Sonda Lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy ktos mi moze powiedziec jaka sonda lambda jest w ladzie samarze 1500 w wielopunktowym wtryskiem rok 95 bo bo stara chyba sie zepsula a kupilem bosch-a i po podlaczeniu do komputera diagnostycznego pokazywalo ze jest napiecie 2,4 vlota (zdziebko zaduze)a teraz cos mi sie obilo po uszach ze chyba jest tam sonda (GM)
prosil bym o odpowiedz dzieki

[ wiadomość edytowana przez: darkangel dnia 2004-07-06 18:49:44 ]
  
 
Wiesz co nie mam zielonego pojecia ale chetnie sie pod temat podczepie bo ja juz mam przejechane prawie 180k km i nie ruszalem nic ani sondy ani katalizatora....
Z tego co wiem to sie czasem wymienia
  
 
Witam
Sąsaid od 110 tki ma komplet wtrysku i osprzetu GM, ale z tego co wiem są i układy Boscha montowane w ładziankach, moze sondy pasują tylko do jednego z tych ukłądów? i tak GM do GM etc...
Pewne może pasować od Astry, bo stamtąd pochodzi instalacja i komputer


[ wiadomość edytowana przez: sheriffnt dnia 2004-07-08 00:37:01 ]
  
 
Odpowiedz macie na forum Autolady - Pan inżynier Czech wyjaśnił sprawę
  
 
z tego co wiem, to w samarach najpierw monotowali osprzęt GM. w mojej '96 taki właśnie jest.
w 11x były już i GM, i BOSCHe.
P. Czech mówił w Sulejowie że GM są lepsze.
  
 
na sadzie powinno pisac jakiego jest producenta. a masz moze zalozony gaz. bo z doswiadczenia moich klientow wiem ze lady na wtrysku nie lubia gazu i psuja sie rozne czujniki i sonda.
  
 
dzieki za odpowiedz
sonda bosha mi dlugo nie pochodzila bo po przerobce padla teraz mam GM ale jak dlugo pochodzi na gazie tego nikt nie wie
  
 
odświeżam temat

jaką sonde lambda zalecacie do 2110 bosch'a ?
znalazlem NGK i Boscha

dobrze zauważyłem ze idzie 4-przewodowa 1V ?




[ wiadomość edytowana przez: Sp4rkY dnia 2007-03-20 09:01:32 ]
  
 
Sonda czteroprzewodowa to sonda szerokopasmowa i w przeciwienstwie do sondy waskopasmowej ( 2 przewody) ma wiekszy zakres działania. Ta pierwsza montowana byla glownie przy wtrysku paliwa wielopunktowym ze wzgledu na wieksza czulosc i jakosc sygnalu ale jest drozsza. . Dlatego nie bylbym tak do konca przekonany ze 110 na mpi ma taka sonde. Trzebaby zasiegnac literatury inz. Czecha.
  
 
Cytat:
2007-03-20 21:32:22, MENDEL pisze:
Sonda czteroprzewodowa to sonda szerokopasmowa i w przeciwienstwie do sondy waskopasmowej ( 2 przewody) ma wiekszy zakres działania.[...]



Nie.
Sonda 3-4 przewodowa ma po prostu grzałkę, która zapewnia szybsze osiągnięcie właściwej temperatury pracy. Jak widać na załączonym obrazku, ta sonda też jest wąskopasmowa 0-1V. Szerokopasmowe pracują w zakresie 0-5V.
To czy ma 1,2 czy więcej przewodów zależy od faktu posiadania grzałki, a nie od jej charakterystyki.
Pozdro.
  
 
Tylko nie kupuj uniwersalnej sądy na allegro, nie wytrzyma więcej niż 2 miesiące o ile w ogóle będzie działać. Szczerze powiem że się połakomiłem i przejechałem a gwarancja to fikcja. Poszukując nowej już ze sklepu sprawdziłem opinie o Boschach, NGK i magnet marelli i te ostatnie mają dobrą opinie ze względu na cenę i jakość. Sądę boscha sam wyrzuciłem z auta ze względu na działanie i nie była na pewno oryginalna -tz z pierwszego montażu- więc wnoszę po tym że nie mają zbyt wielkiej trwałości. Z tych dwóch wybrał bym NGK

[ wiadomość edytowana przez: Wergilius dnia 2007-03-21 09:44:20 ]
  
 
...ja moge tylko potwierdzi ze NGK sa dobre...wyminilem w ciagu 6 miesiecy 4 sondy w audi.... jedna uzywke bosha kupilem... padla... potem magnet marelli i bosha... obie byly do bani... ostatecznie skonczylo sie na NGK ktora od 2 lat chodzi elegancko...
  
 
dzwonilem do Januszewskiego, kobietka powiedziala ze ponad 300zł sonda
do wyboru bosch lub GM

u nas są po 150zł (niewiem jakie)
a na UA jakies NoName'y, niby orginały po 170zł

i niewiem co wybrac, ale ponad 300zł to napewno niedam
  
 
Ja bym brał zamiennik.....
DEx
  
 
...ja bym bral normalna porzadna sonde NGK... ale niestety cena to okolo 300PLN... po zlych dosiadczeniach z uzywkami i zamiennikami... i tak wychodzi taniej
  
 
mam pytanko do osob ktore wymienialy lambde w 110tkach

jaki model lambdy kupowac?
czy taka bedzie pasowac? : ZOBACZ
  
 
dostalem przed momentem nowa sonde
ciekawe co z tego wyrosnie

  
 
Odświeżam temat. Wymieniłem sondę 3 dni temu na nowiutką uniwersalną NGK (na starej kody zeznawały, że jest spadek parametrów czasami zapalał się "engine" po chwili gasł ) i po trzech kilometrach zapaliła się w trakcie jazdy wiadoma lampeczka koloru żółtego i nie zgasła teraz kody pokazały dodatkowo brak sygnału, a podobno to taka dobra firma! Zaznaczam, że wszystkie połączenia są prawidłowe. Może ma ktoś jakiś pomysł co mogło być przyczyną poza wadą sądy?


[ wiadomość edytowana przez: mechanior dnia 2008-12-17 23:52:39 ]
  
 

a odczuwasz zmienione zużycie spalania, albo albo braki mocy czy odwrotnie zwiększenie dynamiki ?
można by tez spaliny zbadać żeby zobaczyć czy to w mieszance uboga nie - uboga ( sonda / uklady mierzące powietrze) czy cos innego.
  
 
Moze katalizator sie zapchal.
Poza tym, gdzie sonde kupowales ? W sklepie ? i wiesz ze to NGK ?
Bo ja kiedys mialem zdaje sie takowa, i sypnela sie dosyc szybko (jak na taki element). A Bastek to mowil ze on sie chyba z 4ry nawymienial - stanelo u niego zdaje sie na Boschu.
Sonde sprawdz miernikiem, poogladaj spaliny.