Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mariO_o Ford Escort Cabrio M ... Rogoźnik | 2007-12-17 12:45:55 Witam, na wstępie nazywam się Mariusz i jestem z woj slaskiego z miejscowości Rogoźnik Autko posiadam od ok 5 dni, jest nim Escort cabrio 93r 1.6 efi, za bardzo sie narazie nie znam.
Do rzeczy... Pierwszy problem zapalanie, najgorzej po nocy, troche opornie mu idzie zapalanie, zapali i dodaje gazu, zaczynam ruszac i gasnie, czesto spada z obrotow i gasnie gdy przejade kawalek i puszcze gaz. W warsztacie mi powiedzieli ze moze to byc od swiec, no nie jestem pewien i dlatego pytam. Co do oleju to tez mi powiedzieli ze wymiania mi za darmo ale jak mi wleja Castrol albo jakis olej Fuchs - hm zabardzo tez tego 2 nie znam. Wyczytalem tez ze to silnik krokowy? moze byc tego przyczyna, duzej filozofji chyba w czyszczeniu nie ma ale nie chce rozkrecac na darmo jak to nie to. Jak to cos pomoze to przebieg 132 tys km. Aha i jeszcze temperetura, podnosci sie tylko do literki M, jest minimalnie pod nia i nic wiecej sie nie podnosi nawet nie wiem jakbym jezdzil zawsze tak samo. Termostat? Z gory wszystkim dziekuje za pomoc i jezeli byly juz takie posty to sorki ale duzo tych tematow ale te najwazniejsze przeczytalem pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: mariO_o dnia 2007-12-17 13:30:13 ] [ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2009-12-08 09:13:48 ] [ powód edycji: dostosowanie tytułu do nowego regulaminu ] |
mariO_o Ford Escort Cabrio M ... Rogoźnik | 2007-12-18 10:38:45 Hm mam tak ze jak dotkne styków przy silniku krokowym to spadaja obroty i prawie gaśnie, moze to tez byc wina tego styku?
narazie postaram sie wymienic ten czujnik temperatury co daje syg do komputera bo taniej mnie wyjdzie. Dodatkowo znalazlem na szrocie ten silnik z modelu jakiegos clx, ale nie wiem ktory rocznik, podejdzie pod moj 1.6 EFI? |
mariO_o Ford Escort Cabrio M ... Rogoźnik | 2007-12-19 10:16:00 wymienilem ten czujnik temp cieczy i dalej to samo, w nocy zapalam i spada ponizej 1000 obrotow i jakby sie dlawi dalej, co dodam gazu rusze to prawie gasnie a czasami gasnie calkowicie. Narazie wymienie jeszcze swiece zobacze ale tak jak pisalo juz pare osob silniczek krokowy, szkoda ze taki drogi kurde;/
musze wykrecic z essiego na szrocie;p |
mariO_o Ford Escort Cabrio M ... Rogoźnik | 2007-12-19 10:45:48 No to napisze co Ci tam powiedzial,bo u mnie raczej pewne ze krokowy bo jak dotkne styku to obroty szaleja i cos ten styk taki luzny, ale swiece dla zasady tez wymienie bo nie wiem ile juz maja.
|
falcon0 Sympatyk FEFK Był Essi MKVI i Foka ... WLKP | 2007-12-19 11:25:48
Moze sie czepiam ,ale piszesz,ze masz 1993 rok czyli MK6,a na zdjeciach widac MK5...chyba,ze to jakies inne zdjecia... |
mariO_o Ford Escort Cabrio M ... Rogoźnik | 2007-12-19 12:04:12 hm szczerze Ci powiem, ze w dowodzie mam 93, ja pisalem to po klasyfikacji na forum - rocznikowo - to jest moj 1 samochod wiec pomylka byla bardzo prawdopodobna i tak sie stalo: P
|
mariO_o Ford Escort Cabrio M ... Rogoźnik | 2007-12-20 09:42:16 mikruss - dzieki wielkie, jak wymienisz filtr paliwa albo pompe i pomoze to napisz to bede wiedzial znowu co dalej wymianiac;P
to z nowym krokowym sie wstrzymam i kupie swiece i w koncu olej bo juz resztki: ) peace |
radekbox Sympatyk FEFK escort ??? 16V ok. Zielona Góra | 2007-12-20 11:00:40
bzdura!!! troche teorii "Ciśnienie tłoczenia paliwa pod napięciem 12 V przy zamkniętym odpływie paliwa: 300 kPa....." Sprawdzanie ciśnienia paliwa "Zamontować specjalną końcówkę Ford 20-033 na zawór kolektora wtryskiwaczy i podłączyć do niej elastycznym przewodem manometr o zakresie pomiarowym ponad 300 kPa Odłączyć przewód podciśnienia łączący regulator ciśnienia paliwa z kolektorem dolotowym. Kolejno włączać i wyłączać zapłon, aż ustali się maksymalne ciśnienie paliwa, które powinno wynosić 270 ±20 kPa. Jeżeli ciśnienie paliwa jest zbyt niskie, należy sprawdzić, czy filtr paliwa nie jest zatkany, czy przewody doprowadzenia paliwa nie są zagniecione lub zatkane. Jeżeli nadal ciśnienie jest niewłaściwe, należy wymienić regulator ciśnienia paliwa, a w razie konieczności wymienić pompę paliwa . Jeżeli ciśnienie paliwa jest zbyt wysokie, odłączyć przewód podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa i uruchomić silnik. Ciśnienie paliwa powinno wynosić 210 ± 20 kPa. Jeżeli ciśnienie to jest niższe, należy wymienić regulator ciśnienia paliwa. Jeżeli w dalszym ciągu ciśnienie jest zbyt wysokie, należy sprawdzić stan przewodu podciśnienia oraz sprawdzić drożność przewodu powrotu paliwa do zbiornika. Jeżeli wszystkie wymienione elementy są sprawne, należy wymienić regulator ciśnienia paliwa." ja mam u siebie 300 kPa i nie ma zadnych problemow [ wiadomość edytowana przez: radekbox dnia 2007-12-20 11:03:06 ] |
mikruss podkręcona vectra Korytnica/Wrocław | 2007-12-20 11:41:35 A u mnie ewidentnie na ssaniu nagle paliwa brakuje u gasnie i tyle, a jak sie rozgrzeje to niby ok bo mniej paliwa auto potrzebuje. Nie wiem zobaczymy jak wymienie filtr paliwa. |
radekbox Sympatyk FEFK escort ??? 16V ok. Zielona Góra | 2007-12-20 12:18:18
poczytaj sobie watki: "gasnie na zimnym" "gasnie gdy zimny" itp. mozna na ten temat doktorat robic do tego przejrzyj forum www.fordclubpolska.org jesli naprawde masz na listwie 3.2 to wszystko jest jak najbardziej oki |
mikruss podkręcona vectra Korytnica/Wrocław | 2007-12-20 12:31:38 przeczytalem no i nic.
Wszystkie czujniki sprawdzone, przepływka, krokowy "pisak" zrobiony no i co wyniki książkowe a jedynie cos z pompą nie tak. W zasadzie jutro filtr wymienie i jeszcze raz sprawdzi mi cisnienie, bo moze tez go troszke źle mogłem zrozumiec jakie mu wyszlo ale a kazdym razie mowil ze to jedyna pierdola do ktorej by sie przyczepil |
mariO_o Ford Escort Cabrio M ... Rogoźnik | 2007-12-20 12:34:03 no ja wymienilem dzisiaj swiece, ale przy styku kabli z silniczkiem krokowym jest jakis luz bo jak zapale silnik i lekko dotke kabla albo wtyczki to nagle obroty spadaja i prawie co gasnie. Narazie wymienie to bo prawdopodobnie to zawodzi, jak bedzie dalej problem to sprawdze tak jak piszecie z tym paliwem. |
mariO_o Ford Escort Cabrio M ... Rogoźnik | 2007-12-21 11:26:17 wiec, wczoraj kupilem 4 swiece Motorcrafta podobno oryginalne Fordowskie za 60 zl i olej ( ale to raczej nie od tego) i pomoglo, rano zapalam autko i zapaliko bez problemow, obroty na 1 stalym poziomie i przy ruszaniu nie spadaja ponizej 1tys i nie gasnie.
mi to pomoglo i widac odrazu roznice, na cale szczescie skonczylo sie tylko na tych wymianach i jest ok, dzieki wszystkim za pomoc |
matysnow Ford Escort słubice | 2009-12-08 00:27:23 ja mam podobny problem otóż. czasami falują delikatnie obroty na luzie nie ma różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny. i czasami gdy wysprzęgle podczas jazdy albo dam na luz silnik zgaśnie, z odpalaniem ogólnie nie mam problemów ale czasami raz zakręci i już pali a czasami musi zakręcić z 3 razy,dodam że świece są nowe.co mu może dolegać? |
artiko tarnów | 2009-12-08 01:45:09 "czasami falują delikatnie obroty na luzie i czasami gdy wysprzęgle podczas jazdy albo dam na luz silnik zgaśnie"
matysnow jezeli ci silnik zgasnie jak wrzycisz luz to odpowiedzialny za to moze byc silnik krokowy. On jest odpowiedzialy za wolne obroty na luzie. Krokowiec do czyszczenia. |