[Łożyska] - półosi - wszystko o - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
artykuł do WW pisalem ja - jest to opisane do starych hampli tam nie trzeba rozpinac ukladu hamulcowego
do dr_Przemka - opisalem ze u mnie wyszlo reka - ino trzeba szarpnąc mocniej bylo zreszta opisalem budowe mlota szarpanego i jezeli ktos chce niech sobie robi to ustroistwo mnie okazalo sie zbedne
co do zdejmowania mlotkiem pierscienia zabezpieczajacego - slyszalem ze po takich operacjach powstaja mikropekniecia na polosiach - te 3 cm w zeliwie przy dobrym brzeszczocie to niue jest nawet 5 minut roboty i ja osobiscie polecam wlasnie ten sposob
Artykuł ktory popelnilem do WW znajduje sie TUTAJ
Pozdrawiam i zycze milej i owocnej pracy
  
 
Witam. Potrzebuje porady na temat wymiany łożyska półosi w plusie a mam problem z odkreceniem 4 srub imbusowych. W sobote meczyłem sie pare godzin i połamałem 2 klucze i dalej nie odkreciłem ani jednej sruby wiec prosze o jakąkolwiek porade czym i jak odrecic te cholerne sruby
  
 
Cytat:
2005-09-19 01:08:10, damianek333 pisze:
Witam. Potrzebuje porady na temat wymiany łożyska półosi w plusie a mam problem z odkreceniem 4 srub imbusowych. W sobote meczyłem sie pare godzin i połamałem 2 klucze i dalej nie odkreciłem ani jednej sruby wiec prosze o jakąkolwiek porade czym i jak odrecic te cholerne sruby



Dobry płyn penetrujący kilka razy przez kilka godzin, a potem po śrubach młotkiem stukać i pójdzie - sprawdzone.
  
 
podobno Coca-Cola jest lepsza od WD-40
a tak poza tym to po ilu kkm padły Ci te łożyska??
  
 
Łożyska to maja przejechane 75000
  
 
Polecam jak Robreg dobry klucz ze stali narzędziowej i 40 cm przedłużkę + oczywiście coś do penetrowania. W moim przypadku puściło od razu.
  
 
moje łożyska wytrzymały 140 tyś.
dobry klucz, i nie na siłę odkręcać tylko udarowo mlotkiem.
  
 
Odświeżam...
Czy łożyska tylnej osi w borewiczu/FSO 1500 różnią sie wymiarami od łożysk do klasycznego 125p ??
W Skwarku łożyska te opisane są jako fi 30x65-21mm Zmierzyłem w polmozbycie łożysko do Boerwicza i średnica zewn. to około 70mm, wewn. około 30mm. Czy ktoś wymieniał łożyska w klasyku? Bo nie wiem czy te z Borewicza będą pasowac, a szykuje mi sie wymiana :/

A może znacie firmy produkujące łożyska do FSO?
Znalazłem takie łożyska: CBK 086 30x65x21, to chyba te?


  
 
Macio każda szanująca się firma ma tak naprawdę wszelkie łożyska jakie są na rynku. Jasną sprawą, że możesz nie dostać pierścienia na pół oskę itd.. czyli zestawu naprawczego. Ale samo łożysko na pewno zakupisz u takich producentów jak FIN, ZKC, FAG, SKF, ISKRA, KRAŚNIK, czy NTN-nu. Podajesz wymiary jakie chcesz i dostajesz łożysko takie jakie chcesz. Bardzo często firmy takie produkują również odrazu całe zestawy naprawcze. A jeżeli nawet nie mają ich na miejscu bardzo często można zamówić je i na następny dzień są. Pozdrawiam
  
 
Pierścień powinien być nowy. Zakładanie starego grozi obracaniem się łożyska na półosi i prowadzi do wycierania miejsca na którym jest osadzone łożysko. Potem trudno jest wprasować łożysko tak aby się nie obracało na półosi i nawet specjalny klej nie pomaga. A wtedy jedyne co można zrobić to przyspawać pierścień do półosi ale to barbarzyństwo. Spotkałem się z takim czymś osobiście a mój zaprzyjaźniony mechanik złapał się za głowę jak to zobaczył. Przy spawaniu latwo przegrzać półoś, a wtedy mimo swej grubości staje się ona krucha i latwo ją ukręcić. Szczególnie we fiacie, który ma cieńsze półosie niż poldek. Swoją drogą może gdześ jeszcze uda ci się kupić taki zestaw. Łożyska półosi wymieniałem we wszystkich moich 4 poldkach także wiem co piszę.
  
 
To co piszesz to święta prawda. Tylko nie wiem akurat nie znam różnicy czy występuje jakaś w zestawie naprawczym dla DF klasyka i DF emera. Jeżeli takiej nie ma to ja w ogóle nie wiem gdzie tu jest problem ? Zestaw naprawczy w kwocie 25 zł jest do nabycia od ręki.
  
 
Cytat:
2006-04-10 08:34:19, automatic pisze:
łożyska były 2-typy: 1- stare do mostu bez drążków identyczne z włoskimi fiatami 132/131 oznaczenie polskie CBK-086 (65x30x21)...... .....pierścienie z obu wersji są identyczne -bez paniki!!!!



OOOtóż to Dzieki automatic
łożysko znalażłem, tylko żaden "fachowiec" nie potrafił mi odpowiedzieć czy łożysko z MR-a będzie pasować, wiec radzili mi założenie starego...co zbytnio mi nie wyglądalo na rozsądne rozwiązanie:/
Wielkie dzięki
  
 
niedługo zmieniam łożyska, w sklepie są OPTIMAL za 27 pln bodajże, polecacie czy szukać innych??

-----------------
SOVA - Synthetic Online Violence Android
  
 
Cytat:
2006-11-06 13:56:19, sova pisze:
niedługo zmieniam łożyska, w sklepie są OPTIMAL za 27 pln bodajże, polecacie czy szukać innych??



To zależy co jest w zestawie.

Fabryczne opakowanie w cenie ok 30-40 zł. zawiera:
- łożysko - 1 szt.
- piwerścień zabezpieczający - 1 szt.
- uszczelniacz - 1 szt.
- oring - 1 szt.

Szczerze mówiąc nie oszczędzałbym kilku złotych na łożyskach, bo może się to potem zemścić.
  
 
ja bym kupil luzem lepszy uszczelniacz
bo te z zestawow to badziewie, u siebie zalozylem z CX lozyska i pierscienie, uszczelniacze luzem kupione corteco, co ciekawe mialem w '73 lozyska wloskie - RIV ITALY, wytrzymaly naprawde ogromny przebieg ;]
  
 
polecam jeszcze kupic dodatkowy pierścień zabezpieczajacy (ok 2zł) ponieważ jak go za sałabo rozgrzejemy i nie nasunie się do oporu czyli do łożyska to jest do wywalenia... a auto na kołkach...
  
 
x

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-13 09:18:42 ]
  
 
Cytat:
2006-11-06 15:05:10, automatic pisze:
jeśli nie jest czerwony z gorąca -nawet nie próbuj


ja grzeje tylko do niebieskiego albo wręcz granatowego kolorku i wystarcza
  
 
a co z łożyskami z Poloneza Cargo/Kombi Van? Na Słomczynie sprzedawca bredził coś o tym, że most jest wzmocniony, no to wziąłem wzmocniony most do PNR-a/Kombi Vana za 800pln

Teraz ciekawi mnie jakie tam są łożyska...
 
 
Cytat:
2006-11-06 15:15:48, robreg pisze:
a co z łożyskami z Poloneza Cargo/Kombi Van? Na Słomczynie sprzedawca bredził coś o tym, że most jest wzmocniony, no to wziąłem wzmocniony most do PNR-a/Kombi Vana za 800pln Teraz ciekawi mnie jakie tam są łożyska...



Nie do końca mam pełną wiedzę na ten temat ale poza przełożeniem dyfra, to chyba się niczym nie różni (mam na myśli łożyska).



[ wiadomość edytowana przez: Koval_stm dnia 2006-11-06 15:17:45 ]