Montaż 3go STOPu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
panowie przejrzalem watki w tym temacie ale nie znalazlem nic dla mnie..kupilem sobie trzeci stop..taki z diod LED..nie za dlugi ot taki sobie dyskretny..ale nie wiem jak to podpiac do instalacji elektrycznej..prosze jesli ktos ma podpiete np od spoilera o kompleksowy opis...taki lopatologiczny..ktory drucik jak gdzie i dlaczego..(ostatnie niekoniecznie) z gory dzieki

[ wiadomość edytowana przez: Zoltar dnia 2004-01-15 15:05:26 ]
[ powód edycji: Ortograf :D ]
  
 
Masz 2 opcje:

Kupujesz jakis przekaznik ( niestety nie wiem dokladnie jaki ) i podpinasz stopa pod ten kabalek miedzy tylnymi glosnikami... albo jeszcze prosciej, podpinasz 3stopa bezposrednio do kabelkow przy zarowce orginalnego stopa - trudnosc nie wiele wieksza, niz wymina zarowki
Zrobilem tak u siebie prawie rok temu i bardzo sie ladnie Stopik swieci do dzisaj

PS. uwazam, ze 3 STOP powinien byc OBOWIAZKOWY !!!
  
 
Mam nadzieję, że wasz trzeci stop będzie w zasadzie piątym! (chodzi o stopy również na klapie bagażnika)
  
 


PS. uwazam, ze 3 STOP powinien byc OBOWIAZKOWY !!!
[/quote]

racja!!!!!!!!!!!!!!! jak widze te p....e kaszlaki z zespolonym stopem to mnie h... chce strzelic ja mam stopa podpietego własnie "pod zarowe" i swieci super a co do 5-tego stopu to ja mam inną blende (zespolony przeciwmgielny z pozycyjnym) i mam tylko trzeci stop ale za to mam obrysówki takie jak cezariusz
  
 
Cytat:
a co do 5-tego stopu to ja mam inną blende (zespolony przeciwmgielny z pozycyjnym)



to co to za wersja
ja takiego jeszcze nie widzialem
i co masz tam gdzie ja mam przeciwmgielne??
moze jakies foto
zdawalomi sie ze wszystkie blendy sa takie same

i gratukuje obrysowek
ale pierwszy byl bodaj Tomek Mydlowski
  
 
W starych kaszlach ogólnie nie ma prądu. Już kilka razy miałem taką sytuację, że kaszel hamuje przed zakrętem i zakręca bez kierunkowskazu. Co się okazało - ano brakło już prądu dla kierunków.
  
 
blenda wygląda (zewnetrznie) tak jak oryginał ma tylko napis ESPERO miedzy swiatłami pozycyjny i przeciwmgielny są zespolone i poszerzone ( w ciemnosci swieci szeroko lepiej wygląda) a obrysówki miałem fabryczne w jednej lampie a druga była wymieniona po wypadku i musiałem dorabiac (koszt ok 6 zł.)
  
 
qrde wiedzialem ze tak bedzie) od razu wpadacie w dygresje..swiatla blendy obrysowki)) co do stopow w klapie to sie nie zgadzam..nie mamy stopow w blendzie po to zeby bylo wyraznie widac kiedy wciskamy hamulec tzn zeby swiatla hamulca odroznialy sie od oswietlenia..jak stopy sa tez w blendzie to po wcisnieciu hamulca ktos z tylu moglby pomyslec ze mamy po prostu mocne swiatla tylne..i to chyba tez sankcjonuja przepisy tzn brak stopow na blendzie to nie wymysl koreanow ale polskiej homologacji..

ale do rzeczy qrde no..wole 10x wymienic zarowke niz zakladac stop..patrzylem na oprawke i nie widze prostego i eleganckiego sposobu zeby podpiac tam jeszcze kabelki..wiec jak ktos to ma to niech mi lopatologicznie powie..najlepiej z intrukcja obrazkowa
  
 
Calkowicie sie zgadzam co do nie podlaczania STOPOW pod blede, wlasnie po to zeby sie odroznialy

Natomiast co do podpiecia 3stopa pod zarowke, to nabrawde banalnie proste, nawet ja nie mialem z tym problemow
Jeden kabelek od 3stopa "dowiazalem" do kabelka od dolu zarowki od orginalnego stopa a drogi z tego co pamietam to wsadzilem poprostu mniedzy zarowke a oprawke

Jak naprawde nie wiesz jak to zrobic, to moge cyknac pare fotek i Ci przeslac, albo mozesz podjechac do mnie i sam looknac jak to wyglada ( wieczorkiem Bemowo, 8-14 Klif na ul. Okopowej ) lub najblizszy zlot na Sadybie

Ale jeszcze raz powtarzam, to naprawde nic trudnego, i jak troche poexperymentujesz, to napewno sobie sam poradzisz
  
 
Cytat:
co do stopow w klapie to sie nie zgadzam..nie mamy stopow w blendzie po to zeby bylo wyraznie widac kiedy wciskamy hamulec tzn zeby swiatla hamulca odroznialy sie od oswietlenia..jak stopy sa tez w blendzie to po wcisnieciu hamulca ktos z tylu moglby pomyslec ze mamy po prostu mocne swiatla tylne..


qbaj
widziales live takie swiatla??
ja takie mam i orzed kazda jazda sprawdzam w szybie czy wszystkie dzialaja i stwierdzam ze albo trzeba byc skonczonym lamaga drogowym albo slepym zeby nie odroznic tych swiatel na drodze.
kazdy normalny kierowca wie ze swiatla pozycyjne ledwo swieca i da sie na nie patrzec natomiast jesli patrzysz na tyl samochodu i musisz odwracac wzrok to znaczy ze gosc hamuje
owszem zdarzaja sie idioci podlaczajacy 15W zarowki na pozycje lub tacy ktorzy jezdza caly czas na przeciwmgielnych (chociaz to nie problem bo w zasadzie wszysttkie pojazdy maja jedno swiatlo przeciwmgielne espero satanowi wyjatekno moze jeszcze ze 2 marki ale nie widzialem)
co do 3 stopu owszem jest potrzebny ale jak czasami widze na drodze ludzi z takim stopem to z checia zabralbym im dowor rejestracyjny za ten stop
nie dosc ze malenkie to swieci sie 1 lub 2 zarowczki bo reszta sie spalila wisi toto krzywo lub sie majta na jednej srobie
moim zdaniem ograniczenie stopu do 4 punktow jest zle stopow nigdy za malo im lepiej cie widza tym szybciej hamuja

co do podlaczenia to mozesz to zrobic tak jak ja robilem obrysowki
podlaczenie zrobilem tak

na tej samej zasadzie podlaczasz stop
poprosti odizolowujesz kawalek przewodu stopu potem mozna przylutpwac badz skrecic na tzw ryja i izolacja potem masa i juz swieci
ale sie rozpisalem
prawie jak SpeedR tylko mniej fachowo
  
 
Drogi MODZIE zmień tytuł tego tematu. Plisssssss!
  
 
poco takie kąbinacje są orginalne zaciski na przewody i cała operacja zajmuje 10 min. ja założyłem stopa za szybą i świeci jak choinka na wool strit.
a tak wogóle to oglądałem z 20 typów stopów i wybrałem taki z żarówką bo diody sie popalą i wygląda to jak kupa w rogu.
  
 
A właśnie - dlaczego bardzo często diody LED w stopach się spalają? Nigdy nie widziałem przepalonej diody w normalnym użytkowaniu.
  
 
wiekszosc diod robiona jest na 3 lub 5V
przy instalacji 12V powinny byc zabezpieczone opornikiem i przy sprawdzeniu przewaznie jest tak ze dioda jest cala a padl oprnik
moze byc jeszcze tak ze diody wstawiane sa w szereg i wtedy nie stosuje sie opornikow przez co diody sa bardziej narazone na przepalenie
  
 
Zatem po pierwsze : Gdzie się podziewają nasze MOD-y ??? Głos Piotr-ka zaginął w tłumie ale ja powtórzę : Poprawcie no Pany ten temat , litości ...
Po drugie : a nie masz u góry bagaznika wolnego kabelka ? powinien taki dyndać i on jest chyba właśnie do 3-go stopu.
po trzecie : ktoś próbował moze zamontować stop na środku blendy ? Chodzi mi o ten czerwony kawałek nieuzytku. Da się tam ? (Filmik koreański widziałem)
po czwarte : czy dać kondenstator (czy to coś pomoże?) równolegle do opornika jeśli dam diody ? (szeregowo mogę tylko 4x3V ? a jak dam więcej ? nie będzie to bezpieczniejsze dla diód rozwiązanie?). Może lepiej bezpiecznik ? Albo stabilizator ?
po piąte : Jeżeli to światło ma być za tylną szybą u góry to jak je tam przymocować ? Do szyby kleić nic nie chcę.
No na tyle na razie
  
 
Cytat:
2004-01-15 14:14:20, Jacenty pisze:
po trzecie : ktoś próbował moze zamontować stop na środku blendy ? Chodzi mi o ten czerwony kawałek nieuzytku.



Bez sensu. 3-ci stop pownien być zamontowany wyżej od pozostałych, a nie na tym samym poziomie, bo taki MONTAŻ nic nie daje.
  
 
Cytat:
2004-01-15 14:40:06, piotr-ek pisze:
Bez sensu. 3-ci stop pownien być zamontowany wyżej od pozostałych, a nie na tym samym poziomie, bo taki MONTAŻ nic nie daje.



Tu sie Piotrek, troszke mylisz, chodzi o to aby to bylo dodatkowe swiatlo NA SRODKU, popatrz np. na Barve, albo na Toledo... Tam jest 3stop praktycznie na tej samej wysokosc co pozostale a jest bardzo dobrze widoczny
  
 
zgadzam sie z piotr-kiem stop na szybę!!!!!!!
a na przykład fiat brawa posiadał 3 stop w klapie bagarznika z diód i większość z nich nie świeci
  
 
Cytat:
2004-01-15 14:45:45, Dicer pisze:
Tam jest 3stop praktycznie na tej samej wysokosc co pozostale a jest bardzo dobrze widoczny



Praktycznie... 5 czy 8 cm wyżej. Montując w blendzie montujesz go na tej samej wysokości. A koreańcy... oni samochody niebieskimi plakatówkami malują uzyskując w ten sposób samochód o wyglądzie zabawki burago, więc nie porównujmy się do nich.
  
 
eh przperaszam wszystkich za tytul postu..juz wczoraj zauwazylem ale nie moge edytowac..i podtrzymuje swoje zdanie co do stopow w blendzie..moim zdaniem duzo latwiej niezauwazyc ze ktos wlaczyl stopa jak nie ma roznicy miedzy lampami tylnymi a stopami..niz niezauwazyc naszch standardowych stopow..no ale to chyba bezsensowna dyskucja.ide zaraz do garazu przyczepiac to moje trzecie swiatlo..dzieki za forke