasty odchodzi kabel na prostokątną wyyczkę i łączy się na podłużnicy z kablem . Sprawdz dokładnie jeżeli nie pomoże , pozostaje zdjagnozować które koło na uszkodzony czujnik kupić piastę i ją wymienić . |
Beret83 Opel astra 1,6 16V Ruda Śląska | 2007-09-17 17:40:59
no chodzi ci o tylnie koło co masz w bębnie czujniki tak ?? wychodzi tylko sam przewód który się łączy sa kołem |
rjesien OPEL ASTRA II 2.0 DTL olkusz | 2007-09-19 13:55:08 Nie . chodzi o przednie koło , jeżeli odkręcisz koło napewno znajdziesz |
Beret83 Opel astra 1,6 16V Ruda Śląska | 2007-09-20 07:22:26 no koło odkręciłem i ściągnołem, nastepnie odkręciłem czujnik któru prawie ze przylega do kola zębatego o to ci chodzi??? |
KeLLeR68 Opel Astra G Caravan Tychy | 2007-09-20 08:35:46 Sprawdź dokładnie kabelki. Zapewne masz jeszcze takie rozwiązanie, że przewody wychodzą bezpośrednio z piasty, zakończone są wtyczką. Przewody są coś jakby wklejone (uszczelnienie) w piastę. Miałem przypadek (zapewne trafienie jakimś kamykiem), że jedna "linia" była przerwana a druga trzymała "na słowo honoru". Z zewnątrz wyglądało OK, natomiast elektrycznie było do du...y. Kontrolka zapalała się i gasła, skończyło się wymianą piasty. Co do samych wtyków, to jeśli są oryginalne, woda nie ma prawa się dostać (specjalne uszczelki). Więc pozostaje dobra latarka oraz sugeruję zastosowanie miernika.
Pozdr. |
rjesien OPEL ASTRA II 2.0 DTL olkusz | 2007-09-20 12:41:23 i sprawdz kable w kierunku nadkola wszyskie złącza powinny być dwa jedno na piaście drudie na podłużnicy
|