Chce kupić samochód BMW - pytania i odpowiedzi! - Strona 30

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam ! mam pytanko na co mam zwrócić uwagę przy zakupie
BMW 523i SE 1999 ? proszę o pomoc
  
 
ja kupuje teraz e34 520i vanos czy jak to sie pisze i na co mam zwracac uwagi na niewiem wydech silnik co z nim moze byc nie tak , sprzeglo, most na cos zwracac uwage auto z 1991 roku
  
 
Cytat:
ja kupuje teraz e34 520i vanos czy jak to sie pisze i na co mam zwracac uwagi



Najlepiej zabrać ze sobą swojego mechaniora mającego pojęcie o BMW, ale nie zawsze jest taka możliwość. jeżeli sam będziesz robił oględziny to:
- daj się nagrzać silnikowi i sprawdz czy wskaźnik temperatury trzyma pion, chłodzenie to delikatny temat w BMW
- włącz ogrzewanie, powinno równo grzać we wszystkich kombinacjach (powiązane z chłodzeniem)
- w czasie nagrzewania się silnika sprawdz czy obrotomierz wskazuje równe obroty, jeśli obroty pływają czyli skaczą delikatnie góra dół to nie jest dobrze (najprawdopodobnie silniczek krokowy brudny lub padnięty)
- dokładnie oblookaj zawieszenie, w BMW jest dość drogie w naprawie, sprawdz z przodu wahacze i drążki
- upewnij się czy układ kierowniczy nie ma luzów, kosztowna naprawa
- wkręć go na chwilę na obroty, jeśli równo się kręci i równo schodzi ti OK
- jeśli fura ma gaz to sprawdz jak pracuje silnik na benzynie, powinien tak samo jak na gazie

Co prawda nie jestem mechanikiem, ale takie pomysły na sprawdzenie fury przyszły mi do głowy. Może ktoś inny jeszcze dołoży swoje 5 groszy.
Jeśli masz konkretne pytania to służe pomocą.
Pozdrawiam
  
 
Witam wszystkich

mam w planach zostać posiadaczem BMW E-30 z końca produkcji (planowo coś koło 89/90 rocznik) ściągnięte z niemiec, 2 lub 4 drzwiowe (bez znaczenia) z przebiegiem max 180 tyś, silnik 1.6 lub 1.8 o większej pojemności raczej nie wchodzi w grę ze względu na zasobność portfela, oczywiście nie skażony gazem. Wcześniej obijałem się dużym fiatem, od strony mechanicznej o BMW wiem nie wiele wiec tu zwracam się do Was, szanownych klubowiczów o pomoc. ( wiem że już był podobny temat "kupuje BMW" ale nic w nim nie znalazłem co by mnie interesowało tam widziałem kwoty od 20 tyś a ja chce wydać max 4.5 tyś) oczywiście BMW chciał bym złapać seryjne bez żadnych modyfikacji. Ogólnie nie ma żadnego znajomego mechanika co siedzi w BMW, wiec nie wiem nawet czy sam nie bede sie za tą furą rozglądał nie wiem na co mam zwrócić uwagę.

Nadwozie ma jakieś słabe punkty? coś gdzieś rdza łapie, coś gnije ?? ( ogólnie widziałem pare egzmplarzy e-30 i nawet na błotnikach nie było grama rdzy). Na co zwracać uwagę ogladając i osłuchując silnik, są jakies problemy z tylnym mostem i wałem napedowym??
Na co zwracać uwagę w zawieszeniu auta czy są tam jakieś słabe punkty?? wnętrze nie musi być jakieś wygórowane ( nawet na to nie licze za takie pieniądze) chodzi po prosty o to zeby od strony wizualnej a przede wszystkim mechaniczej auto było zdrowe i pojeździło jeszcze kilka latek. Z góry dzieki za rade
  
 
Kolego jako ze sie napisałes to Ci odpowiem ze:



TUTAJ masz to co juz na forum jest od hoo czasu!!

Co do kupna jak chesz kupic dobrze na pare lat to pojedz z kims kto sie na BMW zna! tak było by najoptymalniej! I widzisz masz błedne podejscie nie chesz sie LPG brudzic za to bedziesz stekał w 318.. ja bym poszedł w 325 ale ciezko bedzie wyhaczyc nio i przeciez gazu nie bedziesz wkładał..

powodzenia i uzywaj wyszukiwarki.


[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2007-11-01 15:25:24 ]
  
 
2.7 litra?? oooj ale jest takie do sprzedania i już w gazie... a dlaczego kolega by poszedł w 325?? jak można wiedzieć tak z czystej ciekawości... a i auto ma nie służyć do jazdy na co dzień, wyznaje zasadę raz na tydzień na benzynie a porządnie niż co dwa dni na gazie, chociaż spotkałem sie też z osobami co sobie chwalą gaz, jak kto woli....
  
 
Witam wszystkich

mam w planach zostać posiadaczem BMW E-30 z końca produkcji (planowo coś koło 89/90 rocznik) ściągnięte z niemiec, 2 lub 4 drzwiowe (bez znaczenia) z przebiegiem max 180 tyś, silnik 1.6 lub 1.8 o większej pojemności raczej nie wchodzi w grę ze względu na zasobność portfela, oczywiście nie skażony gazem. Wcześniej obijałem się dużym fiatem, od strony mechanicznej o BMW wiem nie wiele wiec tu zwracam się do Was, szanownych klubowiczów o pomoc. ( wiem że już był podobny temat "kupuje BMW" ale nic w nim nie znalazłem co by mnie interesowało tam widziałem kwoty od 20 tyś a ja chce wydać max 4.5 tyś) oczywiście BMW chciał bym złapać seryjne bez żadnych modyfikacji. Ogólnie nie ma żadnego znajomego mechanika co siedzi w BMW, wiec nie wiem nawet czy sam nie bede sie za tą furą rozglądał nie wiem na co mam zwrócić uwagę.

Nadwozie ma jakieś słabe punkty? coś gdzieś rdza łapie, coś gnije ?? ( ogólnie widziałem pare egzmplarzy e-30 i nawet na błotnikach nie było grama rdzy). Na co zwracać uwagę ogladając i osłuchując silnik, są jakies problemy z tylnym mostem i wałem napedowym??
Na co zwracać uwagę w zawieszeniu auta czy są tam jakieś słabe punkty?? wnętrze nie musi być jakieś wygórowane ( nawet na to nie licze za takie pieniądze) chodzi po prosty o to zeby od strony wizualnej a przede wszystkim mechaniczej auto było zdrowe i pojeździło jeszcze kilka latek. Z góry dzieki za rade
  
 
p.s. kolega miał złe doświadczenia z gazem , nikt nie umiał pomóc i w końcu fure sprzedał...
  
 
Ja jeszcze rok temu miałem E30 316, które sam sprowadziłem z Holandii. Założyłem gaz i nigdy nie miałem problemu z nim. Co do karoserii to było idealne bo od dziadka kupiłem. Jedynie wadą to był silnik M40. Na twoim miejscu to bym wziął z 2 litrowym silnikiem (m20 - taki mam teraz w E34). Pali tyle samo co 1,6 l i jest żywotniejszy (po 190 tyś M40 "skończył się" a M20 to miałem "przejechane" 280 tyś. i dalej bym jeździł ale przez głupotę to ...).
Niestety rozbiłem swoją E30 i cóż ...
Powodzenia w szukaniu bo autko jest piękne.
  
 
6-cio cylindrowy silnik to może i pali tyle co 1.6 ale na autostradzie.
  
 
180tys przebiegu 89/90 ciezka sprawa 1,6 to juz wogole,nie wiem ile przeznaczasz na ten samochod €,ale jak juz szukasz to z wiekszym silnikiem w spalaniu az tak duzej roznicy nie bedzie a zabawa tak
  
 
pewnie ze chciał bym bawarke z pojemnością 2.0 albo jeszcze lepiej 2.7 ale niestety nie będzie mnie stać na ubezpieczenie które po wstępnym przeliczeniu dla pojemnosci od 13.do 1.8 wynosi coś koło 1.400 zł rocznie a od 2.2 w góre coś koło 2.200 wiec rozumiesz łatwo w naszym kraju furę kupić trudniej utrzymać
  
 
Cytat:
2007-11-01 21:20:27, greddy pisze:
pewnie ze chciał bym bawarke z pojemnością 2.0 albo jeszcze lepiej 2.7 ale niestety nie będzie mnie stać na ubezpieczenie które po wstępnym przeliczeniu dla pojemnosci od 13.do 1.8 wynosi coś koło 1.400 zł rocznie a od 2.2 w góre coś koło 2.200 wiec rozumiesz łatwo w naszym kraju furę kupić trudniej utrzymać



Cos ty sie z tym 2.7 tak uparł.. hehe
Jezeli ubezpieczenie to jedyna przeszkoda to proponuje zrobic to na współwłasciciela który ma 100% znizek napewno kogos znajdziesz w rodzinie ja za 3.5l płace 550zł rocznie.

ale moze faktycznie zacznij zabawe od 1.8 krzywdy sobie nie zrobisz i portfelowi

co do spalania np M20B25 to nie piszcie ze spali tyle co M40B18 bo tak nie jest ale na gazie w M20 koszty eksploatacji beda podobne a i nie kupuj M40 w automacie bo wtedy bedzie paliło jak M20

mam nadzieje ze zrozumiałes
  
 
Cytat:
2007-11-01 23:37:12, mibhell pisze:
ja za 3.5l płace 550zł rocznie


A ja dla porównania za 1.6 w serii 3 po maksymalnych zniżkach płacę 450 zł rocznie Co za złodziejstwo :/
No cóż, jeszcze tylko 2 lata i 328i

Pozdrawiam.


[ wiadomość edytowana przez: Miro600V dnia 2007-11-02 22:25:03 ]
  
 
ja teoretycznie przy max zniżkach za 1.6 będę płacił 720 zeta to sie nazywa złodziejstwo...
  
 
Cytat:
2007-11-02 22:28:29, greddy pisze:
ja teoretycznie przy max zniżkach za 1.6 będę płacił 720 zeta to sie nazywa złodziejstwo...


Po maksymalnych dostępnych (ok. 60 % mniej od podstawowej składki), czy po maksymalnych jakie Tobie mogą dać?

Jeżeli to 1., to zmnień ubezpieczyciela. Ja w Allianz płaciłem ok. 780 zł :/ Teraz mam w HDI i jest o ponad 300 zł taniej

Jeżeli to 2. to nie myślałeś o tym co napisał MiB?
Cytat:
Jezeli ubezpieczenie to jedyna przeszkoda to proponuje zrobic to na współwłasciciela który ma 100% znizek napewno kogos znajdziesz w rodzinie ja za 3.5l płace 550zł rocznie.


Moja buma stoi na wujka, bo gdyby była na mnie płaciłbym 2000 zł rocznie :/ Nasz kraj jest tak zaprojektowany, że jak nie kombinujesz, to będą okradać Cię na każdym kroku :/

Pozdrawiam.
  
 
właśnie tyle sobie śpiewają w allianzie po maksymalnych dostępnych - 60% chyba zmienię ubezpieczyciela tylko pytanie czy ten HDI jest dobrą firmą, nic o niej nie wiem, tylko tyle że jest nowa na naszym rynku...
  
 
Ja za swoją 520 płacę OC po 60% zniżki 383 zł w HDI. A co do ubezpieczyciela to chyba bez znaczenia tj. jak z twojej winy coś się stanie to problem tego co będzie chciał zwrotu kosztów (choć mogę się mylić).
  
 
Cytat:
adamusxl Wysłany: 2007-11-03 15:16:27

Ja za swoją 520 płacę OC po 60% zniżki 383 zł w HDI. A co do ubezpieczyciela to chyba bez znaczenia tj. jak z twojej winy coś się stanie to problem tego co będzie chciał zwrotu kosztów (choć mogę się mylić).




He he gorzej jak to ktoś w Ciebie puknie i bedziesz musiał odzyskać pieniążki. Kij ma 2 końce.

W tych tańszych ubezpieczeniach jest wiele kruczków dzięki którym mogą nie wypłacić kasy Taka to teraz praktyka

Ja za 1,8 L bez zniżek i nieukończone 25 lat płacę rocznie 700 zł za OC w Warszawie. Compensa
  
 
Cytat:
He he gorzej jak to ktoś w Ciebie puknie i bedziesz musiał odzyskać pieniążki. Kij ma 2 końce.



Niby tak ale czemu mam dbać o czyjś koniec a nie swój?
Tu chodzi o to by płacić jak najmniej za OC a nie martwić się tym czy ktoś nas "puknie" z "marnym: OC.

Cytat:
Nasz kraj jest tak zaprojektowany, że jak nie kombinujesz, to będą okradać Cię na każdym kroku :/



Jak kolega zauważył - nie kombinujesz to płacisz.
To zależy od Ciebie do której grupy należysz.