Silniki Zetec 1,6 16V- czy były różne rodzaje???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Czy były dwa rodzaje silników Zetec 1,6 16V?
Ktoś mi mówił, że jeden miał alternator w innym miejscu niż drugi, ale nie mogę sobie tego wyobrazić... Wiecie coś na ten temat?
  
 
raczej mi się nie wydaje ale pewien nie jestem
  
 
byl 1.6 ale 4x4
  
 
W escorcie masz alternator z przodu a w mondeo z tyłu mowa tu o silniku zetec
  
 
Aaa, no to pewnie o to chodziło... Dzięki za wyjeśnienie.
  
 
1,6 Zetec występował w wersji 90 KM i 88KM.
  
 
A jeszcze jedno pytanko. Czy silnik z 95-97 roku jest taki sam, jak z późniejszych lat?
  
 
Albo inaczej:
Zauważyłem, że jedne silniki zetec mają tę rurę od filtra powietrza poprowadzoną do silnika obok silnika (tak na ukos), a inne mają ją poprowadzoną nad silnikiem i jest ona taka spłaszczona.
Czy przy wymianie silnika ma to jakieś znaczenie? Tzn. miałem do tej pory tą pierwszą opisaną wersję (rura na ukos), ale muszę zmienić silnik. Czy sam silnik podejdzie mi ten do którego powinna być ta spłaszczona rura?

Sory, za mało fachowe słownictwo...
  
 
Bo jedne produkuwane do początku 97 miały kolektor aluminiowy a po 97 plastikowy. Moc nie uległa zmianie tylko do tego z plastikowym musi już np. być zakładany gaz sekwencyjny
Co do wymiany to słyszałem o patentach podmiany kolektora z platikowego na aluminiowy ale wydaje mi sie ze skoro mozna zrobic przeszczep z 1.3 na 2.0 lub 1.6 to wymiana w ramach tego samego 1.6 nie powinna przysporzyc zbyt wielu problemow. Pytanie co z osprzetem i kompem?

Ogolnie to zastanow sie jeszcze czy nie wpakowac 1.8 115KM Silnik znacznie mocniejszy a spalanie podobne i roboty tyle samo co przy przeszczepie na inny 1.6.

[ wiadomość edytowana przez: ndaniel80 dnia 2007-12-01 00:10:17 ]
  
 
Dzięki za wyjaśnienie - już rozumiem. Ja mam z plastikowym kolektorem, a na instalacji gazowej II generacji przejeździłem ponad 150 tys km bez problemów, więc nie musi to być sekwencja...
Tak, myślałem nad wymianą na mocniejszy, ale - pytanie: jak zareaguje na takie rewolucje elektronika???

  
 
Cytat:
2007-12-01 00:06:01, ndaniel80 pisze:
Bo jedne produkuwane do początku 97 miały kolektor aluminiowy a po 97 plastikowy. Moc nie uległa zmianie tylko do tego z plastikowym musi już np. być zakładany gaz sekwencyjny


sorrki ( pierdu pierdu)
ja mam rure na ukos . kol plastykowy i nie mam sekwencji
  
 
druga sprawa to to, ze mam essa z roku 96 i mam kolektor plastikowy
  
 
Cytat:
2007-12-01 08:27:37, le-mar pisze:
sorrki ( pierdu pierdu) ja mam rure na ukos . kol plastykowy i nie mam sekwencji



No to masz źle przynajmniej z teoretycznego punktu widzenia

Do silników z plastikowym kolektorem ssącym zaleca się sekwencyjny LPG. A to że połowa aut na LPG II generacji ma plastikowe kolektory to ... nie będę się rozpisywał bo nie ma sensu.
  
 
Już wiem, o co z tą sekwencją chodzi - oboje macie rację. Zakładając gaz np II generacji, kolektor plastikowy wymieniają na identyczny, lecz metalowy (tak było u mnie). Są też macherzy, którzy coś tam dodają metalowego do tego plastikowego kolektora, żeby było ok...
  
 
Cytat:
2007-12-01 10:08:34, radekbox pisze:
druga sprawa to to, ze mam essa z roku 96 i mam kolektor plastikowy



Jak masz 1.8 i 115 kucy to musisz miec platikowy bo w tej wersji nie bylo z aluminiowym. 1.8 z alu mial albo 105 albo 130. Cala dyskusja byla jednak o 1.6. Ja mam z kwietnia 96 i mam kolektor alu. Nie wiem kiedy dokladnie nastapila zmiana w 1.6 na plastik.
  
 
Nie wiem, czy to była zmiana z dnia na dzień... Ja mam z 98 plastik, a widziałem też z 98 alu...
  
 
Z tego, co piszą w róznych źródłach - jakieś zmiany w 1.6 zostały wprowadzone na przełomie maja i czerwaca 97!Ja mam z lipca i jest juz plastikowy kolektor!Ale wydaje mi się, że zależy to od fsbryki, w której był produkowany!!!
  
 
Ja mam z '94 plastykowy kolektor, LPG II gen i śmiga...
  
 
Cytat:
2007-12-04 19:18:40, Slak pisze:
Ja mam z '94 plastykowy kolektor, LPG II gen i śmiga...



masz '94 i plastikowy kolektor?
wrzuc jakas fotke jak mozesz
  
 
Mam również 94 MKVI z plastikowym kolektorem. Instalacje IIgen LPG z przebiegiem ok 60kkm i wszystko OK.