W jaki sposub uzyskać większą moc Silnika 1.8 16v/Pomoc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam Pytanie i chciał bym za czerpać wiedzy Starszych Kolegów Posiadam Forda Escorta 1,8 / 16v / Benzyna.
chciałem coś z Modyfikować w tym silniku po prawić jego Osiągi czy istnieje taka Możliwość


jakie koszta są związane z tymi Modyfikacjami

oraz jakie Firmy czy zakłady się tym Zajmują

Czekam na Wasze Opinie - Pomoc






Zapraszam do Słuchania Radia Internetowego Serdecznie
  
 
a zaglądałeś może do działu Tuning?
Był wątek o gratach z mondeo, o polerowaniu kanałów głowicy, o sprawnościu układu wydechowego, dolot itp. Zerknij tam.
A tak BTW, to ile chcesz przeznaczyć? Może warto się pokusić o silnik od RS, albo przynajmniej od XR? Można także pokukać nad silnikiem RSt 160KM, ale tu będzie ciężko znaleźć. Można także zapodać turbinę, ale to nie taka prosta sprawa, choć angole to robią jakoś.
  
 
Sory ale nie znalazłem na Forum nic na ten temat znalazlem zaś ale o Turbo dla ubogich nie Chce zmieniać Silnika w Aucie tylko go zmodyfikować nie wiem ale chodzi mi o pomoc dla reszty Chętnych czyli o zmianę Programu w kąpie czy Chip jakiś i czy da się coś zmienić do / 1000zł mniej więcej ...
Chodzi mi o Proste Włożenie Kasy i po prawe osiągów za nie wielkie Koszta czy istnieje taka Możliwość




  
 
im mniejsza kasa, tym mniejszy wzrost osiągów, ale może ktoś to robił (chip i takie tam), to się wypowie. Nie oczekuj cudów, co najwyżej kilka koni, a i tak bez hamowni pewnie się nie obędzie.
  
 
programem nic nie zdzialasz..
  
 
Cytat:
2007-12-18 08:17:03, surec pisze:
a zaglądałeś może do działu Tuning? Był wątek o gratach z mondeo, o polerowaniu kanałów głowicy, o sprawnościu układu wydechowego, dolot itp. Zerknij tam. A tak BTW, to ile chcesz przeznaczyć? Może warto się pokusić o silnik od RS, albo przynajmniej od XR? Można także pokukać nad silnikiem RSt 160KM, ale tu będzie ciężko znaleźć. Można także zapodać turbinę, ale to nie taka prosta sprawa, choć angole to robią jakoś.


RST ma 132/136KM


[ wiadomość edytowana przez: fryszard dnia 2007-12-18 10:00:10 ]
  
 
Biega mi o Ten Silnik



Czy znacie Gdzieś Firmy zajmujące się Chip - Tuningiem

w Okręgu KATOWIC

za nie wielką KASĘ

Pozdrawiam Robert " DriF "




ZAPRASZAM TEŻ DO RADIA
  
 
Drif zadna szanujaca sie firma zajmujaca sie chiptuningiem nie podejmie sie remapa w seryjnym zetecu, bo to bez sensu i doda Ci tyle mocy ile niebieskie diody w spryskiwaczach. A jak sie podejma to znaczy,ze sa cwaniakami i szukaja frajera z ktorego bedzie mozna latwo sciagac kase... poza tym po takim zabiegu musialbys jezdzic tylko na pb98 lub jakichs tam v-power a wiec jeszcze wieksze koszty eksploatacji.

W kato specem od tego typu prac jest Krzysio Jamroży tel 32 256-69-87

on jest uczciwy i mowi wprost,ze dla silnikow wolnossacych przyrost mocy po chiptuningu wynosi ok 5%, a wiec malutko.

Turbo dla ubogich to chyba jedna z najlepszych koncepcji na ten silnik przy dobrych wiatrach koszty zmieszca sie ponizej 2 kPLN i to sporo, a koszt chiptuningu ECU to na pewno ponad 1000zl. Roznice w osiagach beda nieporownywalne.

pozdro




[ wiadomość edytowana przez: Gina_Montana dnia 2007-12-18 12:37:47 ]
  
 
No tak jak mówi Ma... aaa Gina. To samo Ci pisałem na gg.
  
 
Cytat:
2007-12-18 12:26:25, Gina_Montana pisze:
Drif zadna szanujaca sie firma zajmujaca sie chiptuningiem nie podejmie sie remapa w seryjnym zetecu, bo to bez sensu i doda Ci tyle mocy ile niebieskie diody w spryskiwaczach. A jak sie podejma to znaczy,ze sa cwaniakami i szukaja frajera z ktorego bedzie mozna latwo sciagac kase... poza tym po takim zabiegu musialbys jezdzic tylko na pb98 lub jakichs tam v-power a wiec jeszcze wieksze koszty eksploatacji. W kato specem od tego typu prac jest Krzysio Jamroży tel 32 256-69-87 on jest uczciwy i mowi wprost,ze dla silnikow wolnossacych przyrost mocy po chiptuningu wynosi ok 5%, a wiec malutko. Turbo dla ubogich to chyba jedna z najlepszych koncepcji na ten silnik przy dobrych wiatrach koszty zmieszca sie ponizej 2 kPLN i to sporo, a koszt chiptuningu ECU to na pewno ponad 1000zl. Roznice w osiagach beda nieporownywalne. pozdro [ wiadomość edytowana przez: Gina_Montana dnia 2007-12-18 12:37:47 ]



pomysl logicznie- zawór blow off do turbo kosztuje 350zł , uzywane turbo czeba liczyc 900zł (niemowie o tych za 300 bo na tym to nawet nie odpalisz) - rury z kwasówki powiedzmy ze zdobedziesz za 200z kolankami, Dobry IC kosztuje kolo 250zł - mapsensor pod turbo musisz liczyc ze 200zł bo na seryjnym daleko nie pojedziesz , regulator paliwa cza dac progresywny bo seryjny sie odrazu wysra przy nadcisnieniu- a gdzie wtryski ,a gdzie pompa paliwa? gdzie kolektor pod turbo ? stary w 2000 nie da rady no i oczywisice musisz zrobic remap kompa
bo nba samym powietrzu nie pojedziesz - a remapa ci nikt taniej nie zrobi jak 800zł
  
 
DriF nie spinaj posladkow wszystko dobrze przeliczylem.. poczytaj watek 'turbo dla ubogich' ... budzet 2kPLN jest calkiem realny ..
  
 
Cytat:
2007-12-18 22:02:22, DriF pisze:
pomysl logicznie- zawór blow off do turbo kosztuje 350zł , uzywane turbo czeba liczyc 900zł (niemowie o tych za 300 bo na tym to nawet nie odpalisz) - rury z kwasówki powiedzmy ze zdobedziesz za 200z kolankami, Dobry IC kosztuje kolo 250zł - mapsensor pod turbo musisz liczyc ze 200zł bo na seryjnym daleko nie pojedziesz , regulator paliwa cza dac progresywny bo seryjny sie odrazu wysra przy nadcisnieniu- a gdzie wtryski ,a gdzie pompa paliwa? gdzie kolektor pod turbo ? stary w 2000 nie da rady no i oczywisice musisz zrobic remap kompa bo nba samym powietrzu nie pojedziesz - a remapa ci nikt taniej nie zrobi jak 800zł



DriF, a to napewno Twoje słowa? Raz pytasz o czip tuning gdzie co i jak, a za chwilę jedziesz takim wywodem
  
 
Cytat:
2007-12-18 22:11:03, Wojo pisze:
DriF, a to napewno Twoje słowa? Raz pytasz o czip tuning gdzie co i jak, a za chwilę jedziesz takim wywodem



tylko sporo bledow w tym wywodzie.

bo:

uzywane turbo z gwarancja kupisz za 500
IC jest zbedny na poczatek przy tak malych doladowaniach rzedu 0,4 - 0,6 bar
a gdzie Ty masz map sensor w zetecu ?
a wtryski i pompa paliwa nie beda Ci potrzebne
kolektor 900 lub za stówe z RST po przerobkach podejdzie
elektronika 700



[ wiadomość edytowana przez: Gina_Montana dnia 2007-12-18 22:21:10 ]
  
 
A ja nie mówiłem czy dobry czy zły, widać kiepski, tylko że jakieś ctrl + c się chiba wkradło
  
 
Nitro



DAEWOO TUNING JĘDRASIK ŁÓDŹ AL. 1-GO MAJA 14
TEL./FAX 0 42/ 630 07 70 www.tuning.jedrasik.pl tuning@jedrasik.pl
CENNIK ISTALACJI PODTLENKU AZOTU NX – NITROUS EXPRESS
*ceny detaliczne brutto, zastrzegamy sobie zmiany oraz możliwość czasowego braku pozycji w ofercie, cennik aktualizowany dn. 01.09.2005

SYSTEMY SUCHE Cena PLN
INCOGNITO – butla o pojemności 0,7 kg, przyrost zależny od wydajności fabrycznych wtryskiwaczy 10 – 20% 1330,00
SYSTEMY MOKRE – 1 WTRYSKIWACZ
MAIN LINE – butla o pojemności 4,5 kg, przyrost mocy ustawiany przez wymianę dysz paliwa i podtlenku 50, 75 KM. System w niskiej cenie i ekonomicznym wykończeniu, pasuje niemal do każdego samochodu zasilanego jedno lub wielopunktowym wtryskiem benzyny 2470,00
SPORT COMPACT – butla o pojemności 4,5 kg, przyrost mocy ustawiany przez wymianę dysz paliwa i podtlenku 35, 50, 75 KM. Jeden z najpopularniejszych systemów NX, pasuje niemal do każdego samochodu zasilanego jedno lub wielopunktowym wtryskiem benzyny. Zwany także STAGE ONE. System ten nie wymaga żadnych ingerencji w silnik 3490,00
HITMAN EFI – butla o pojemności 2,5 kg, przyrost mocy ustawiany przez wymianę dysz paliwa i podtlenku 35, 50 KM 2899,00
SYSTEMY DIRECT PORT – WIELOWTRYSKIWACZOWE ***
DIRECT PORT 4cyl. – butla o pojemności 4,5 kg, przyrost mocy ustawiany przez wymianę dysz paliwa i podtlenku 3690,00
DIRECT PORT 5cyl. – butla o pojemności 4,5 kg, 3990,00
DIRECT PORT 6cyl. – butla o pojemności 4,5 kg, 3990,00
NXL DIRECT PORT 6590,00
INNE SYSTEMY
N-TER COOLER – system natrysku podtlenku na intercooler 1999,00
HITMAN *** system dla aut gaźnikowych 2670,00
AKCESORIA
KOCYK GRZEWCZY do systemów z butlą 4,5 lub 2,5 kg 1099,00
CIŚNIENIOMIERZ N2O 245,00
CIŚNIENIOMIERZ PALIWA 190,00
ZDALNY ELEKTROMAGNETYCZNY ZAWÓR BUTLI 1185,00
POMPA NX DO PRZETANKOWANIA PODTLENKU 1598,00 EUR +22% VAT
PRZEWÓD DO TANKOWANIA (wydajność zależna od różnicy temperatur obu butli nie przekracza 50 % pojemnosci butli docelowej) 90,00
USŁUGI I MONTAŻE
MONTAŻ SYSTEMU MOKREGO 1 WTRYSKIWACZ 400,00
MONTAŻ SYSTEMU INCOGNITO 100,00
POMIAR MOCY I MOMENTU OBROTOWEGO NA HAMOWNI PODWOZIOWEJ V-TECH 150,00
MONTAŻ DODATKOWEGO ZABEZPIECZENIA W AUTACH ZASILANYCH LPG 50,00
INNE
POWER BOOSTER dodatek podwyższający oktanowość paliwa 69,00
N2O podtlenek azotu 55,00 / kg
Jednorazowe zatankowanie butli 07 incognito 55,00
Jednorazowe przetankowanie (butle do 7 kg) podtlenku dostarczonego przez klienta w zbiornikach LINDE ciśnienie do 70 bar 30,00
• Więcej informacji o systemzch na stronach www.tuning.jedrasik.pl oraz www.nitrousexpress.com
• podane ceny są cenami brutto, zawierają 22% podatek VAT
• *** pozycje oznaczone tym symbolem dostępne tylko na zamówienie

  
 
Jak Ci coś takie pasuje, to git, dla mnie nie jest to fajne rozwiązanie do normalnej lecz "szybkiej" eksploatacji. Fajne, jak chcesz wkopać jakiemuś japońcowi (co i tak będzie ciężkie) żeby dodatkowo go pchnąć. Ale tylko wtedy.... wychodząc z zakrętu nie będziesz sobie zapodawał nitro, żeby się japa ucieszyła.... Nie będziesz włączał przy każdej okazji, kiedy będziesz chciał depnąć...

Możesz zapytać np. Pompy, ma, chce się pozbyć....
  
 
No niby tak ale Frajda jest jakaś zawsze i za nie dużą Kasę zawsze można to przełożyć do in ej Bryki a na SPOTY Starczy na Bank
  
 
Cytat:
2007-12-18 22:42:02, Wojo pisze:
Jak Ci coś takie pasuje, to git, dla mnie nie jest to fajne rozwiązanie do normalnej lecz "szybkiej" eksploatacji. Fajne, jak chcesz wkopać jakiemuś japońcowi (co i tak będzie ciężkie) żeby dodatkowo go pchnąć. Ale tylko wtedy.... wychodząc z zakrętu nie będziesz sobie zapodawał nitro, żeby się japa ucieszyła.... Nie będziesz włączał przy każdej okazji, kiedy będziesz chciał depnąć... Możesz zapytać np. Pompy, ma, chce się pozbyć....


Wojo - Pompa mial i sprzedal na allegro!! nawet rzucil ogloszenie na forum ale jakos nie bylo zwolennikow podtlenku!! a ogolnie to moze i podnosi moc ale zajezdza silnik w momencie!!
  
 
Mnie by na coś takiego szkoda było tej kasy, wolałbym zainwestować wygląd, albo jakiś kubeł fotel i porządne szelki żeby większa radocha była na zakrętach, hamulce przełożyć... Montowanie po to żeby było na spoty.... no jak tam chcesz Indywidualna sprawa

A Pompa już sprzedał? Nawet nie wiedziałem.... Jak nie będzie to jakaś hardcorowa instalka, to nie zajedzie silnka, chwilowy przyrost mocy do 20% nie będzie aż tak destrukcyjny jak piszesz
  
 
To może ja się też wypowiem co do turbiny...
Nie wiem kto sobie "umyślił" brak IC przy turbieniu - to mija się z celem. Poza tym chcąc nie chcąc TRZEBA odprężyć silnik - jak tego nie zrobisz to szlag go trafi zanim zdążysz na hamownię dojechać. Wtryski? Seryjna pojemność 170ccm to nic. W serii przy 130PS działają już niedaleko granicy. Do turbo potrzeba min 260ccm żeby to jakoś grało. Remap to nie taka prosta sprawa jak mamy przepływomierz - koszty min 1000zł. Kolektor z RST? Proszę, możecie wiercić w głowicach - ja swoją szanuję i takowy wyspawam. Więc podsumowując tak na szybko:
Kolektor 1000zł
Turbo T3 800zł
Ecu Master 500zł
Strojenie 500zł
IC 300zł
Wtryski 200sx 300zł
BOV 200zł
Rurki ? kilkaset
Płyta odprężająca + 2 uszczelki 300zł
a więc w sumie: ponad 4000zł !
A robocizna? Też coś trzeba liczyć.
Tak więc jak chcesz wiecej koni w zetecu to kup inne auto. Chyba że kochasz swojego esa tak jak ja - to turbienie. Ale z głową panowie, z GŁOWĄ!