[OGÓLNE]Nieudana próba zczytania kodów błędów????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Dziś postanowiłem zczytać kody błędów, skorzystałem ze wszystkich możliwych wskazówek zamieszczonych na forum:podłączyłem diodę do pinu 17 te dwa następne zezworkowałem i du...a jak to wszystko podłączyłem to dioda świeci po włączeniu zapłonu ale nie odpalaniu silnika dioda zaświeca się mocniej i nic się nie dzieje.... Gdzie w takim razie jest błąd....????

[ wiadomość edytowana przez: slawcek dnia 2009-11-03 16:02:16 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
Dokładniej opisz, gdzie to się podłączyłeś Albo fotkę jakąś... I typ silnika, system zasilania itp.
  
 
Mam wtyczkę tą z tymi pięcioma wyprowadzeniami. 40 i 48 zmostkowałem do 17 podłączyłem minus diody a plus diody przez opornik do akumulatora. Jeśli chodzi o model to MKIV silniczek 1,6 XR3i. Będę wdzięczny za wszelkie rady........

  
 
Już całkiem zgłupiłem przed chwilą rozmawiałem telefonicznie z mechanikiem i twierdzi że w esiach byłu tylko wtyczki 2 i 3 pinowe ale za 2 godzinki do niego podjade żeby to na żywca zobaczył bo już sam nie wiem o co tu chodzi....
  
 
No bo były takie Tzn. obie 3-pinowe, ale w jednej 3 piny wykorzystane, a w drugiej 2.

Ten silnik XR3i EFi, tzn. już z elektronicznym wtryskiem jak się domyślam.
  
 
Tak na KE-Jetronic-u
  
 
KE-Jet to mechaniczny wtrysk I dlatego nie udało Ci się odczytać kodów wg opisów forumowych
  
 
Hmmm..... a ja myślałem że K-Jetronic to typowo mechaniczny a KE-Jetronic to mechaniczno elektroniczny no i mam kompa i wtyczke i całą masę czujników różnych dziwnych nawet na przepustnicy zamiast np zwykłej śrubki do regulacji obrotów no i brak u mnie regulatora nagrzewania silnika który znajduję się przy K-Jetronicu pod kolektorem dolotowym a ja go już nie mam bo mam na KE-Jetronic-u.P.S.A jeśli tak jest to po co mi ten komputerek i po co ta wtyczka????
  
 
A to taka ciekawostka właśnie
  
 
Cześć. Dawno mnie tu nie było, oj dawno...
Potrzebuję Waszej pomocy, więc wykopię ten nieco podstarzały już wątek.

Escort MK7, 1996rok, 1.3CL, jednopunktowy wtrysk.

Chciałem dzisiaj zczytać kody błędów z komputera. W związku z tym postąpiłem dokładnie tak jak jest opisane TU.
Obok prawego amortyzatora zlokalizowałem złącze diagnostycze, zwarłem co trzeba, podpiąłem diodę i... to co kolega opisał wcześniej - świeci się cały czas.
Wyglądało to mniej więcej tak:


Czytając książkę WKŁ "Ford Escort i Orion" wnioskuję, że w moim aucie jest EEC 4, tak więc chyba powinno działać

Komputer mam umieszczony w prawym słupku, koło nóg pasażera. Wygląda tak:


Na obudowie jest takie oto złącze:


Gdzieś na forum wyczytałem, że skoro jest takie złącze to jest to jednak EEC 5, ale co w takim razie robi tamto złącze pod maską?

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić o co z tym wszystkim chodzi?
  
 
instalacja jest uniwersalna jak sądzę, więc są dwie wtyczki. JA bym się wpiął w OBD (to gniazdo pinowe na obudowie kompa), bo jest nowsze i ma kody 3-cyfrowe...ale niech wypowiedzą się właściciele mk7...
  
 
Ale to jest EEC 4 czy EEC 5?
  
 
Wyciągnąłem dzisiaj to ustrojstwo. Jest na nim napisane EEC-IV tak więc ta kwestia jest jasna.

Patrzę do książki i widzę, że na złącze diagnostyczne to 3 pinowe, które mi nie działa są wyprowadzane piny 48 i 17 z tego ECC.
Ja te piny mam ciągnięte na pin 3 i 11 tego płaskiego złącza.

I teraz pytanie: czy tam mogę podłączyć tą diodę i czy to będzie migać?
  
 
klik
Nie sprawdzałem, ale może zadziała...
  
 
No wiec wszystko zaczęło migać pięknie. Po prostu piny 17 i 48 od ECU nie są wyprowadzone na to 3 pinowe złącze pod maską tylko na złącze OBD odpowiednio do pinów 3 i 11.

Krótko mówiąc po przeanalizowaniu połączeń ECU-wtyczka oraz przejrzeniu połowy internetu w poszukiwaniu odpowiedzi zrobiłem
TAK


Mam jednak kilka pytań:

1. Test na wYłączonym silniku. Pojawia się kod 10. Czy mam wciskać pedał gazu?

2. Test na włączonym silniku. Zgodnie z opisem:
kod 50 - jest
wzrasta prędkość obrotowa - jest

"Całkowicie otworzyć przepustnicę w czasie krótszym niż 10 sekund. Silnik musi na krótko osiągnąć 4000 obr/min. "

Kiedy mam wcisnąć ten gaz? Jak oboty rosną? Jak już spadną? Po tym jak zobaczę jakiś kod? Bo teraz to albo mam 44 - przepustnica otwarta za późno, albo 57 - przepustnica otwarta za wcześnie

3. "teraz sprawdzić ustawienie zapłonu i regulator biegu jałowego."
O co chodzi? Jak mam to sprawdzić?

4. "pokręcić kołem kierownicy od lewej strony do prawej."
Kiedy?

5 "po 10 minutach pojawi się kod 70. Koniec testu. "
Co ma się dziać przez te 10 minut? Cały czas będą wyświetlane jakieś kody?



[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2009-10-08 00:37:22 ]
  
 
Czyli jest tak jak podane było na elektrodzie w moim linku...

test na wył. silniku, kod 10-nie wciskasz nic.
test na wł.silniku, wciskasz gaz do około 4000obr na 3...5 sek, ale po kodzie nr.10.
Reg.biegu jałowego-krokowiec (pewnie masz kod 46)-odpowiedzialny za wolne obroty. Krokowiec się czyści, albo zmienia.
klik
Zapodaj filmik, jak to wyglądywuje...
  
 
Cytat:
2009-10-07 21:15:50, Kamil_H pisze:
No wiec wszystko zaczęło migać pięknie. Po prostu piny 17 i 48 od ECU nie są wyprowadzone na to 3 pinowe złącze pod maską tylko na złącze OBD odpowiednio do pinów 3 i 11.



Qrczaczek a u mnie nadal cały czas się świeci led.
Silnik 1,4 z 98
  
 
Cytat:
2009-10-08 11:18:34, warzywisko pisze:
Qrczaczek a u mnie nadal cały czas się świeci led. Silnik 1,4 z 98


a pociągłeś kable do złączki?
  
 
Cytat:
2009-10-08 11:39:19, surec pisze:
a pociągłeś kable do złączki?


podpiołem do OBD zgodnie z instrukcją wilka w poście "Elaborat RS2000... Długie... " i d.pa blada


"Jeśli chodzi o silnik i jego sterowanie, polecam sprawdzenie kodów błędu komputera. To dość prosty i w większości przypadków skuteczny sposób na zdiagnozowanie usterki. Aczkolwiek, jak to w życiu bywa - niejedyny. Kody błędu EEC IV RSowskiego podałem już we wcześniejszym wątku. Tutaj natomiast postaramy się je objaśnić i usunąć w miarę możliwości.

Dla przypomnienia słowo o odczycie Error Codes

W autkach produkowanych pomiędzy 1991, a 1994 rokiem, czyli Mk5 i Mk6 odczyt kodów błędu jest możliwy poprzez trójkątną wtyczkę znajdującą się na lewym błotniku pojazdu. Celem wejścia do odczytu zwieramy dolne styki wtyczki (2 i 3), a do górnej (1) podłączamy żaróweczkę lub diodę zasiloną z plusa akumulatora. W Mk7 zwieramy w 16-pinowym gnieździe przy prawym nadkolu piny 4 i 11 (4 w górnym rzędzie i 3 w dolnym) , a pin 3 (3 w górnym rzędzie) podłączamy poprzez żaróweczkę lub diodę jak wyżej. Rysunki wyjaśniające pojawią się w ostatniej części elaboratu.

Po włączeniu zapłonu komputer pokładowy przedstawi nam kody błędu w następującej sekwencji:

Szybkie mruganie. Przerwa około 5 sekund.
a) Kody stałe - kody występujące cały czas, jeśli nie ma błędów pokaże się nam kod 11 - wyświetlony 2 razy.
b) Kod separatora - 20
c) Kody tymczasowe - kody wystąpienia błędu podczas 40 ostatnich uruchomień silnika. Także dwukrotnie ukazane. Jeśli wszystko jest ok, wyświetli się dwukrotnie kod 11.
d) Kod polecenia 10 - uruchamiamy silnik (na benzynie jeśli ktoś ma LPG).
e) Kod 50 - identyfikacja europoejskiej wersji komputera EEC
f) Kod polecenia 10 - płynnie dodajemy gazu do 3000 obrotów.
g) Kod 60 - wejście w tryb diagnostyczny. Wolne obroty zaczną falować. Stan ten trwa około 10 minut.
h) Kod 70 - wyjście z trybu diagnostycznego.
i) Prezentacja kodów błędu, które wystąpiły podczas testu.

Dla zrozumienia idei przedstawiamy przykład:
* - mrugnięcie diody przez ok. 0,5 sekundy
_ - dioda nie świeci przez ok. 0,5 sekundy
_ _ odstęp pomiędzy cyframi kodu - ok. 1 sekundy
_ _ _ odstęp pomiędzy kolejnymi kodami - ok. 2 sekund

A więc przykładowo:

*_*_ _ *_*_*_*_*_*_*_*_*_ - kod 29 - zbyt bogata mieszanka wykryta przez sondę lambda nr 2 (kody błędu zamieściłem w obocznym poście).

Dla w pełni sprawnego układu sterowania silnikiem błyski proceduralne powinny wyglądać następująco:

*_ _*_ _ _ 11)*_ _*_ _ _ (11)*_*_ _ _ (20)*_ _ *_ _ _(11)*_ _ *_ _ _ (11)*_ _ _(10)*_*_*_*_*_ _ _ (50)*_*_*_*_*_*_*_ _ _ (60)*_*_*_*_*_*_*_ _ _ (70)

Jeśli w tej sekwencji pojawiają się inne błyski (kody) oznacza to, że mamy problem, ale o tym w następnym odcinku.

Na dzisiejszą zajawkę to tyle Jutro wyjaśnienie poszczególnych kodów i jak z nimi walczyć tzw. domowym sposobem

P.S. Podziękowania dla Borysa, Eresa, Janka-RS i Maksa za wsparcie merytoryczne i materiały do badań.

Aha... to miał być wątek wyłącznie dla Driverów, ale ponieważ moja skromna osoba powoli odchodzi do wieczności, zdecydowałem się na pełną publikację dla obecnych i przyszłych pokoleń użytkowników RSa "

[ wiadomość edytowana przez: warzywisko dnia 2009-10-08 11:46:39 ]
  
 
a masz EECV, czy EECIV?
Kody powinny byc u Ciebie 2, czy 3-cyfrowe?