Silnik gaśnie w dziwnych okolicznościach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Moi Drodzy
Oto jaki mam problem.
Jadąc autostradą wyrzuciłem na luz i silnik zgasł.Ale tak się czasami działo więc odpaliłem jadę dalej.Ale przy następnej górce to samo.Oho myślę to juz nie przypadek i niestety nie był.
Objawy jakie dręczą moje poczciwe wozidło (1300 mpi) to gaśnięcie przy schodzeniu z wyższych obrotów.Poprostu gdy go rzucę na luz obroty spadają normalnie ale nie zatrzymują się na najniższym poziomie tylko silnik gaśnie.Co ciekawe przy prędkości obrotowej rzędu 2-2,5 tyś obrotów mogę go rzucić na luz i nie gaśnie.Dziwne.
Dodam jeszcze,że nie ma to nic wspólnego z hamowaniem
  
 
Masz założony gaz? Sprawdź przepływomierz.
  
 
może silnik krokowy ? Miałem ten sam problem wymieniłem najpierw silnik krokowy i było lepiej ale dalej ciutke gasł wiec wymieniłem czujnik przepustnicy i śmiga jak marzenie . Ale najczęściej zdaża sie że to krokowiec pada.
  
 
krokowiec, przepływka, zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej - u mnie po ich wyczyszczeniu przestał gasnąć jak dojeżdzałem do skrzyżowania.
  
 
No wiec istotnie przeczyczenie silnika krokowego i przepustnicy pomogło.Silnik juz nie gaśnie.Ładnie się zbiera itd.Ale nadal zauważam,że przy schodzeniu z obrotów spada na bardzo niską wartość tak na około 1 sek a potem wraca do normalnej szybkości dla biegu jałowego.Na to jednak nie mam już pomysłu zresztą nie przeszkadza mi to jakoś zbytnio
Aha silnik pracuje tylko na benzynie nie mam LPG
  
 
Powiadasz gaśnie ci w dziwnych okolicznościach... ale chyba nie stoją za tym obcy ani grupa dywersyjno-terrorystyczna?

Na poważne powiem ci krótko i zwięźle wymień sobie czujnik VSS i nie kombinuj.
  
 
Cytat:
2007-11-16 21:48:19, Remarq pisze:
Powiadasz gaśnie ci w dziwnych okolicznościach... ale chyba nie stoją za tym obcy ani grupa dywersyjno-terrorystyczna? Na poważne powiem ci krótko i zwięźle wymień sobie czujnik VSS i nie kombinuj.



No teraz to mi nie gaśnie ale obroty schodzą na krótki moment bardzo nisko.
A co to za czujnik VSS?
  
 
VSS znajduje sie na przy skrzyni biegów a dokładnie nakrecony jest na skrzynie biegów w miejscu gdzie wychodzi linka napedu szybkosciomierza
  
 
Cytat:
2007-11-17 10:49:49, zeberko pisze:
VSS znajduje sie na przy skrzyni biegów a dokładnie nakrecony jest na skrzynie biegów w miejscu gdzie wychodzi linka napedu szybkosciomierza



Skoro jest przy skrzyni biegów to domyślam się,że ma on związek z prędkościa samochodu?
  
 
Ciągle gaśnie
No nic nie obejdzie się bez koputera.Jak zrobię dam wam znać co to było
  
 
Tak tylko nawiasem mówiąc sprzęgło służy tylko do zmiany biegów.
Nie wolno jeździć czy stać z wyłaczonym sprzegłem (wciśniętym pedałem sprzegła)!
Szczególnie przy większych prędkościach a już wybitnie przy zjazdach z górki!
  
 
Mam jeszcze jedno pytanie.Czy znacie jakiś dobry warsztat w okolicach Chrzanowa, który sobie poradzi z taka elektroniką fordowską?
  
 
Moja kobieta też to przechodziła w swoim escorcie, okazało się ze głowica była z innego modelu i ciągnęło lewe powietrze. po wymianie głowicy i zrobieniu diagnostyki silnika przeszło i mam spokój w domu
  
 
No więc problem opanowany.
Do wymiany był zawór bocznikowy powietrza.
Niestety drogie szajstwo ponad 300 zł