Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
maciek81B ESCORT Ghia 1.8 TDI Ostrow Wlkp | 2007-10-08 00:13:41 1. dymek widac po odpaleniu to raczej norma 2. nie slychac BUUU tylko kopa dostaje 3. regulacja ???????????
|
kupiec Sympatyk FEFK cabrio tychy | 2007-10-08 00:19:16 maciek- regulacji robić nie trzeba? może gostek ma kase to niech se zrobi |
minciu Ford Escort CABRIO boleslawiec | 2007-10-08 08:59:54 u mnie tez slychac takie buuu przy tych samych obrotach.. tak wiec jak dojdziesz co to jest to napisz to i u siebie sprawdze chetnie |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2007-10-08 16:11:22 buu...jakieś drgania zakładam. Jak nie ma żadnych problemów z pompą to po co naprawiać? Wiecie ile to kasy? [ wiadomość edytowana przez: Kleszczak dnia 2007-10-08 16:13:28 ] |
VEG Mondeo MKIII Lublin | 2007-10-09 09:39:24
|
zagore1 diàvolo rosso ... Kraków | 2007-10-09 12:10:56
Ja za czyszczenie i regulację pompy Boscha zapłaciłem 250 zł, ale było warto bo miałem problemy z zapaleniem a teraz auto pali na dotyk. Przed regulacją puszczał czarnego dyma przy zapaleniu, ale to było związane z tym, że musiałem chwilę kręcić nim zapalił. |
zagore1 diàvolo rosso ... Kraków | 2007-10-09 16:15:52
Ciesielski Jeden z najlepszych w Krakowie. Tam właśnie robiłem szybko fachowo!!!!POLECAM!! Za 1200 zł regulacja???? i dostaje się pewnie certyfikat, że wartość auta wzrosła dwukrotnie ps. Jeśli Ciesielski nie jest warsztatem z prawdziwego zdarzenia to pewnie ASO drogo długo i niefachowo [ wiadomość edytowana przez: zagore1 dnia 2007-10-09 16:17:35 ] |
kupiec Sympatyk FEFK cabrio tychy | 2007-10-09 16:52:43 a może ktoś zna dobrego i uczciwegp mechanika do pompy lucas w rejonie Tychy-Katowice-Mikołów? |
mateq111 Sympatyk FEFK Audi A3/Focus II Trzebinia | 2007-10-09 19:36:05 zagore1- dzięki za namiar.
Słyszałem też, że w Piekarach Śląskich też dobrze robią. Zna ktoś ten warsztat? Jakie ceny? Może ktoś z was tam robił pompe? [ wiadomość edytowana przez: mateq111 dnia 2007-10-09 19:36:38 ] |
remas MAZDA 6 wrocław | 2007-10-09 20:23:24 z tym 1200 to pojechałeś po całości
pompa LUCAS pełna elektronika silnik Endura Najlepszy Pompiarz na dolnym Śląsku w Sobótce wymiana uszczelniaczy - 80pln wymiana pompki paliwa - 250pln ustawianie na kompie oraz robocizna - 130pln gwarancja 12 miesięcy rachunek wynosi 460pln a nie 1200 jak bym nie wymieniał pompki to koszt o połowę mniejszy. Zaznaczam że czekałem na termin 3 tydnie czas trwania roboty 8 h za 1200 to jeszcze zawór wyprzedzenia wtrysku i nowy potencjometr dorzucą jak tyle zapłaciłeś to cię ładnie oszukali pozdro |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2007-10-09 20:33:30 To tak po trosze odniosę się do wszytkich wypowiedzi Pełna regulacja pompy wtryskowej Lucas (Bosch będzie ciut tańszy, bo bardziej powszechny, a co za tym idzie łatwiej o części zamienne) może kosztować nawet 1kPLN, nie licząc wymiany głowiczki (najdroższy element pompy, potrafi kosztować 1/3 całej pompy). Na tak wykonaną robotę zawsze jest gwarancja. Za 100PLN można co najwyżej wymienić parę uszczelek i popukać w zaworki... Jeśli ktoś mówi, że w tej cenie zrobi więcej, mija się z prawdą. Samo założenie pompy na stół probierczy to minimum 300PLN, z regulacją dawek minimum 500. Takie ceny mają pompiarze, czemu trudno się dziwić, skoro nowoczesny stół probierczy może kosztować setki tysięcy złotych i musi na siebie zarobić. Pomiary na stole probierczym to nie na zasadzie założyć, zmierzyć, zdjąć. Nie wiązałbym czarnego dymu przy rozruchu z pompą wtryskową, raczej ze zużytymi wtryskami. Niedomagania pompy wtryskowej to utrudniony rozruch (przy poprawnie ustawionym kącie wtrysku) oraz spadek osiągów na skutek zmniejszonego wydatku pompy. Pompa wtryskowa Lucasa (a taką ma autor wątku), w przeciwieństwie do pompy Boscha nie ma wbudowanego zaworka zwrotnego, zaworek jest przy pompce ręcznej. To dlatego Bosch daje dobre ciśnienie od początku i łatwiej zwykle odpalić auta na pompie Boscha, a pompa Lucasa potrzebuje w zależności od wydatku, który jest determinowany stanem głowiczki pompy, od kilku do kilkunastu obrotów, aby wypracować odpowiednie ciśnienienie. Ciekawostką jest, że głowiczki pomp Lucasa mają według pompiarzy co najmniej dwukrotnie wyższą trwałość, niż głowiczki pomp Boscha... Podsumowując tę część mojej epopei pompę należy regenerować w profesjonalistów. Ktoś pytał o Bosch Serwis w Piekarach Ślaskich - dobry zakład, byłem tam, diesle to ich specjalność, naprawiają nawet silniki w TIR-ach, diagnozują i naprawiają nawet silniki C-R, wykonują także profesjonalne regeneracje pomp wtryskowych... Ceny akceptowalne... Przykładowo, sprawdzenie i ustawienie kąta wtrysku kosztowało mnie 80PLN. A to akurat jest czynność dość wymagająca w 1.8 TD, jak wiadomo, tu nie ma VAG-a... Buuuuuuu wydobywajace się w zakresie obrotów 1800-2200, czyli wtedy, kiedy turbo zaczyna efektywnie ładować, sugerują konieczność przyjrzenia się turbosprężarce, głównie czy nie ma luzów na panewkach oraz jak wyglądają wiatraczki... |
mateq111 Sympatyk FEFK Audi A3/Focus II Trzebinia | 2007-10-09 20:48:55 mariobros dzięki za ta epopeje
Co do czarnego dymu prze zapalaniu dziwni mnie to ponieważ wtryski zostały wymienione w czerwcu, wiec co pompa za duzo podaje paliwa? Co do Buuu to powiem tak turbinka była wymieniała ponad rok temu wiec raczej jest ok ponieważ czuć kiedy działa i rano jak delikatnie jadę do 2 tys obr. to pięknie słychać świst turbinki aż miłe dla ucha. Dzięki za odp na temat Piekar. POZDR. |
maciek81B ESCORT Ghia 1.8 TDI Ostrow Wlkp | 2007-10-09 23:51:53
|
zagore1 diàvolo rosso ... Kraków | 2007-10-10 07:39:56
Powiedz jak Ci zapala silnik - chwyta od razu, czy musich chwilę kręcić. Czy po zapaleniu słychać klekotanie które po chwili cichnie. Klekotanie jest objawem dobrego wyregulowania pompy! Gdy musisz dłużej kręcić to czarny dym jest spowodowany zebraniem się niespalonego paliwa w układzie wydechowym. |