Pomysły na Układ Dolotowy do Silnika 1,8/16V "Filt-Stożkowy" - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2007-12-20 12:35:56, beniobb pisze:
jezeli chodzi o "liczenia" dolotu to wypowiadaly sie rozne osoby w wielu watkach ze trzeba starac sie zachowac dl i ksztalt seryjnego dolutu - w innym przypadku moznaby bylo wyprowadzic sobie komin na dach ze stozkiem!! co do odsuniecia od silnika zgadzam sie ze jak najdalej ale chyba jakas oslona termiczna by sie przydala!! w taki razie dlaczego robi sie stozki w roznych oslonach np carbonowych, lub w puszkach z nierdzewki ?? chyba po to zeby maxymalnie odizolowac go od ciepla z silnika!! tak mi sie przynajmnie zdaje



Benio, oczywiscie, dobrze Ci sie zdaje. Tylko jest jeden maly szczegol - my tu mowimy o seryjnym zetecu 1.8. To nie jest wysilony silnik turbo z grzejacym sie do czerwonosci baranem. w komorze silnika nie panuja na tyle wysokie temperatury, a silnik nie ciagnie tak wiele powietrza, by myslec o odgrodzie.

Glownym celem stosowania 'power rohr' jest wyeliminowanie zjawiska kurczenia sie ich seryjnych gumowo-plastikowych odpowiednikow pod wplywem podcisnienia w silnikach wolnossacych(a zatem utrudnienia przeplywu powietrza) oraz 'rozdymania' pod wplywem nadcisnienia w silnikach turbo. No i mozliwosc montazu stozka w wybranym miejscu.

W przypadku Remikowego silnika spokojnie mozna walnac rure o takiej samej srednicy jak seryjna i dlugosci takiej, aby mozna bylo dobrze zamontowac stozek w zimnym miejscu. Dobrze jest, by rura miala jak najmniej zagiec i kolanek i nie byla krotsza niz seryjny dolot. Czasem zbyt duzy transfer powietrza do silnika moze go zmulic na niskich i srednich obrotach (bo komputer jest zestrojony pod seryjny dolot i bedzie podawal za malo paliwa), a dopiero na wysokich, gdy zbyt duze opory seryjnego dolotu zostana zlikwidowane bedzie dostawal 'kopa'. Generalnie dolot to dosc ciezka sprawa, kazdy silnik inaczej reaguje na rozne koncepcje.

Liczenie dolotu ma wiekszy sens tylko w wysililonych mocno zdlubanych silnikach N/A lub turbo.



[ wiadomość edytowana przez: Gina_Montana dnia 2007-12-20 13:00:17 ]
  
 
Cytat:
2007-12-20 12:53:14, Gina_Montana pisze:
Benio, oczywiscie, dobrze Ci sie zdaje. Tylko jest jeden maly szczegol - my tu mowimy o seryjnym zetecu 1.8. To nie jest wysilony silnik turbo z grzejacym sie do czerwonosci baranem. w komorze silnika nie ponuja na tyle wysokie temperatury, a silnik nie ciagnie tak wiele powietrza, by myslec o odgrodzie. Glownym celem stosowania 'power rohr' jest wyeliminowanie zjawiska kurczenia sie ich seryjnych gumowo-plastikowych odpowiednikow pod wplywem podcisnienia w silnikach wolnossacych oraz 'rozdymania' pod wplywem nadcisnienia w silnikach turbo. W przypadku remikowego silnika spokojnie mozna walnac rure o takiej samej srednicy jak seryjna i dlugosci takiej, aby mozna bylo dobrze zamontowac stozek w zimnym miejscu. Dobrze jest, by rura miala jak najmniej zagiec i kolanek i nie byla krotsza niz seryjny dolot. that's all Liczenie dolotu ma wiekszy sens tylko w wysililonych mocno zdlubanych silnikach N/A lub turbo.


oki, nie bede negowal twojej wypowiedzi dla samego siebie bede montowal stozek w puszce z nierdzeki i zobaczymy czy to cos zmieni!! dzieki za przydatne info
  
 
Miałem stożek przez sześć miesięcy, do momentu kontroli przepływki.

Czarna maź, olejek do filtra plus to czego filtr nie wyłapał, a sporo tego przepuścił (Jacky za 100pln z olejkiem).
I po 20tyś. km dziwnym trafem zaczął brac olej, 0,5L na 14tyś.
Pierwsze dwie wymiany (odkąd mam Forda), po 15tyś. nic nie dolewałem.
A było tak pięknie!
  
 
witam Kolege z Tychow xD

sadze ze masz problem z "Odmą" to taki wezyk co idzie do Filtra powietrza Oryginalnego i nie ze zre xD tylko chyba Cieknie:>

pzdro
  
 
Witam! Kolege
Mam na odmie taki mały filterek, raczej nic nie cieknie.

  
 
jA mam stozek ,przewód sobie swobodnie dynda nic nie cieknie ,ale to dzieki temu ze odpowietrzenie skrzyni korbowej mam zrobione na cacy,oliwy tez nie bierze bo i jak ma brac skoro pierscienie itp.nowe więc jak wali olejem z przewodu to proponuje zabrac się za odpowietrzenie skrzyni korbowej
  
 
hhe To ja jestem zacofany chyba Troszke xD Ja nie mma filterka, ani nic Takiego Tylko ...

butelke plastikowa 0,5 litra xD
  
 
Stożek spryskałem olejkiem z zestwau i to ten olejek plus to czego filtr nie wyłapał, był na przepływce.
  
 
Cytat:
2007-12-20 14:10:14, Roland77 pisze:
Stożek spryskałem olejkiem z zestwau i to ten olejek plus to czego filtr nie wyłapał, był na przepływce.


tego sie psika minimalna ilość ja jakoś nie mam z tym problemów,ale jak koledzy lejaile wlezie a poz atym stozek stozkowi nie rowny
  
 
Cytat:
2007-12-20 14:19:32, RemikGT pisze:
tego sie psika minimalna ilość ja jakoś nie mam z tym problemów,ale jak koledzy lejaile wlezie a poz atym stozek stozkowi nie rowny



A jaki Ty masz Remiku filter? Bo w sumie w tytule posta jest pytanie, a nikt nie odpowiedział...
  
 
Cytat:
2007-12-20 14:29:49, _unnamed pisze:
A jaki Ty masz Remiku filter? Bo w sumie w tytule posta jest pytanie, a nikt nie odpowiedział...


nie wiem jaki ,kupiłem goz autem -dawca ale podobny widziałem w katalogu FK w obudowie imitującej CARBON
  
 
Najlepiej pospawać dwie rurki z kolankiem, bo bawić się w gięcie takiej rury z nierdzewki to trochę ciężko. Kolanka i rurki można bez problemu kupić.
Co do mazi i olejów na przepływce, to trzeba uważać żeby nie przesadzić z pryskaniem filtra bo później są właśnie takie efekty.
Pozatym filtry są różnej jakości.

Należy również nadmienić, że filtry występują w dwóch rodzajach - mokre i suche.
Suchych nie nasącza sie olejem.

Poprzednio jeździłem na suchym stożku HKS, przepływka czyściutka i piękny dzwięk, no ale to inna bajka cenowa - 650 zł.

Obecnie mam założony mokry filtr SIMOTA (około 100 zł). Przepływki jeszcze nie oglądałem, ale dźwięk to już nie to.
Maska zamyka sie bez problemu.

Zdjęcie w profilu.




[ wiadomość edytowana przez: -OMEN- dnia 2007-12-20 15:41:12 ]
  
 
Cytat:
2007-12-20 15:39:50, -OMEN- pisze:
Najlepiej pospawać dwie rurki z kolankiem, bo bawić się w gięcie takiej rury z nierdzewki to trochę ciężko. Kolanka i rurki można bez problemu kupić. Co do mazi i olejów na przepływce, to trzeba uważać żeby nie przesadzić z pryskaniem filtra bo później są właśnie takie efekty. Pozatym filtry są różnej jakości. Należy również nadmienić, że filtry występują w dwóch rodzajach - mokre i suche. Suchych nie nasącza sie olejem. Poprzednio jeździłem na suchym stożku HKS, przepływka czyściutka i piękny dzwięk, no ale to inna bajka cenowa - 650 zł. Obecnie mam założony mokry filtr SIMOTA (około 100 zł). Przepływki jeszcze nie oglądałem, ale dźwięk to już nie to. Maska zamyka sie bez problemu. Zdjęcie w profilu. [ wiadomość edytowana przez: -OMEN- dnia 2007-12-20 15:41:12 ]



ja już mam Opanowany Pomysł na Układ Dolotowy - Kupie Rurki do Wentylacji przeznaczone ze Stali nie rdzewnej 2- * Rura + 2 Kolanka 90% nic nie będzie cze bało SPAWAĆ Te kolanka są łączone z jednej strony wchodzą w Rurę a z drugiej na Rurę - Czyli tak jak pisałem obejdzie się to wszystko bez SPAWANIA a wygląd Układu Dolotowego Powietrza do Silnika będzie moim zdaniem Całkiem Całkiem
  
 
Cytat:
2007-12-23 08:17:03, DriF pisze:
ja już mam Opanowany Pomysł na Układ Dolotowy - Kupie Rurki do Wentylacji przeznaczone ze Stali nie rdzewnej 2- * Rura + 2 Kolanka 90% nic nie będzie cze bało SPAWAĆ Te kolanka są łączone z jednej strony wchodzą w Rurę a z drugiej na Rurę - Czyli tak jak pisałem obejdzie się to wszystko bez SPAWANIA a wygląd Układu Dolotowego Powietrza do Silnika będzie moim zdaniem Całkiem Całkiem


e tam ,moim zdaniem tylko gieta rura wchodzi w gre
  
 
Cytat:
2007-12-23 12:18:40, RemikGT pisze:
e tam ,moim zdaniem tylko gieta rura wchodzi w gre


A czym według Ciebie Remik różni się gięta rura od dwóch kawałków rurki pospawanej z kolankiem ?


DriF, mam nadzieję że żartujesz.
  
 
Cytat:
2007-12-23 12:51:51, -OMEN- pisze:
A czym według Ciebie Remik różni się gięta rura od dwóch kawałków rurki pospawanej z kolankiem ? DriF, mam nadzieję że żartujesz.


OMEN wygladem oczywiscie kazdy robi jak chce ale wolę osobiscie w jednym kawałku
  
 
Remik ja nie wiem o jakim spawaniu czy wykonaniu Ty myślisz, ale to spawa się Tigiem (spaw równiutko się rozlewa, prawie go nie widać), a następnie szlifuje i poleruje.
Nie rozpoznasz, że to nie jest z jednego kawałka.
Orurowania do terenówek itp. również wykonywane są tą metodą, kolanka i do nich dospawane rurki, nikt nie bawi sie w giecie tych rur - a czy widzisz spawy czy łączenia ?

Spróbuj wygiąć taki kaliber nierdzewki, pod takim kątem i na takim odcinku, życze powodzenia.
  
 
ale czy tak czy siak masz w jednym kawałku jak do pasujesz Kolanko do Rury a potem je ładnie po Spawasz moim zdaniem ..................
Może się mylę ale wydaje mi się że będzie mieć Ładny wygląd wtedy
  
 
ja sie nie odzywam ,w styczniu zrobię to pokaze jak mam .
  
 
Cytat:
2007-12-23 14:39:03, DriF pisze:
... Może się mylę ale wydaje mi się że będzie mieć Ładny wygląd wtedy



Ja sie nie odzywam w kwestii technicznej bo sie na tym poprostu nie znam ale zapytam tak: tobie chodzi o wyglad czy zeby poprawic parametry silnika? Bo jezeli tylko ci o wyglad chodzi to rob tak jak tobie bedzie sie podobac
I jeszcze jedno. Jezeli zrobic to twoja metoda wsuwajac rurke w rurke to od wewnatrz powierzchnia nie bedzie gladka tylko beda skoki, a wiec czy to nie bedzie powodowac jakis niepotrzebnych zawirowan zasysanego powietrza?