5 biegowa skrzynia z Niwy do klasyka???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.

Jako, że skrzynię 5 biegową do klasyka trudno znaleźć, a od Niwy nie trzeba zbyt długo szukać, wpadłem na pomysł założenia do 2107 skrzyni od Niwy. Mam skrzynię 4, więc dzwon sprzęgła zmienię na ten z 4ki. ale tył skrzyni i "wiatraczek" jest inny... Na oko ten "wiatraczek" ma inną średnicę, niż w klasyku, ale jeśli da się go podmienić z 4ki, to spoko. Co do całego tyłu... nie wiem, czy podpasuje.

Szukam jednak kogoś, kto robił taki myk, albo wie coś konkretnego na ten temat, ponieważ nie chcę kupować skrzyni na darmo.

Pozdrawiam wszystkich.
  
 
Da się zrobić skrzynie od niwy do klasyka. Wszystko pasuje. trzeba tylko mieć inna poprzeczkę z poduszką od 5-ki, a nie od 4-ki. Przełożyć napęd licznika wraz z zębatką od 4-ki. Skrzynia jest taka sama jak w 07. Ale uważaj jak będziesz kupował, bo wiele osób sprzedaje skrzynie od niwy, ale przerobione z poloneza. No i szykuj jakieś 600zl na zakup.
  
 
Cytat:
2012-06-10 21:44:10, SzokoLada pisze:
Da się zrobić skrzynie od niwy do klasyka. Wszystko pasuje.



a co z deklem tylnym? w niwie jest inny w klasyce inny.
dzwon też jest inny.
  
 
Tak jak napisalem, wszystlko pasuje. Plug and play.
  
 
Cytat:
2012-06-11 00:57:26, bartixr pisze:
dzwon też jest inny.


????

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Cytat:
2012-06-10 21:44:10, SzokoLada pisze:
Da się zrobić skrzynie od niwy do klasyka. Wszystko pasuje. trzeba tylko mieć inna poprzeczkę z poduszką od 5-ki, a nie od 4-ki. Przełożyć napęd licznika wraz z zębatką od 4-ki. Skrzynia jest taka sama jak w 07. Ale uważaj jak będziesz kupował, bo wiele osób sprzedaje skrzynie od niwy, ale przerobione z poloneza. No i szykuj jakieś 600zl na zakup.



Ciekawe, że Plug&Play, bo jak kiedyś szukałem, to zarówno dzwon był jakiś inny, jak i tył taki jakiś większy i kwadratowy... Teraz znowu na Allegro znalazłem skrzynię i jest niby ta sama, a wygląda inaczej, niż te poprzednie.
Dzięki za informacje. Da się jakoś poznać z zewnątrz, że przerobiona z poldka?
  
 
Najłatwiej to popatrzyc na gumę wokół lewarka - ładowska jest okrągła a fso-wska wydłużona.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Łada 4-ka:



4-ka ma czujnik z tylu.

Łada 5-ka:



5-ke również poznasz po czujniku cofania. Jest z boku.

Polonez:



  
 

Szokolada, a co z tym, że w niwie masz inny dzwon sprzęgła jak też inny dekiel tylny ??

tipo, olać i zakładać jak jest , długość wału klasyki bezie pasować do skrzyni niwy ?
  
 
Bartixr, na pewno dzwon od Niwy jest inny? A nawet jak tak jest to co to ma za znaczenie? Przeciez wymieniasz samą skrzynie.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Fakt, dzwon wyglądowo jest inny, ale pasuje na stówę. Jest Plug&Play. Tyl jest inny, bo tam są zębatki 5 biegu.
  
 
pasuje wszystko bez problemu czy to z 2105 7 , czi niva . sprzedaje skrzynioe z klasykow do niv i nigdy nie mialem zwrotu ze cos nie tak . nic nie trzeba przerabiac czy przekladac., jedynie lape pod poduszke tylna !!!
  
 
Cytat:
2012-06-11 23:44:02, andrys20 pisze:
pasuje wszystko bez problemu czy to z 2105 7 , czi niva . sprzedaje skrzynioe z klasykow do niv i nigdy nie mialem zwrotu ze cos nie tak . nic nie trzeba przerabiac czy przekladac., jedynie lape pod poduszke tylna !!!



Blad. Do skrzyni z niwy potrzebny jest naped licznika wraz z zebatka, ktory przekladamy z 4-ki.
  
 
ale to drobnostka .ogolnie techanicznie i gabarytowo jest ok
  
 
Cytat:
2012-06-12 08:23:58, andrys20 pisze:
ale to drobnostka .ogolnie techanicznie i gabarytowo jest ok



jak wszystko gabarytami pasuje to nie mam pytań.

Co do dzwona i tylnego dekla jestem pewny, że są inne, maja inne numery części.
środek w 2107 i niwie jest ten sam.
  
 
Super! Dziękuję za informacje
  
 
Witam. Ostatnio przełożyłem skrzynię z 2107 do mojej 2106 i chciałbym się dowiedzieć czy też powinienem przełożyć mechanizm prędkościomierza z 4 ki do 5 tki, a jeśli tak to dlaczego ?. Może właśnie w tym tkwi problem mojego niedziałającego prędkościomierza. Proszę od podpowiedź i z góry dziękuje. Pozdrawiam

Ps bardzo polecam koledze montaż skrzyni 5 tki. Różnica diametralna, w końcu można przemieszczać się z prędkością 80-90km/h przy zachowaniu obrotów do 3 tys. Autko fajnie jeździ, a przez to, że nadbieg nie jest jakiś gigantyczny łada nie straciła na dynamice. Jak już się wrzuci piątkę, o co nie trudno można jechać sprawnie nawet pod górę.

[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2012-06-14 20:05:08 ]
  
 
Sam naped licznika nic nie da, trzeba przelozyc wraz z zebatka na walku. Nawet dlatego, ze 7ka ma przelozenie mostu 3,9, a 6ka ma 4,1. Co do dynamiki na 5biegu, to bym podyskutowal, ale nie o to chodzi. Tym bardziej, ze akurat lada ma spory nadbieg.
  
 
Cytat:
2012-06-14 20:23:06, SzokoLada pisze:
Sam naped licznika nic nie da, trzeba przelozyc wraz z zebatka na walku. Nawet dlatego, ze 7ka ma przelozenie mostu 3,9, a 6ka ma 4,1. Co do dynamiki na 5biegu, to bym podyskutowal, ale nie o to chodzi. Tym bardziej, ze akurat lada ma spory nadbieg.



Żeby przełożyć tą zębatkę oraz napęd licznika będę musiał wyjąc skrzynie ?. Kurde mam nadzieję, że nie.

ps co do dynamiki, to moje subiektywne wrażenie zrywność może być spowodowane tym, że kiedy jeździłem na skrzyni 4 ce mój silnik praktycznie rozlatywać się, a teraz po remoncie chodzi jak pszczółka


[ wiadomość edytowana przez: Bartek2106 dnia 2012-06-15 10:03:47 ]
  
 
Nie trzeba zdejmowac, wystarczy opuscic tyl skrzyni na dol. Odrecic nakretke na wale i wyciagnac lozysko i uchwyt sprzegielka gumowego, jakos tak to sie nazywa, a za nimi jest juz zebatka. Jakas godzina pracy. Tez odrazu trzeba zmienic uszczelniacz, bo trzeba go wyrwac, ze skrzyni.