Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
delta9 ATU Plus GLI Łódź | 2005-12-23 02:03:27
U mnie w ATU Plus GLI jest taki objaw i tylko na zimnym silniku, następne odpalania już bez zgrzytu. Coś poważnego? A dokładniej jest to zgrzyto-pisk [ wiadomość edytowana przez: delta9 dnia 2005-12-25 16:30:38 ] |
Cyneq Miłośnik FSO Wrocław | 2006-01-09 15:09:14 Robreg, dzięki.
Twoje wytłumaczenie fizyczne o siłach "w ręku" i na kole mi się do pewnego stopnia podoba. Do pewnego, bo to oznacza że muszę znowu wyskoczyć z paru żłotych na bendix, a co najgorsze znowu czeka mnie manewrowanie tym cudem. a w DOHCu to jest delikatnie przesrane. Dobrze że mam pompe lukasa a nie FSO to jest troche miejsca. Gorzej jak nie pomoże, to jeszcze zostaje wymiana całego szczotkotrzymacza a potem wirnika... więc chyba jednak daruje sobie rozrusznik boscha, a założe zelmotowcski z nową głóka. a bendix i tak musze kupić. w poldkowym przynajmniej wiem ze reszta jest dobra. |
MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2006-04-27 19:56:58 Co może być uszkodzone (raczej czy ktoś się już z takim czymś zetknął i znalazł rozwiązanie). Przy zapalaniu silnika (nieważne czy rano czy wieczorem) słychać rzężenie (jak jakiejś starej przekładni) po czym po odpaleniu i puszczeniu kluczyka słychać zgrzyt jakby zębnik raz jeszcze chciał się połączyć z wieńcem koła zamachowego. Nie jest to zgrzyt długi, ale donośny (jakby chcieć na pracującym silniku uruchomić rozrusznik). Opisane rzężenie nie jest odgłosem normalnej pracy rozrusznika (mam odniesienie). Tulejki wymienione 8 miesięcy temu, aktualnie jest gorzej niż przed ich wymianą. Jakieś sugestie? |
wiciu C+ 1,6GSI+lpg Gliwice | 2006-04-27 22:02:26 tylko i wyłącznie wina bendixa, charakterystyka tej sprężyny już nie jest taka jaka powinna i stąd się bierze ten zgrzyt
u mnie jest podobnie, zgrzyt pojawił się przy przebiegu 30kkm, teraz mam już 89kkm i dalej działa, nie chce mi się za to zabierać bo dostęp do niego jest delikatnie mówiąc byle jaki, ale i tak w niedługim czasie mnie to czeka bo tulejki są już do wymiany PS: nowy bendix kosztuje około 60zł |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2006-06-24 13:54:24 pytanko - ile moze kosztowac automat
koles dzis mi powiedział 70zł odpusciłem sobie zakup. |
dr_przemek Miłośnik FSO FSO125p/Uno1.4i.e.S Warszawa - Bielany | 2006-06-24 13:56:02 Są raczej drogie. 2 lata temu nowy w sklepie kosztował 46 zł. |
Lafaar Miłośnik FSO MR93 / Vitara / Berl ... Toruń ZOK | 2006-06-24 14:39:51 Pamiętam, że dość duża jest różnica w cenie między fabryką a rzemiosłem. Jak ja kupowałem automat 2 lata temu to fabryka kosztowała ponad 70zł, a rzemiosło 36zł. |
przemekwk warszawa | 2006-07-23 11:05:55 Witam proszę o pomoc.mam problem z rozrusznikiem.
prawie zawsze odpala,ale czasami nie może..... jak przekrecam stacyjke poprostu nic sie nie dzieje(tylko sie lampki zapalaja),jak przekrece drugi raz to zapale a czasami sie zawiesza i musze odczekac jakies 20 minut i odpali.gdy podłącze na krótko kreci. |
Janisz1990 Miłośnik FSO W-wa | 2006-07-23 11:20:49 Stacyjka to chyba jest. Mam tak samo w swoim polonezie, tzn. tak samo, tylko nic się nie zawiesza(o co z tym chodzi?). Podłaczasz na krótko, czyli jak? |
przemekwk warszawa | 2006-07-23 11:29:47 jak sie zawiesi podlanczam na krótko kabele od rozrusznika i wtedy kreci(rozrusznik).
|
Janisz1990 Miłośnik FSO W-wa | 2006-07-23 11:39:06 No to znaczy, że nie rozrusznik i nie elektromagnes. Zostaje stacyjka, którą pewnie masz już wyrobioną. |
przemekwk warszawa | 2006-07-23 23:27:13 dzieki Janisz1990.jutro z samoego ranca sprawdze czy to stacyjka.moze to kostka ktora idze od stacyjki?? |
przemekwk warszawa | 2006-07-30 00:06:42 witam.po wymianie automatu w moim kancie rozrusznik nawet nie drgnie zapalaja sie tylko kontrolki.....jest to mozliwe ze cos zle podłaczyłem??po zoamontowaniu starego jest ok.zdarzyło sie moze komus ze kupił walniety automat??podłanczełem go 2 razy(ten nowy automat) i było to samo....automat jest marki "wismot". |
przemekwk warszawa | 2006-08-02 20:30:00 ludzie juz mam dość tego krecenia przy rozruszniku.chodzi o "cykanie".wymieniłem szczotki-nie pomogło,wymieniłem automat na nowy-częściej sie zacina niż na starym automacie....zmieniłem wiec na
stary(zacina sie znacznie rzadziej).Więc proszę Was o pomoc.....co może być przyczyna???czy zakładajac nowy automat trzeba go nasmarowac "tam w środku"?? może jeszcze tulejki wymienić?? |
JACEK94 Miłośnik FSO FIAT 125p Szczecin | 2006-08-05 20:00:56 Wymień kostkę stacyjki i po kłopocie.
|
przemekwk warszawa | 2006-08-07 13:18:05 witam.ale czy to bedzie napewno ta kostka??prad dochodzi do rozrusznika,bo słychać że cyka.może to być wina masy na silniku?? |
JACEK94 Miłośnik FSO FIAT 125p Szczecin | 2006-08-07 21:23:18 Na 99* to kostka. |
Vper PN Caro 1.6 GSI Sokoły | 2006-08-08 21:28:38 Kolego Przemku,
Jeżeli podajesz na krótko +12V z aku na włącznik elektromagnetyczny i rozrusznik działa poprawnie to uszkodzenia szukać powinieneś w obwodzie zasilania włącznika elektromagnetycznego - od bezpiecznika począwszy, poprzez stacyjkę, kostki (wszelkie punkty łączeniowe), a na przełamanych kablach skończywszy. Może tak być, że na skutek złego przewodzenia na którymś z w/w elementów, prąd na wejściu włącznika będzie na tyle mały, że nie wyzwoli w pełni elektromagnesu. Usterka Twojego typu należy do bardzo wrednych; powduje, że nawet doświadczeni elektrycy samochodowi biegle władają łaciną. Ale nie trać wiary w sukces. Pozdrawiam vper |