Zmiana klektora wydechowego w zetecu - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
są też firmy które udostępniają ci warsztat i sam sobie budujesz wychodzi taniej jak ktoś to potrafi.
  
 
po raz kolejny flansza - 70 zeta kolektor od rsa 150 no i migomat ile kasy w kieszeni, tlumik srodek od rsa 100 ot filozofia lepszego wydechu
  
 
Smoku w sumie masz racje tylko jakoś tak ,na tych fotkach tak ładnie on wygląda,ale nie ma co zima bedzie owocna
  
 
a czy mi sie cos przysniło czy ktos kiedys pisał o wierceniu nowych dziur w głowicy pod kolektor z rsa a co do flanszy to kto cos takiego moze zrobic??
  
 
ja jestem w trakcie robienia kolektora flansze mam wycieta laserowo kolektor tez ma tylko spawaka mi nawalila ale sadze ze w tym miesiacu bedzie w aucie zrobe fotki modow
  
 
Cytat:
ja jestem w trakcie robienia kolektora flansze mam wycieta laserowo kolektor tez ma tylko spawaka mi nawalila ale sadze ze w tym miesiacu bedzie w aucie zrobe fotki modow



mógł bys wstawic fotki tej flanszy, jaka ona gruba jest ?
  
 
Znalazłem kolektor 4-2-1 do mondeo 1.8 czy bedzie on pasował do Escorta 1,6 16v??

Panowie sprawa jest nie cierpiaca zwłoki jak sie okaze ze pasuje to nie chciał bym zeby mi go ktos kupił bo jest za spoko kase. POMOCY

[ wiadomość edytowana przez: mgborg dnia 2007-11-07 15:54:19 ]
  
 
witam zdj kolektora 4 2 1 w trakcie prac do konca miesiaca bedzie w aucie






mocowanie do reszty uklady wydechowego sie zmieni to maly pikus i tak samo mocowane sad tez sie zrobi i wstawi jedno
  
 
własnie jak chcesz mocowanie sąd zrobic, da sie wstawic 2 czy jedna wstawisz, a druga zaslepisz. Bo chyba na schodzeniu 2 na 1 nie bedziesz wstawiał bo za długo bedzie sie grzała i dłuzej na saniu silnik bedzie chodził
  
 
mocowania beda wyciente i zaslepione i bedzie jeda sąda na koncu kolektora na koncowej rurze wszstko zawinete w koc termiczny
  
 
ostatnio licytowalem kolektor z focusa st170 poszedl za 76euro, pasuje on do zeteca
  
 
Cytat:
2007-11-11 14:26:23, dukat82 pisze:
mocowania beda wyciente i zaslepione i bedzie jeda sąda na koncu kolektora na koncowej rurze wszstko zawinete w koc termiczny



Wiec chcesz tak daleko dac sonde, nie szkoda Tobie paliwa i nie równej pracy silnika gdy jest nie rozgrzany?
  
 
jesli wiesz gdzie sie znajduje w 1,6 16v zeteku sonda to w tym samym miejscu bedzie w 4 2 1 wiec bedzie git
  
 
Akurat mam zeteca 1.6 16v i sonde mam prawie w tym miejscu co sa te dziury w tych dwu rurkach czyli na prawie srodku chłodnicy. A jak wstawisz dalej to bedzie juz pod silnikiem czy nawet jeszcze wyzsze chłodzenie bedzie miała. Nie chodzi tu o to bym sie czepiał, ale rozwaz ta kwestie na spokojnie, bo teraz spierdolic łatwo, a naprawic jak juz bedzie wszystko złozone to trudno.
  
 
No i cos juz wiemy zdjęcia poglądowe sa ,priv do kolegii wysłany ,kurde trzeba działac
  
 
No i stalao sie po 2 latach od powstania pomyslu plan sie ziscil
4-2-1 jest w esce 1,6 16v mk7 z rozrusznikiem z tylu kolo sciany grodziowej byly problemy ale co dwie glowy to nie jedna
fotki jak bede mial okazje to jutro zamieszcze jedyny wiekszy problem to ze rury schodzace sie w jedna delikatnie wychodza poza obrys miski ale jak sie je podetnie i dognie i pospawa to jest git co do zlozenia w reszta ukladu to ja mialem sprawe ulatwiona bo mam uklad puszczony na 50 mm i latwo to polaczyc z kolektorem na fotkach wyjasnie ,do zamontowania kolektora sciagamy wentylator bo naprawde nie przejdzie moze na poczatku ale jak sie go pochyta jak ma byc to nie przejdzie wiec zacznijcie od zdjecia starego kolektora i uchwytu mocujacego bagnet z oleju egr nie sciagalem bo juz to dawno zrobilem a co do sondy to mocowania zostaly te same i wsadzilem tam 2 sady tak jak byly w orginale i zmostkowalem to z orginalem jutro zobacze jak to bedzie chodzilo wyglad i spasowanie mmmmm pysznie po zakonczeniu prac nad wydechem i zawinieciu go w koc termiczny wybieram sie na rolki w katowicach zobaczymy ile wyszlo a potem biore sie za glowice walki wtryski przeplwyka itp i na roleczki czas wykonania od 9 do 13
  
 
no to czekam n awynik z rolek
p.s dzisodlokuje karte
  
 
ma ktos fote kladu wydechowego od RSa?? jaka tam jest srednica? tam idzie przez caly uklad dwururka jak w calibrze 16V?

-----------------
Tazz, Wilk
Kopciuch Kombiak klasy E 2005r. 3.2 CDi
Kopciuch Kombiak klasy C 2003r. 2.2 CDi
Czerwony Gromiasty - KONIEC :(
Niebieski Gruzik MK4 - 2.0 150HP
Szybki Czarny Dachowiec 2.0 150KM
  
 
Na początku zaznaczam że z całego serca życzę autorowi tego wątku powodzenia.
Jednak obawiam sie i to nie bezpodstawnie że praca nad kolektorem nie przyniesie żadnego słownie absolutnie żadnego efektu poprawy mocy, momentu obrotowego lub czego kolwiek co było w pierwotnym planie.
Raz widzę że uciąłeś flansze od rsa zaś pozostały kolektor wsunąłeś w flansze zeteca skracając go przy tym o jakieś 1,5 cm to widać już na oko.
Dwa nie wiem czy tak to zostawiasz ale jak wszystko zaspawasz to wewnętrzny przekrój rury kolektora na samym początku u ciebie będzie miał przekrój okrągły zaś otwór w głowicy będzie miał większy przekrój lekko owalny tym samym już tworzysz wąskie gardło i dodatkowy opór przy opróżnianiu komór spalania.(w rsie na początku rury mają przekrój lekko spłaszczony idealnie spasowany z wielkością otworów w głowicy)
Trzy zupełnie nie wiem po co montujesz tam dwie sondy lambda niczego ci to nie da, a obstawiam że zmostkowane będą oszukiwały komputer w swoich odczytach.
Wystarczyła by jedna i najpierw trzeba było dokładnie zmierzyć w jakiej odległości od początku kolektora znajduje sie sonda i tak też wspawać w kolektorze rs-a ale tylko i wyłącznie jedną sztukę bo masz w zetecu jedną cewkę i druga sonda u ciebie występować będzie tam tylko proforma..

I na sam koniec dodam że nie wiem jak będzie wyglądał cały kształt poczynionych przez kolegę zmian ale założę sie że sama zmiana kolektora nawet idealnie wykonana (dotyczy to także kolegi Remika który nad tym pracuje) choć w założeniu teoretycznym jak najbardziej skuteczna w praktyce spowoduje że auto postawione na hamowni nie wypluje wam ani 1 konia więcej. Zaznaczam naprawdę chce żeby wam sie udało ale i tak obstawiam że niczego to nie da.

Pracujcie bo skoro macie takie plany warto żeby przeprowadzić je do końca, jednak miejcie na uwadze że na końcu tej drogi zamiast sukcesu może pojawić sie rozczarowanie. Dla mnie liczą sie suche fakty i jeśli pokażecie mi wynik z hamowni przed i po oczywiście pozytywny to zmienię zdanie i hyle przed wami czoła jednak na tę chwile znacie moje zdanie.
Pozdrawiam
  
 
no Remarqu to byla chyba najmadrzejsza wypowiedz jaka przeczytalem na tym forum w ciagu ostatnich kilku miechów

ja tez nie rozumiem po kij Wam ten kolektor.. pomysl z 'mostkowaniem' sond wogole jest do niczego. Z kolei jednej sondy nie mozna zrobic bo bedzie zbyt daleko od zaworow.. dukat, dlaczego nie policzyles tez rur kolektora skoro juz sobie zadales troche trudu aby zrobic flansze? wtedy moglbys zrobic dobrego rurowca i mialoby to rece i nogi i przede wszystkim sonde Bo teraz masz kolektor wogole z innego silnika, w dodatku jeszcze poprzycinany i pospawany 'tak zeby sie zmiescilo' to jest jeden wielki chaos, ktory poprawy mocy na pewno Ci nie da, a podejrzewam ze wrecz przeciwnie. Abstrachuje juz od tego,ze w przypadku seryjnego silnika pokroju zeteca nawet poprawnie POLICZONY i wyspawany kolektor nic nie da, bo nawet jak bedzie poprawa o te 5 czy 7 km to tego nie odczujesz ..





[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-11-27 13:52:16 ]