[OGÓLNE] System doświetlania zakrętów halogenami w Escorcie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Jak w temacie zastanawialem sie czy daloby rade zrobic cos takiego w essiu. Mam tu na myśli doświetlanie za pomocą halogenu. Czyli jak skreca sie w lewo to sie zapala lewy a ja w prawo to prawy halogen sie by zapalal. Widzialem cos takiego w mlodszych autkach. Moze ktos jest biegly w sprawach elektronicznych i wiedzialby jak cos takiego zrobic. Chyba to dziala jak sie da kierunek. Napewno to bardzo poprawia widocznosc i doswietla zakret. Pozdrawiam i czekam na opinie pomysły i komentarze.

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-03-01 19:41:20 ]
[ powód edycji: temat ]
  
 
można zrobić, bez problemu, ale korzystniej byłoby wypruć to z jakiegoś autka, bo nie sądzę, że by działało to na kierunek, a raczej w połączeniu z VSS i czujnikamia w układzie kierowniczym...
  
 
trzeba by jakieś krańcówki zamontować i tyle .Ogólnie nie jest trudne raczej... Trzeba by dobrac od jakiego skrętu zaczynają świecić.
  
 
http://www.youtube.com/watch?v=vyEA2SMm0fc
http://www.hella.com/produktion/HellaPL/WebSite/Channels/Company/Press/Press_PL/Archive/P20050714.jsp
  
 
Cytat:
2009-12-07 15:11:20, arti31 pisze:
trzeba by jakieś krańcówki zamontować i tyle .Ogólnie nie jest trudne raczej... Trzeba by dobrac od jakiego skrętu zaczynają świecić.


montujesz mimośród na kolumnie kierownicy+2 krańcówki i po herbacie...Ale jak to na przeglądzie wyglądać będzie?
  
 
W sumie fajna sprawa 89zl to rozsadnie. Bede zmienial zderzak na taki z halogenami... podlaczal moze ktos z Was cos takiego jak halogeny ale nie bylo ich seryjnie? Napewno przycisk idzie do zmiany na podwojny , cos jeszcze?
  
 
Mi sie wydaje ( z tego co zauwazylem) ,ze wlaczany dany halogen jest z kierunkowskazem - ma to sens bo zazwyczaj ostre "zakrety" to krzyzowki ,a tam kierunek wlaczysz i tak
  
 
http://cubeelectronics.com/ster.php dobra cena 89 zl propozycja godna rozwazenia
  
 
Cicho ja juz rozkminiam ten paten od jakiegos czasu

Co do podłaczenia halo ja u siebie podłaczałem w escorcie, potrzebujesz włacznik/przekaznik nie pamietam juz taki od PF125p, tylko ilosci nuzek nie pamietam 4 lub 5, przewody i trzeba to sklecic.

Co do doswietlania, to z kierunkiem jest lipa, gdyz zakret 90* to nie kzyrzowka, nie bedziemy na zakrecie łypac kierunkami, a znowu na miescie to tez lipa bo za kazdym właczeniem kierunku wlaczy nam sie halo.

Tak ze tutaj trzeba kminic cos z czujnikiem na maglownicy/krancowka etc, jest to dosc proste do zrobienia, najwiekszy problem to dorwanie czegos co załaczy nam halo i bedzie gdzies na drazku kierowniczym, tego narazie nie rozkminiłem.
  
 
Rzeczywiście podpięcie takiej instalacji pod kierunek to lipa. Pisze tam że podłączamy się pod kierunkowskazy ... a co w momencie gdy włączamy światła awaryjne?
  
 
z kierunkami tez sa powiazane oryginalne doswietlacze bo np jak stoi taki samochod powiedzmy jako piaty przed sygnalizatorem z wlaczonym kierunkiem to juz mu doswietla zakret

banalniejsze bylo by wykonanie doswietlania drogi do domu.
20 sek starczy mozna wpiac sie w lampke (zolty przekaznik) + przekaznik zeby dzialalo tylko przy wylaczonym zaplonie.
tak ot
  
 
Nie wiem czy wogóle jest sens przerabiać halo w mk7. głęboko siedzą i mało światła idzie na pobocze. Już lepiej byłoby przerabiać kierunki z RS mk5. One dają ładne światło na boki. Gdyby na wewnętrznej, bocznej ściance przymocować mocną białą diodę to by mogło ładnie świecić.
  
 
Też jakiś czas temu o tym myślałem...
Ja bym poszedł w strone jakiej scieżki rezystancyjnej/ taśmy czy czegoś takiego
  
 
W prosty/tani sposob, jakis włacznik/stycznik na wałku kierownicy w srodku auta, jest tam sporo miejsca, na wałek dac cos w stylu koła zeby zwiekszyc srednice, a tym samym załaczanie halo przy wiekszym skrecie kierownicy.
Na deske/połke/mocowanie kolumny kier. dac jakis stycznik/przełacznik tak zeby blaszka/stycznik na zamocowanym kole na drazku załaczał przy pewnym obrocie halo.
Wpiac sie dodatkowo w czujnik VSS zrobic jakis układ ktory załaczy i wyłaczy od pewnej predkosci prad do halo np od 40 km sa załaczane halo, wtedy nie ma problemu właczania sie halunkow np przy manewrowaniu na parkingu itp.

Tak na szybko myslałem, szło by to zrobic w podobny sposob, tylko trzeba by było posiedziec, znalezc jakiegos magika elektronika co by układ stworzył pod VSS.
Tam bodaj wystepuje na wyjsciu 12V tylko nie wiem jak to dokłądnie jest zalezne od predkosci.
  
 
olac predkosc.
jak ktos juz musi to mozna z vss'a wziac sygnal zeby tylko swiecilo jak sie toczy..
noca na parkingu jak sie wciskac trzeba to warto zeby doswietlalo a wiec dodac opcje zadzialania po zmierzchu.
heh a nie wzrasta gdzies cisnienie w ukl wspomagania?
krancowki to lipa - kierownica obraca sie ok 3,6 obrotu
  
 
a moze cos dzialajacego na zasadzie zyroskopu??
  
 
zyroskopu? czyli od przechylu auta?
  
 
krańcówki nie są złe. Możnaby zamontować taki pierścień z grzybkiem na wałku kiery, tak jak pisze magik, jedyne ale to opisać to jakimś prostym algorytmem np: jeżeli pierwsza złapie prawa,, potem lewa to trzyma dopuki kolejność się nie odwróci. trzebaby to przemyśleć, ale to sie da na paru tanich kostkach ulepić.
  
 
Myslalem o tym kiedys, generalnie malo przydatny bajer, halogeny w escortach prawie wogole nie doswietlaja drogi

-----------------
passionford.pl