Tuning motoru 1.3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Temat bardzo lamerski, amatorski bo w temacie Łady dopiero zaczynam. Otóż w najbliższej przyszłości mam zamiar kupić sobie Ładę 2107 jako codzienny dupowóz. Zawsze jednak lubię odbiegać od seryjnego stanu auta. Na mieście jest całkiem fajna 2107 1.3 na sprzedaż, dlatego prawdopodobnie ją kupię. Powiedzcie mi, jakie istnieją dość proste i niezbyt drogie sposoby na delikatne podrasowanie takiego silnika? Czy tak jak normalnie jakieś odelżenie zamachu, plan głowicy? Wiadomo, że jak fundusze będą to może i jakiś swap by się zrobiło, ale na razie trzeba nacieszyć się tym co by było
  
 
Odciążenie zamachu, dysze w gaźniku, przelotowy wydech lub kolektor 4-2-1 (Sebioza taki sprzedaje), polecam powiększenie kanałów ssących i wydechowych w głowicy, tanio również można kupić wałek rozrządu. Generalnie motor 1,3 z takimi modami i prawidłowym zestrojeniem powinien całkiem fajnie chodzić W swapy się nie baw, dla mnie liczy się rzeźba w bazowym motorze
  
 
Ja mam tak średnio pomodzony silnik 1.3 i co nieco mogę Ci na ten temat powiedzieć, ale wiele zależy od tego ile masz wolnego czasu, i oczywiście ile pieniędzy.

Wałków rozrządu jest do wyboru dosyć dużo. Kiedyś handlował tym (i wieloma innymi fajnościami) m.in. forumowy kolega 3zer. Szereg rzeczy seryjnych i tuningowych możesz kupić od Bartixr, ale wielu forumowiczów ma też cenne drobiazgi nieużywane pochowane po garażach.

Na początek radziłbym dokładnie przyjrzeć się hamulcom, zawieszeniu i układowi przeniesienia napędu... silnik, to raczej w ostatniej kolejności, bo jak zaczniesz szybciej jeździć z powodu podrasowania silnika, to brak odpowiedniej zawiechy i hamulców może być niebezpieczny.
  
 
A czy wymiana gaźnika na ten z 1500 daje jakieś efekty czy raczej są to niezauważalne zmiany?
  
 
Cytat:
2013-11-07 19:37:04, Aron126p pisze:
A czy wymiana gaźnika na ten z 1500 daje jakieś efekty czy raczej są to niezauważalne zmiany?



No co ty, na poważnie?
  
 
Gdzieś niedawno wyczytałem taką informację, ale właśnie nie wydawało mi się, żeby wywołało to piorunujące efekty pod maską
  
 
Jak zamontujesz gażnik od samary, to będzie różnica, w spalaniu i trochę w mocy. Nawet odczujesz różnicę. Auto będzie bardziej dynamiczne. Ale wielkiego szału nie będzie. Więcej mocy wydobywa z obrobki głowicy i zmiany wałka rozrządu.
  
 

Zwiększając ilość podawanego paliwa coś tam poczujesz, ale efekty nie będą współmierne z ilością zużywanego paliwa. Według mnie nie tędy droga.
  
 
Obiło mi się o uszy jakiś czas temu, że do motoru 1.3 pasuje od ręki głowica z młodszego modelu z 16 zaworami. Czy ktoś potwierdzi?
  
 
Cytat:
2014-03-03 21:08:40, Cezary_84 pisze:
Obiło mi się o uszy jakiś czas temu, że do motoru 1.3 pasuje od ręki głowica z młodszego modelu z 16 zaworami. Czy ktoś potwierdzi?


chyba w Samarze. Klasyki seryjnie nie miały 16v.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 

jak przedmówca, do klasyki góry 16V nie założysz.
  
 
Każdą firma, która się zajmuje tuningiem motorów, powie jednoznacznie: tuning? to tylko 1.7.
  
 
Bardzo ciekawy temat tez poczytam jako że mam 1.3

a ja mam dodatkowe pytanko mam do wymiany wałek bo juz niema jak zawory dobrze ustawić ma ktos jakąs propozycje kupić seryjny czy są jakies niedrogie lepsze ??
  
 
Niedrogi lepszy, to tylko od nivy 1.7, ale nie od mpi, bo tam są już hydroregulacja. Jeżeli chcesz tanio, ale skutecznie podnieść moc, zrób minimum kapitalny remont głowicy.
  
 
Głowica zrobiona, ale ostatnimi czasy okazało się, że blok jednak nie do końca będzie trzeba to zmienić.
  
 
Cytat:
2014-03-04 22:09:53, Cezary_84 pisze:
Głowica zrobiona, ale ostatnimi czasy okazało się, że blok jednak nie do końca będzie trzeba to zmienić.



Prowadnice zaworów też?
  
 
Zaworki sprawdzone i dotarte, prowadnice, uszczelniacze, wałek wygładzony. Wszystkie w komplecie, tylko kanały nie dotykane.