MarTin_ VAZ Łada 2107 1500 "89 - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
moze masz troche racji ze swapowanie a tunning to troche inne cele sa, ale jest jeszcze duma ze masz silnik orginalny hehe byc moze tez o tym tez pomyslalem ciekaw jestem jak jest z ta waga tych silnikow bo caly czas mi to glowe zaprzta, jakby ktos sie dokladnie orientowal bylo by super
  
 
skoro small block v8 na full zeliwnym osprzecie wazy 250 kg, to to twoje "ponad 200kg" w oplowskiej v6 wydaje się, hmmm....wątpliwe?
  
 
Cytat:
2009-10-20 22:05:18, BA3_CCCP pisze:
akurat jesli tak rozumujac jak andrew towogole nie powinno porownywac sie silnikow diesla i benzynowych z uwagi na zupelnie inne wykorbienia ,predkosci obrotowe krzywe momentow.i fizyke spalania benzyny oraz oleju napedowego.



Eh, znowu bardzo logiczna wypowiedź, w rozwinięciu: "nie porównujmy krzywych momentu ze względu na różne krzywe momentu".
A diesle z benzyną akurat warto porównywać, są to silniki różniące się od siebie znacznie, dlatego dzięki temu że je porównamy odkryjemy który silnik do naszych celów będzie lepszy.
Jakby diesel i benzyna były identyczne różniły się tylko nalepką na pokrywie zaworów to bez sensu by było porównanie, bo po co porównywać to samo
Natomiast posiadanie turbosprężarki przez któryś z silników zmienia na tyle jego charakterystykę (w obu przypadkach), że bez sensu jest porównywanie silnika turbo z silnikiem n/a.


[ wiadomość edytowana przez: Andrew01 dnia 2009-10-21 09:47:58 ]
  
 
Cytat:
2009-10-20 22:05:18, BA3_CCCP pisze:
akurat jesli tak rozumujac jak andrew towogole nie powinno porownywac sie silnikow diesla i benzynowych z uwagi na zupelnie inne wykorbienia ,predkosci obrotowe krzywe momentow.i fizyke spalania benzyny oraz oleju napedowego. a co do osiagow to Martin zrobmy zaklad, jak bedziesz mial wyszykowane auto moze na jakims zlocie czy gdzie scignij sie np z fleszerem on zdaje sie ma seryjny silnik ale mocno podrasowany . stawiam 50 zl ze on na 400 metrow wygra wchodzisz? jeszcze co do wagi nie wmowisz mi ze ten silnik jest ciezszy od ladowskiego o mniej niz 50 kilo podejrzewam ze jest to z 70 -90kilo ++edit no moze na mniej po prostu od 0-100km/h ale gdybys Martin sie scignal np z jakas lada z dobrze dopasowana turbina to juz spokojnie postawilbym 100 zl w wyscigu na 400 metrow na twojego rwala, chyba janisz ma trubo w ladzie czy ktos jeszcze w klubie?? to co robimy te zaklady?? [ wiadomość edytowana przez: BA3_CCCP dnia 2009-10-20 22:07:04 ] [ wiadomość edytowana przez: BA3_CCCP dnia 2009-10-20 22:25:28 ]



BA3 jeżeli nie stawiaj na jednej szali silnika wolnossącego z turbodoładowanym bo jesli mówisz że postawisz łade na turbinie itd. itp. to ja jak włoże do tego silnika turbine to będe mieć coś takiego jak to w poniższym linku
http://www.youtube.com/watch?v=0Vzjh4u3jnQ&feature=player_profilepage
także nie wychodź z takimi propozycjami i porównaniami silnika wolnossącego i turbodoładowanego.
Jak będe chciał zrobić silnik do wyścigów to wtedy wejde w twoje zakłady, a tym czasem silnik ten ma mi służyć do szybkiego wyprzedzania i komfortu jazdy
  
 
Panie, ja ... oj.. nieźle to Capri idzie A co do projektu-gratuluję sukcesu Wrzuć fotki jakieś z prac-spodu komory, czy dużo motania było z posadzeniem tej v-ki pod ruską maską? Poszerzenia komory? Ale efekt niezły Gratuluję raz jeszcze
  
 
ja tam i tak widzialem te filmy z turbodoladowanymi silonikami i musze powiedziec ze to kapri wydaje mi sie ze ociezale idzie do przodu. natomiast najlepsze rezultaty daje bmw. oczywiscie doladowane. a apropo lady oto link do doladowanej lady 7 sekund na silniku 1300 http://www.youtube.com/watch?v=n3nCNRBvoZE
fizyki nie oszukasz waga to waga, a jak juz samochod jma miec 2,9 litra i masz placic za to w ubezpieczeniu to lepeij zeby wyprzedzal najlepiej a nie tylko sprawnie

znaczy ociezale w stosunku do doladownych 20 litrowych bmw.
bo nie mozna ogolnie stwierdzic ze takei auto jest ociezale skoro przy 80 km/h pali gume. ale bmw z turbo idzie lepeij


[ wiadomość edytowana przez: BA3_CCCP dnia 2009-10-23 13:31:48 ]
  
 
Silniki BMW to straszna kaszana, może i maja w miarę dobrą żywotność. Tylko mocy trochę mało. A zapotrzebowanie na paliwo olbrzymie. Pod względem mocy z seryjnych silników, to Japonia rządzi. Dla Hondy 100km z litra, to żadne wyzwanie.
  
 
tak to prawda tylko niestety robia autka z silnikami poprzecznymi....

edit+++ a z bmw to nie prawda jak silnik jest zdrowy to jak bedziesz jechal spokojnie to wcale tak duzo nie spali. natomiast jak sie wcisnie to faktycznie palii, i silniki maja bardzo dobre

===edit
acha jeszcze mam pytanie moze ktos sie bedzie orientowal ile dokladnie wazy silnik lady bez skrzyni, ale waga skrzyni tez by sie oprzydala - i tez mnei bardzo ciekawi ile wazy ten silnik fordowski

i jeszcze apropo capri nie wiem czy te silniki sa wytrzymale dlugodystansowe itp ale wiem jedno montrowanie silnika v6 do samochodu capori ktory ma maske 150 % maski lady to jest glupota......wywazenie auta ocena niedostateczna, chodzi mi o to ze capri jest taki mcoupe raczej sportowym i jest to sprzeczne z idea auta takiego...


[ wiadomość edytowana przez: BA3_CCCP dnia 2009-10-23 13:20:35 ]

[ wiadomość edytowana przez: BA3_CCCP dnia 2009-10-23 13:21:30 ]

[ wiadomość edytowana przez: BA3_CCCP dnia 2009-10-23 13:28:58 ]
  
 
Cytat:
2009-10-23 13:16:49, sebioza pisze:
Dla Hondy 100km z litra, to żadne wyzwanie.


Niestety, to też wyzwanie. Mało która honda z silnikiem 2.0 Vtec osiaga deklarowane 212 KM. Zwykle jest to ok. 190 KM. Moja kijana z wyżyłowanego silnika 1.4 109 KM też zgubiła gdzieś na starcie 4 KM
  
 
Z tą mocą, to jest taki mały chwyt marketingowy. Bardzo często moc podawana przez producenta jet mocą silnika bez obciążenia (czyli bez alternatora, wspomagania kierownicy, itp) A po drugie, zobacz na jakim paliwie jeździ się w Japonii.
  
 
Cytat:
2009-10-23 13:00:10, BA3_CCCP pisze:
ja tam i tak widzialem te filmy z turbodoladowanymi silonikami i musze powiedziec ze to kapri wydaje mi sie ze ociezale idzie do przodu. natomiast najlepsze rezultaty daje bmw. oczywiscie doladowane. a apropo lady oto link do doladowanej lady 7 sekund na silniku 1300 http://www.youtube.com/watch?v=n3nCNRBvoZE fizyki nie oszukasz waga to waga, a jak juz samochod jma miec 2,9 litra i masz placic za to w ubezpieczeniu to lepeij zeby wyprzedzal najlepiej a nie tylko sprawnie znaczy ociezale w stosunku do doladownych 20 litrowych bmw. bo nie mozna ogolnie stwierdzic ze takei auto jest ociezale skoro przy 80 km/h pali gume. ale bmw z turbo idzie lepeij [ wiadomość edytowana przez: BA3_CCCP dnia 2009-10-23 13:31:48 ]



Jeżeli to capri idzie ociężale to zobacz jak ociężale zbiera sie to bmw...

http://www.youtube.com/user/skogenracing?blend=1&ob=4#p/u/14/P7NKw8BHVwc
  
 
Chciał bym mieć tak "ociężały" samochód. Nie wiem czy uważnie oglądałeś ten film, ale tam są dane z hamowni. Przeszło 400KM i ponad 500NM. A zbiera się słabo, bo na tych oponach co były na filmie, to pewnie mielił do 100.
A tak w ogóle czemu uważasz, że rzędówki są lepsze od "V"? Jak dla mnie rzędowy silnik, ma tą wadę, że za bardzo wystaje przed przednią oś. Co ma wpływ na wyważenie auta. "V" jest krótsza i ten dźwięk.
  
 
Cytat:
2009-10-24 13:53:36, sebioza pisze:
...V" jest krótsza i ten dźwięk.



Dokładnie to jest piękne - ten dzwięk
  
 
Wiosenny image

  
 
hmmm..................................
nie powiem że ładnie ani brzydko jest jakieś dziwne i zarazem oryginalne, całkiem jak Tofik
ale ogólnie prezentuje się bardzo dorodnie
  
 
Cytat:
2010-04-12 13:09:25, morphio pisze:
hmmm.................................. nie powiem że ładnie ani brzydko jest jakieś dziwne i zarazem oryginalne, całkiem jak Tofik ale ogólnie prezentuje się bardzo dorodnie



a ja w przeciwieństwie do Adama bede bezpośredni-wygląda bardzo dziwnie i osobiście mi sie nie podoba-te światła są jakieś takie nie na miejscu w klasyku i moim skromnym zdaniem psują wygląd auta
  
 
ciekawie

MarTin_ sprawdź PW
  
 
Tak jeszcze nie zimowo ale motywująco na przyszły rok

  
 
Kosmos
  
 
Tez myślę nad takim projektem, tyle ze 2.9L 24V cosworth.
Pytanie: zmieści się? A co z tylnym mostem? Wytrzymuje? Myślałem, ze będę pionierem, a okazuje się, naśladowcą.