Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
dommel F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2008-05-21 19:43:31 Póki co silnik jeździ i nie zauważyłem tendencji do przegrzewania się w warunkach "bojowych". Niemniej jednak niedługo podłączona zostanie chłodnica oleju. Po mieście już troszkę gorzej - zdecydowanie za ubogo przy niewielkich obciążeniach co doprowadza do przegrzania głowicy i samozapłonów przy gaszeniu silnika. Jak jeździć to tylko z butem w podłodze
Wrzucam linka do onborda dla tych co nie koniecznie czytają temat o Berg Cup BEST RUN, a chcieli by zobaczyć jak to jeździ. Zmierzony czas na pierwszych 100m to 7.3s czyli coś w pobliżu oszacowań z programu CarTest Mam nadzieję, że wcześniej czy później będzie możliwość wykonania pomiaru na hamowni... |
dommel F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2008-08-20 23:38:03 Ponieważ pierwsze udane testy 800cc już za mną, jak i jego zgon, więc ku pamięci troszkę szczegółów technicznych. Całość zbudowana w oparciu o cylindry z Garbusa 1600. W dużej mierze posiłkowałem się doświadczeniami Deniora (www.denior.prv.pl), stosując jednak kilka swoich pomysłów…
1. Blok silnika – nie został wyspawany lecz dodatkowo wzmocniony poprzez zastosowanie płyt stalowych o grubości 8mm między cylindrami a blokiem oraz miską olejową i blokiem (składane na silikonie bez uszczelki). 2. Cylindry odpowiednio obrobione. 3. Odchudzone tłoki, sworznie i korby. 4. Wałek rozrządu 304. 5. Panda z dwoma gaźnikami MIKUNI 6. Stopień sprężania 13:1. Silnik zaczynał jechać powyżej 3000 i kręcił się do 7500 na krótkiej IV (czyli odpowiednik seryjnej III) – może i wyżej ale na Tychach nie było możliwości rozpędzić go powyżej 110km/h (wskazania obrotów wg obrotka, rzeczywiste -500). W silniku strzeliła korba (albo śruby), czyli to o co się najbardziej obawiałem – w kolejnej wersji będą korby z silnika VW 1300. |
co-driver 5oo Giannini/126 #203 Łódź | 2008-08-21 08:11:51 potwierdzam silnik rzeczywiście ładnie chodził,
czego przykładem 1 miejsce w klasie w Miedzianej szkoda tylko że przepowiednie się sprawdziły i korba nie wytrzymała, duże zniszczenia ? [ wiadomość edytowana przez: co-driver dnia 2008-08-21 08:18:23 ] |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2008-08-21 13:36:54 przy tych mocach co ty tam osiagasz to miala prawo. tak w ogole to hamowałeś to? |
dommel F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2008-08-21 21:35:30 W piątek odpaliłem w niedzielę padło - następnym razem mam nadzieję zdążyć shamować |
MAD_DOGG F&F Sympatyk Ferrari killer & 100 ... Łódź | 2008-08-21 21:39:56 Ale jeszcze w sobote zdążyło się dobrze spisać
|
dommel F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2008-08-21 22:08:51
Dzięki za pocieszenie - nie widziałeś gdzieś zdjęć lub filmików z wywrotki na nawrocie? Na następne Kielce chcę z reaktywować, tylko z drobnymi zmianami tzn. więcej mocy |
MAD_DOGG F&F Sympatyk Ferrari killer & 100 ... Łódź | 2008-08-21 23:02:57 Magda robiła zdjęcia jak Cię podnosili i dopchali na metę, jutro ci podeśle, maila chyba mam. |
dommel F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2008-08-22 06:44:04 Mad-Dogg dzięki za fotki!
|
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2008-08-22 08:32:35 a co to za kuku się stalo? za wysoki zawias czy za mocno zciales? |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2008-08-22 09:34:07 na jakim ty zestawieniu jeździsz masz jakieś dystanse?? |
stasiu F&F MEMBER 125p 73' Łódź | 2008-08-22 09:51:38 no zawias KW - przeciez widac |
tabi666 F&F Sympatyk niebieski wrocław | 2008-08-22 10:10:15 się położyłes jak Mati na niskich no i weź tu maluchem się ścigaj |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2008-08-22 10:34:44
miętcy ludzie wymiękają twardy ogarnia się buduje dalej i ogarnia sprzęt. |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2008-08-22 20:23:35 ku.... , ale się porobiło widzę, że z moim obecnym silnikiem to mogę wpaść na kręciołek conajwyżej dla własnej frajdy (choć w sumie zawsze po to wpadałem )
gratuluję zaangażowania i kreatywności Dommelu! |
dommel F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2008-08-23 06:52:08 Cześć Widynek i Pajcher, róbcie, dłubcie i będziemy się ścigać - w klasie 2 . Co od zawiasu podwiesiłem Bilsteina z tyłu co by wahacz nie opadał i mam wrażenie że się troszkę inaczej zaczął zachowywać, tzn. buja się troszkę bardziej. Tylko to chyba nie powinno mieć znaczenia, charakterystyk nie zależy od stopnia ugięcia zawiasu? Z tyłu dystanse 20mm.
Na torze w Miedzianej miejscami położyli nowy, przyczepny asfalt. Do tego prawie nowe Daytony na 2.2bar, szybki nawrót i wysiadamy z autka jak z czołgu |
psychopata 126el Kielce | 2008-08-23 14:35:14 Ale jestem żenua że nie pojechałem na Miedzianą Górę. Takie bryczki mi umknęły ech |
tomek_inc Łódź | 2008-08-23 16:57:51
a co ci tam wyciekło? paliwo? |
dommel F&F MEMBER Fiat 126p Kraków | 2008-08-23 21:44:57 Pęcherz nie wytrzymał
Bliższe oględziny silnika rozwiały wszelkie nadzieje - korba I cylindra rozpadła się na kawałki, popękała w kilku miejscach jednocześnie. Ciekawe jak wygląda ta na II cylindrze... Uszkodzony cylinder, tłok, dziura w bloku i rozwalone okolice cylindrów. Prawdopodobnie dostał też wałek rozrządu i pewno skrzywiło wał... jednym słowem zaczynamy od początku To dobitnie mi uświadomiło, że korby seryjne nie mają prawa wytrzymać w podkręconym na maksa 800cc! |