10w60

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
10w60 czy ktoś stosował ten olej ? co to jet syntetyk ? i dlaczego on jest taki drogi do czego to olej? do BMW ?
  
 
oleje 10w60 - nie wiem o jaką markę chodzi ale generalnie poczytaj sobie
  
 
koledze chodzi zapewne o Castrol RS 10W/60 - polecany do silników naszych TD..
  
 
Cytat:
2007-10-23 00:04:49, magila_one pisze:
koledze chodzi zapewne o Castrol RS 10W/60 - polecany do silników naszych TD..




no dokładnie ktos mi powiedział ze TD w omie najlepiej zalać tym olejem ???
  
 
ja kupiłem Valvoline Racing 10w60
pełny syntetyk i mam zamiar zalać nim moje SE w seniu A
zobaczymy co będzie ale różnie mówią - sam się przekonam
  
 
no jak mowia ze 10W to pelny syntetyk, to moze byc krucho
  
 
10W może być pełnym syntetykiem dlaczego nie?
  
 
Jest to olej na wysokie obciążenia.Ja zalałem moje Derby G40 castrolerm RS 10w60(syntetyk)...Jak na razie jest ok.Nawet ciszej zaczął pracować silnik...
  
 
Cytat:
2007-10-24 08:32:56, PiotrS pisze:
10W może być pełnym syntetykiem dlaczego nie?


No jesli moze byc, to moj blad. Sadzilem ze cyferka przy W oznacza jego gestosc i "syntetycznosc" 0-5 syntetyczny, 10 polsyntetyczny, 15> mineralny, ale jak widac czlowiek sie uczy cale zycie
  
 
Cytat:
Cytat:
--------------------------------------------------------------------------------


2007-10-23 00:04:49, magila_one pisze:
koledze chodzi zapewne o Castrol RS 10W/60 - polecany do silników naszych TD..


--------------------------------------------------------------------------------




no dokładnie ktos mi powiedział ze TD w omie najlepiej zalać tym olejem ???



tu jest troche na ten tema... poczytaj o TD i oleju..
  
 
tu koleś opisał to co chciałeś wiedzieć...

http://www.4x4.pl/forum/read.php?f=1&t=20980
  
 
Witam

Dobre porady , ale..... już widzę jak sprzedający pozwala rozebrać sobie pół silnika i drugie tyle skrzyni biegów , by dowiedzieć się że jego "super auto" to totalny szrot. Ale co by nie mówić kilka bardzo dobrych wskazówek jest w nim zawarte i za to wielkie dzięki

Pozdrawiam
Edmund Dantes
  
 
Ja stosowalem Castrol RS 10w60 w swoim poprzednim TD. Teraz mam juz drugie i dalej leje Castrola 10w60, tylko teraz nazywa sie on juz Edge. Olej bardzo dobry, silniczki ciszej na nim pracuja, chetniej pracuja na wysokich obrotach. W obydwu przypadkach zmalalo mi zuzycie olej (nie pytajcie mnie dlaczego, bo nie mam pojecia) i dymienie.
Zdecydowanie polecam pomimo ceny. Wychodzi to dosc drogo, bo wymieniam co 7,5 do 10 kkm, no coz, ale cos za cos.
  
 
hm czyli jak by niebyło 10w60 to półsyntetyk a ja mam 5w40 olej od początku a napewno od 157 tys w kraju teraz mam juz 230 tys a silnik jak igła pracuje i czy w takiej sytuacji zmienic powoli olej na półsynetyk? ??? czy zostawic olej 5w40 przy takim przebiegu ??? silnik naprawde ładnie pracuje zero wycieków, stukania, itd.
  
 
jezeli na 5W nic nie cieknie i ladnie chodzi to po co zmieniac?
W 2.0 przy prawie 230kkm tez leje 5W50 i nie zamierzam go zmieniac.
  
 
Lałem tego Castrola ale specjalnej zmiany nie zauważyłem. Trochę chyba mitu w tym wszystkim. Olej jest przede wszystkim odporny na hardcore. Ciszej chodzi bo jest gęstszy i na bank to pełny syntetyk.
  
 
tu znajdziecie dobry olej 10w60

boostoil
  
 
KLASYFIKACJA LEPKOŚCIOWA

Aby ułatwić optymalny dobór lepkości oleju do smarowania określonego typu silnika i warunków klimatycznych jego eksploatacji amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych (SAE - Society of Automotive Engineers) opracowało system klasyfikacji lepkościowej SAE J MAR 93. Klasyfikacja lepkościowa dzieli oleje silnikowe na 11 klas.

Oleje przeznaczone do smarowania silników w okresie zimowym podzielono na 6 klas i oznaczono symbolami liczbowymi przy których umieszczono literę W (winter-zima) tj. SAE, 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W. Im niższa cyfra przed literą W, tym olej może być stosowany w niższych temperaturach otoczenia.

Dla olejów letnich - 5 klas lepkości (SAE 20, 30, 40, 50, 60). Bardzo istotne są tu lepkości wysokotemperaturowe oznaczone w temp. 100 oC i 150 oC.

Olej silnikowy, który posiada zarówno cechy oleju zimowego jak i letniego nazywamy olejem wielosezonowym (na etykietach opakowań olejów zachodnich można spotkać dodatkowy napis multigrade. Oleje takie są oznaczone podwójną symboliką np. 15W/40, 10W/40, 5W/50 itp. Główną zaletą olejów wielosezonowych jest możliwość ich eksploatacji niezależnie od pór roku.

Te cyferki nie mają więc nic do tego czy olej jest syntetyczny, mineralny, czy mieszany. Może poza tym, że ciężko uzyskać niektóre parametry przy zastosowaniu li tylko składników mineralnych

[ wiadomość edytowana przez: Szcurek dnia 2007-11-12 17:21:12 ]