Kilka pytań -TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam kilka pytań do użytkowników TD i nie tylko.
1) Czy po zapaleniu essiego widać u was chmurę czarnego dymu?
2) Czy podczas przyspieszania na 3.4 i 5 biegu pomiędzy ok. 1800rpm -ok2200rpm słychać takie dziwne buuuuuu?
3) Jaka jest cena sprawdzenia i wyregulowania pompy wtryskowej Lucas?
Z góry dzięki za odp.
Pozdr.
  
 
1. W chwilę po zapaleniu z tłumika wylatuje chmurka sadzy
2. Żadnego buuuuu nie słychać (może układ wydechowy wpada w rezonans)
3. W zielonej górze regulacja pompy i wtrysków to około 150 zł.
  
 
1. dymek widac po odpaleniu to raczej norma 2. nie slychac BUUU tylko kopa dostaje 3. regulacja ???????????
  
 
maciek- regulacji robić nie trzeba? może gostek ma kase to niech se zrobi
  
 
przy odpaleniu- będzie chmurka ale bez przesady nie na pół ulicy

u mnie nie słychać buuu tylko turbawka się włącza

regulacja jest wskazana we Wrocku koszt między 100 - 150 pln
  
 
u mnie tez slychac takie buuu przy tych samych obrotach.. tak wiec jak dojdziesz co to jest to napisz to i u siebie sprawdze chetnie
  
 
Co do 1 pytania wszystko jasne.
Ale co może być przyczyna tego dziwnego buuuu?
ori - wydech na pewno jest ok
maciek81B - czemu jesteś taki zdziwiony z ta regulacją. Jak autko ma już przejechane 225 tys km to przydało by się wyciągnąć na stół, posprawdzać wszystko i wyregulować.
  
 

buu...jakieś drgania zakładam.
Jak nie ma żadnych problemów z pompą to po co naprawiać? Wiecie ile to kasy?


[ wiadomość edytowana przez: Kleszczak dnia 2007-10-08 16:13:28 ]
  
 
uszczelnienie pompy, wymiana oringów oraz regulacja z podpięciem kompa i robocizną w sobótce - koszt około 500pln
6 do 8 godzin roboty

po kilkuset km opłaca sie mój rozpoczął nowe życie jakby z fabryki wyjechał dosłownie inne auto
  
 
Cytat:
2007-10-08 05:49:12, remas pisze:
u mnie nie słychać buuu tylko turbawka się włącza

Ehh też chciałbym słyszeć takie buuu u mnie w eskorcie
  
 
Cytat:
2007-10-07 19:40:41, mateq111 pisze:
Witam! Mam kilka pytań do użytkowników TD i nie tylko. 1) Czy po zapaleniu essiego widać u was chmurę czarnego dymu? 2) Czy podczas przyspieszania na 3.4 i 5 biegu pomiędzy ok. 1800rpm -ok2200rpm słychać takie dziwne buuuuuu? 3) Jaka jest cena sprawdzenia i wyregulowania pompy wtryskowej Lucas? Z góry dzięki za odp. Pozdr.


Ja za czyszczenie i regulację pompy Boscha zapłaciłem 250 zł, ale było warto bo miałem problemy z zapaleniem a teraz auto pali na dotyk. Przed regulacją puszczał czarnego dyma przy zapaleniu, ale to było związane z tym, że musiałem chwilę kręcić nim zapalił.
  
 
Cytat:
maciek81B - czemu jesteś taki zdziwiony z ta regulacją. Jak autko ma już przejechane 225 tys km to przydało by się wyciągnąć na stół, posprawdzać wszystko i wyregulować.



To wyciągnięcie na stół, sprawdzenie i ewentualne regulacje w warsztacie który daje gwarancję na swoje usługi to koszt 800 - 1200 PLN (pompa Lucas). Mówimy o warsztatach z tzw. prawdziwego zdarzenia.
  
 
Cytat:
2007-10-09 13:04:10, Kris75 pisze:
To wyciągnięcie na stół, sprawdzenie i ewentualne regulacje w warsztacie który daje gwarancję na swoje usługi to koszt 800 - 1200 PLN (pompa Lucas). Mówimy o warsztatach z tzw. prawdziwego zdarzenia.


Ciesielski
Jeden z najlepszych w Krakowie. Tam właśnie robiłem szybko fachowo!!!!POLECAM!!

Za 1200 zł regulacja????
i dostaje się pewnie certyfikat, że wartość auta wzrosła dwukrotnie
ps. Jeśli Ciesielski nie jest warsztatem z prawdziwego zdarzenia to pewnie ASO drogo długo i niefachowo


[ wiadomość edytowana przez: zagore1 dnia 2007-10-09 16:17:35 ]
  
 
a może ktoś zna dobrego i uczciwegp mechanika do pompy lucas w rejonie Tychy-Katowice-Mikołów?
  
 
zagore1- dzięki za namiar.
Słyszałem też, że w Piekarach Śląskich też dobrze robią. Zna ktoś ten warsztat? Jakie ceny? Może ktoś z was tam robił pompe?

[ wiadomość edytowana przez: mateq111 dnia 2007-10-09 19:36:38 ]
  
 
z tym 1200 to pojechałeś po całości

pompa LUCAS pełna elektronika silnik Endura
Najlepszy Pompiarz na dolnym Śląsku w Sobótce
wymiana uszczelniaczy - 80pln
wymiana pompki paliwa - 250pln
ustawianie na kompie oraz robocizna - 130pln
gwarancja 12 miesięcy
rachunek wynosi 460pln a nie 1200 jak bym nie wymieniał pompki to koszt o połowę mniejszy.

Zaznaczam że czekałem na termin 3 tydnie czas trwania roboty 8 h

za 1200 to jeszcze zawór wyprzedzenia wtrysku i nowy potencjometr dorzucą

jak tyle zapłaciłeś to cię ładnie oszukali

pozdro
  
 
To tak po trosze odniosę się do wszytkich wypowiedzi Pełna regulacja pompy wtryskowej Lucas (Bosch będzie ciut tańszy, bo bardziej powszechny, a co za tym idzie łatwiej o części zamienne) może kosztować nawet 1kPLN, nie licząc wymiany głowiczki (najdroższy element pompy, potrafi kosztować 1/3 całej pompy). Na tak wykonaną robotę zawsze jest gwarancja. Za 100PLN można co najwyżej wymienić parę uszczelek i popukać w zaworki... Jeśli ktoś mówi, że w tej cenie zrobi więcej, mija się z prawdą. Samo założenie pompy na stół probierczy to minimum 300PLN, z regulacją dawek minimum 500. Takie ceny mają pompiarze, czemu trudno się dziwić, skoro nowoczesny stół probierczy może kosztować setki tysięcy złotych i musi na siebie zarobić. Pomiary na stole probierczym to nie na zasadzie założyć, zmierzyć, zdjąć. Nie wiązałbym czarnego dymu przy rozruchu z pompą wtryskową, raczej ze zużytymi wtryskami. Niedomagania pompy wtryskowej to utrudniony rozruch (przy poprawnie ustawionym kącie wtrysku) oraz spadek osiągów na skutek zmniejszonego wydatku pompy. Pompa wtryskowa Lucasa (a taką ma autor wątku), w przeciwieństwie do pompy Boscha nie ma wbudowanego zaworka zwrotnego, zaworek jest przy pompce ręcznej. To dlatego Bosch daje dobre ciśnienie od początku i łatwiej zwykle odpalić auta na pompie Boscha, a pompa Lucasa potrzebuje w zależności od wydatku, który jest determinowany stanem głowiczki pompy, od kilku do kilkunastu obrotów, aby wypracować odpowiednie ciśnienienie. Ciekawostką jest, że głowiczki pomp Lucasa mają według pompiarzy co najmniej dwukrotnie wyższą trwałość, niż głowiczki pomp Boscha... Podsumowując tę część mojej epopei pompę należy regenerować w profesjonalistów. Ktoś pytał o Bosch Serwis w Piekarach Ślaskich - dobry zakład, byłem tam, diesle to ich specjalność, naprawiają nawet silniki w TIR-ach, diagnozują i naprawiają nawet silniki C-R, wykonują także profesjonalne regeneracje pomp wtryskowych... Ceny akceptowalne... Przykładowo, sprawdzenie i ustawienie kąta wtrysku kosztowało mnie 80PLN. A to akurat jest czynność dość wymagająca w 1.8 TD, jak wiadomo, tu nie ma VAG-a... Buuuuuuu wydobywajace się w zakresie obrotów 1800-2200, czyli wtedy, kiedy turbo zaczyna efektywnie ładować, sugerują konieczność przyjrzenia się turbosprężarce, głównie czy nie ma luzów na panewkach oraz jak wyglądają wiatraczki...
  
 
mariobros dzięki za ta epopeje
Co do czarnego dymu prze zapalaniu dziwni mnie to ponieważ wtryski zostały wymienione w czerwcu, wiec co pompa za duzo podaje paliwa?
Co do Buuu to powiem tak turbinka była wymieniała ponad rok temu wiec raczej jest ok ponieważ czuć kiedy działa i rano jak delikatnie jadę do 2 tys obr. to pięknie słychać świst turbinki aż miłe dla ucha.
Dzięki za odp na temat Piekar.
POZDR.
  
 
Cytat:
2007-10-08 15:51:43, mateq111 pisze:
Co do 1 pytania wszystko jasne. Ale co może być przyczyna tego dziwnego buuuu? ori - wydech na pewno jest ok maciek81B - czemu jesteś taki zdziwiony z ta regulacją. Jak autko ma już przejechane 225 tys km to przydało by się wyciągnąć na stół, posprawdzać wszystko i wyregulować.

jak pompa chodzi dobrze to po co ja ruszac!!!! chyba ze cos grzebales przy niej radze nie !!! moj ma przejechane 260 tys i nie planuje zadnych regulacji
  
 
Cytat:
2007-10-09 20:48:55, mateq111 pisze:
mariobros dzięki za ta epopeje Co do czarnego dymu prze zapalaniu dziwni mnie to ponieważ wtryski zostały wymienione w czerwcu, wiec co pompa za duzo podaje paliwa? Co do Buuu to powiem tak turbinka była wymieniała ponad rok temu wiec raczej jest ok ponieważ czuć kiedy działa i rano jak delikatnie jadę do 2 tys obr. to pięknie słychać świst turbinki aż miłe dla ucha. Dzięki za odp na temat Piekar. POZDR.


Powiedz jak Ci zapala silnik - chwyta od razu, czy musich chwilę kręcić. Czy po zapaleniu słychać klekotanie które po chwili cichnie.
Klekotanie jest objawem dobrego wyregulowania pompy!
Gdy musisz dłużej kręcić to czarny dym jest spowodowany zebraniem się niespalonego paliwa w układzie wydechowym.