Corsa 1.6 GSI problem z nietypową sondą lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłem właśnie Opela 1.6 gsi z 94r.
I mam problem prawdopodobnie z sondą lambda.
Mianowicie autko ogólnie jest słabe dopiero jak wejdzie w bardzo wysokie obroty zaczna śmigać. Podejrzewam że sonda się zablokowała i autko dostaje zbyt dużą dawkę paliwa na niskich obrotach.
MAm też 2 problem bo sąda jest na 3 kabelkach a wedle katalogów jest tylko na 1!!
Jak zadzwoniłem do serwisu to stwierdzili że wychodziły pojedyńcze egzemplaże z sondą na 3 kable. ale u nich jest to koszt 400zł za sondę (orginał). a to dość drogawo :/ a zamiennika nie mogę znaleźć.
Typ silnika to 16xe wiem też że poprzedni właściciel wymienił silnik na nowy ( jak by to miało jakieś znaczenie)

Miał ktos może już podobny problem?? Albo wie jak to rozwiazać HELP
  
 
Nie znam sie az tak na Corsach B, ale o ile sie orientuje byly 2 silniki o oznaczeniu 16xe tj. c16xe i x16xe. Jak sie myle, to niech mnie ktos poprawi, ale ta literka na poczatku moze robic roznice
  
 
Dokładnie to jak patrzyłem w katalogach to były 3 rodzaje silników.
Ale nie jestem w stanie odczytać orginalnych numerów silnika ( tych nabitych koło skrzyni biegów. Szwaby w to miejsce przykleiły tabliczkę z nabitym numerem silnika [ B1471 16XE 277946 ]
taka jest sygnatura tej tabliczki więc cieżko mi jest odróżnić jaki to jest typ...... Natomiast jak patrzyłem w katalogach to Wszystkie typy 1.6 w corsie mają sonde na 1 kablu. A co żeby było śmieszniej wczoraj wieczorem wykręciłem tą sonde i jedyna nepisy jakie na niej znalazłem to " *** AC SPARK PLUG - made USA ***
miała też nabite na brzegu duże "73" a obok małymi "3633" I jak tu coś zrozumieć
  
 
To w ogóle ciekawa sprawa bo "AC SPARK PLUG" to świeca.