[MK V] diagnostyka silnika - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
heh właśnie jak mam zrobić wogule taką diagnostyke bo jestem kompletnym tłukiem w elektronice

ta kontrolka zaczeła świecić po wjechaniu w duuużą kałuże wody... jakieś pół roku temu i powiem że coraz bardziej mnie to drażni bo chce mieć auto na cacy zrobione

pytlar pij tam se tego DOG IN THE FOG olej mam heheh aż taki mało kapliwy nie jestem


właśnie... gdzie jest taki czujnik, najlepiej zaznaczyć mi na foto bo tak sie nie kapne, czyli po odłączeniu czujnika z ciśnienia powinna zgasnąć kontrolka???

[ wiadomość edytowana przez: pucek2509 dnia 2007-10-01 22:10:35 ]
  
 
czujnik jest z tyłu silnika obok filtra oleju dochodzi do niego jeden przewód po odłączeniu go kontrolka gaśnie po dotknięciu do masy musi się zapalić
  
 
ja ci dam sie nasmiewac z mojego pifka!! escorciarzu ty jeden co mu sie kontrolka zapalila wiec chce pozbyc sie escorta!!
  
 
Witam mógł bym was prosić o pomoc mój essi nie chce przeprowadzić diagnostyki silnika tzn pojawia się kod 50 i dalej nic http://www.youtube.com/watch?v=9VAebOvBhHs&feature=youtu.be i przy okazji mógł by mi ktoś pomóc odczytać kody na wyłączonym silniku bardzo bym był wdzięczny. Chciałem zrobić diagnostykę z powodu wysokiego spalania 10-11l na trasie przy bardzo spokojnej jeździe z prędkością do 90 km/h
  
 
Ok, postaramy się pomóc. Opisz nam ten silnik oraz czy są jakieś dodatkowe objawy.
Spalanie czego? ropy, gazu czy benzyny?
  
 
Cytat:
2012-03-12 13:46:41, dziobi42 pisze:
Witam mógł bym was prosić o pomoc mój essi nie chce przeprowadzić diagnostyki silnika tzn pojawia się kod 50 i dalej nic http://www.youtube.com/watch?v=9VAebOvBhHs&feature=youtu.be i przy okazji mógł by mi ktoś pomóc odczytać kody na wyłączonym silniku bardzo bym był wdzięczny. Chciałem zrobić diagnostykę z powodu wysokiego spalania 10-11l na trasie przy bardzo spokojnej jeździe z prędkością do 90 km/h


Wg mnie nie ma żadnych kodów na tym filmiku.
Na początku powinieneś zrobić test na wyłączonym silniku, dopiero później na włączonym.
Jak nic nie wychodzi, to zresetuj kompa, przejedź się i sprobuj ponownie.
Masz gaz?
Kleszczu - Mk5 1.4 jest w nazwie filmiku...
  
 
prędkość internetu nie pozwala mi włączać youtube
Zrób tak jak Surec prawi, później napisz nam tu co zrobiłeś i jakie objawy ale jak silnik 1.4 to spalanie nie jest aż tak wysokie.
Międzyczasie poprawiam tytuł wątku na nowy.
  
 
Dzieki za zainteresowanie moim problemem już myślałem że będe musiał się sam z tym męczyć Wiec na początek opiszę silnik: 1.4 jedno punktowy wtrysk nie posiada instalacji gazowej. Wymieniłem kable WN , świece, wszystkie filtry. Wyczyściłem przepustnicę wymieniłem uszczelki,wyczyściłem silniczek krokowy oraz czujnik położenia przepustnicy i zaizolowałem przewody od wtyczki do czujnika bo izolacja była pokruszona.Dodatkowe objawy: Ssanie włącza się nawet na ciepłym silniku podnosi obr na 2000 i po ok 30s opadają na 1100-1200 i niżej już nie schodzą, odpiąłem czujnik prędkości jazdy 2 tygodnie temu bo obr na luzie podczas jazdy były 1500-2000 chyba wszystko wymieniłem Samoadaptację robiłem z 10 razy ale nic to nie zmienia a na filmiku jest najpierw test na wyłączonym silniku i od 1min 36s jest na włączonym, sonda lambda sprawdzona wygląda na dobrą http://www.youtube.com/watch?v=-ZcJnc9ugaI&feature=related
Troszkę się rozpisałem ale mam nadzieje że teraz uda się coś poradzić dzięki jeszcze raz Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: dziobi42 dnia 2012-03-13 00:38:27 ]
  
 
Odepnij wtyczkę od kompa i sprawdź wg tego schematu:
Warunki wstępne
- Akumulator samochodu powinien być sprawny i dobrze naładowany.
- Przewody łączące silnik i skrzynkę przekładniowąz masą samochodu oraz ich złącza powinny być w dobrym stanie.
- Bezpieczniki powinny być sprawne.
- Gaźnik powinien być prawidłowo wyregulowany (patrz opis regulacji gaźnika w dalszej części tego podrozdziału).
- Końcówek pomiarowych multimetru nie należy wprowadzać do wnętrza złącza wielostykowego modułu, lecz wykorzystać złącze pośrednie i oznaczyć prawidłowo poszczególne styki złącza wielostykowego.
Sprawdzanie parametrów elektrycznych
Silniki gaźnikowe 1,4dm3 (FUH) i 1,6dm3 (LUK) bez katalizatora spalin
Pomiar między stykami Rodzaj sprawdzenia Warunki sprawdzenia Wartość właściwa Sposób postępowania
„9" i masa Połączenie modułu ESC P1 z masą Zapłon wyłączony Odo 2,5 a Sprawdzić połączenie wiązki przewodów z masą
„7" i „9" „6" i „9" Przewód korektora liczby oktanowej Zapłon wyłączony Rezystancja °° ii Sprawdzić przewody
„5" i „4" Czujnik temperatury cieczy chłodzącej Zapłon wyłączony Patrz rozdz. 1.1 Sprawdzić przewody, wymienić czujnik
„4" i „9"

Rezystancja °° ii

„5" i „4" Czujnik temperatury zasysanego powietrza Zapłon wyłączony Patrz rozdz. 1.1

„4" i „9"

Rezystancja °° ii

„1" i „2" Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego Zapłon wyłączony 200 do 450 ił Sprawdzić rezystancję na zaciskach czujnika i przewody, wymienić czujnik
„8" i „11" „8" i „12" Uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej Zapłon wyłączony 0,5 do 1,5 ii Sprawdzić przewody, wymienić czujnik
„8" i „9" Zasilanie modułu ESC P1 Zapłon włączony 10 do 14 V Sprawdzić przewody

Jeśli to nie pomoże, to komp do sprawdzenia.

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2012-03-13 06:32:33 ]
  
 
jeszcze do sprawdzenia rezystanacja:
1. wtryskiwacza
2. Czujnika tepm zasysanego powietrza
3. Czujnika temp wody
4. Czujniak ciśnienia powietrza
5. No i sama lambda (nie da się sprawdzić na czuja)
Układ wydechowy masz drożny?
Wg mnie to komp jest walnięty, najprościej byłoby podmienić do sprawdzenia. Zakładam, że czujnik kodów podpiąłeś właściwie i do dobrej wtyczki?
  
 
tez mialem podobnie ze spalaniem w 1.4 kombinowalem przekladalem rozne graty i lipa dalej tak samo... mi palil 16l beny po miescie i to nie bylo fajne heh... okazalo sie ze trza bylo wymienic termostat i powinno byc ok i spalanie spadlo do 9l po miescie u mnie bylo tak a co u ciebie jest?! trza szukac

-----------------
Był:
Orion 1.4 92r, Escort Sedan 1.6 16v x2, Orion 1.8 16v rs line, Fiat 126p 93r, Escort Sedan Rs 2000
Jest:
*Escort Sedan 1.3 8v
*Escort sedan 1.8 16v zender
*Escort rs2000 mk6
*Escort Cabrio 92r 1.8 16v
*Volvo v40 1.9T t4
  
 
Postaram się załatwić kompa na podmiankę a może ktoś z forum z mojej okolicy mógł by pomóc reszte będe mógł pomierzyć dopiero w weekend jak pojadę do znajomego do garażu bo niestety nie posiadam.Czujnik kodów na 100% dobrze podłączony. Jak znajdę chwile wolnego czasu na tygodniu to postaram się sprawdzić termostat chociaż nie wydaje mi się zeby był walnięty ale kto wie. Wczoraj zaczął zawieszać się krokowy staje w tym położeniu w którym puszczę gaz i wraca po ok 10s do obr biegu jałowego chyba też porozglądam się za jakąś używką bo już mnie denerwuje
  
 
witam sorry że to tak długo trwało Pomierzyłem rezystancję i oto wyniki:
wtrysk: 1,8 om napięcie 10,6v
czujnik temp zasysanego powietrza: 13,2 przy temp ok 15C napięcie 4,6
czujnik położenia przepustnicy:
styki 26/46: 4680-(4100 na środku skali)
styki 46/47: 5700-1000
styki 26/47: 1180-5700
nie sprawdziłem czujnika temp wody
postaram się jeszcze dziś sprawdzić termostat
układ wydechowy drożny
posiadam silnik 1,4 f6f z katalizatorem
mam nadzieję że coś się uda ustalić
termostat sprawny

[ wiadomość edytowana przez: dziobi42 dnia 2012-03-18 19:04:52 ]