Pomysły na Układ Dolotowy do Silnika 1,8/16V "Filt-Stożkowy" - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie sądzę że będą jakieś zawirowania Powietrza

Zobacz na Dolot Fabryczny tam masz Rurę z Gumy proszkowaną

.................................................................................................

a Rura z Kolankiem 90% będzie Gładka wewnątrz
więc jakie za wirowania Powietrza
skoro Fabrycznie masz Wąż gumowy po falowany

[ wiadomość edytowana przez: DriF dnia 2007-12-28 15:23:18 ]
  
 
Budowa power rury do escorta rozpoczeta koszt materiału 168 zł(bez robocizny) tzn 2 kolanka plus ok 1 metr rury o srednicy wewnetrznej 72 mm(ale chyba skłonie sie na 70 mm i mocowanie na przejsciówkę plus dwie opaski,mam teraz dylemat czy robic tak
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
]cos w tym stylu

czy cos podobnego,czyli od razu uciekac w bok
[addsig




[ wiadomość edytowana przez: RemikGT dnia 2008-01-09 22:42:09 ]
  
 
img142.imageshack.us/img142/1335/fakety9.gif
  
 
Jesli juz musicie pakowac to zelastwo to zdala od wydechu - po co grzac powietrze w dolot.
A kat na marginesie to lipa, w porownaniu z oryginalem znacznie mniejsza objetosc i wiekszy halas z dolotu. Jak ktos lubi halas to moze powinien sie przejechac starym dieslem
  
 
Cytat:
2008-01-09 22:45:40, CKsrv pisze:
Jesli juz musicie pakowac to zelastwo to zdala od wydechu - po co grzac powietrze w dolot. A kat na marginesie to lipa, w porownaniu z oryginalem znacznie mniejsza objetosc i wiekszy halas z dolotu. Jak ktos lubi halas to moze powinien sie przejechac starym dieslem


grzac sie ni ebdzie bo dodatkowo jest juz w trakcie tworzenia osłona na kolektor a objetośc raczej zblizona, a ile powiem dokładnie jak bedzie zrobione, zmierze objetosciowo wodą
  
 
No to spokojny jestem
  
 
a oplaca sie kupowac rure i jeszcze placic za jej giecie czy spawanie?
nie lepiej podjechac do jakiegos sklepu tuningowego i dobrac dedykowany do innego auta?
jakiej firmy stozek bedziesz montowal?
  
 
robie tak i juz,stożek mam a firmy nie wiem
  
 
Cytat:
2007-12-20 12:53:14, Gina_Montana pisze:
Benio, oczywiscie, dobrze Ci sie zdaje. Tylko jest jeden maly szczegol - my tu mowimy o seryjnym zetecu 1.8. To nie jest wysilony silnik turbo z grzejacym sie do czerwonosci baranem. w komorze silnika nie panuja na tyle wysokie temperatury, a silnik nie ciagnie tak wiele powietrza, by myslec o odgrodzie. Glownym celem stosowania 'power rohr' jest wyeliminowanie zjawiska kurczenia sie ich seryjnych gumowo-plastikowych odpowiednikow pod wplywem podcisnienia w silnikach wolnossacych(a zatem utrudnienia przeplywu powietrza) oraz 'rozdymania' pod wplywem nadcisnienia w silnikach turbo. No i mozliwosc montazu stozka w wybranym miejscu. W przypadku Remikowego silnika spokojnie mozna walnac rure o takiej samej srednicy jak seryjna i dlugosci takiej, aby mozna bylo dobrze zamontowac stozek w zimnym miejscu. Dobrze jest, by rura miala jak najmniej zagiec i kolanek i nie byla krotsza niz seryjny dolot. Czasem zbyt duzy transfer powietrza do silnika moze go zmulic na niskich i srednich obrotach (bo komputer jest zestrojony pod seryjny dolot i bedzie podawal za malo paliwa), a dopiero na wysokich, gdy zbyt duze opory seryjnego dolotu zostana zlikwidowane bedzie dostawal 'kopa'. Generalnie dolot to dosc ciezka sprawa, kazdy silnik inaczej reaguje na rozne koncepcje. Liczenie dolotu ma wiekszy sens tylko w wysililonych mocno zdlubanych silnikach N/A lub turbo. [ wiadomość edytowana przez: Gina_Montana dnia 2007-12-20 13:00:17 ]


co za belkot nijak sie majacy do rzeczywistosci...
powiedz mi jaka jest normalna temp oleju jaka osiaga silnik po nagrzaniu ?! chodzi mi o silnik jak to ujales superhiper wysilony turbo i zwykly 1.4 na gazie
powiedz mi jak jedziesz sobie tak po miescie w korku za oknem 10st wiosna za pasem ptaszki cwierkaja i w pewnym momencie postanowisz zjechac na zatoczke dla busow i otworzyc mache to dotkniesz pokrywy zaworow reka przez dluzej niz 1/2 sek?!
a co do "kurczenia seryjnego dolotu"..ehh no cos nie widzialem jeszcze zeby plastikowa oslona, ktora na zdjeciu widac u Drif`a czy metalowa rura u Fryszarda ze zdjecia mogla sie skurczyc, polega to tylko na ograniczeniu do minimum powstawania zawirowan poprzez nierownosc scianek ukladu, stad stosuje sie gladkie rury bez 90cio stopniowych zgiec
co do zachowania samochodu po zalozeniu takiego ustrojstwa , a od czego jest komp w tych nowych silnikach?! przecie jak ma wiecej powietrza to podleje, jest to sprzezone ze soba, oczywiscie przy sprawnym silniku...
mozliwe, ze sie nie znam, ale takie sa moje odczucia no offence
ktos pisal, ze mial syf po jezdzie na stozku...litosci
taki sam syf mozna miec i za ori filtrem powietrza, ale jezeli kupi sie bubel, albo sie go zle zabezpiecza to sa takie kwiatki
nie od parady ze stozkami K&Na daja gwaracje na milion km
robcie power rury o oslonach nie zapominajcie i cieszcie sie odglosem stozkow
peace
  
 
Cytat:
2008-01-09 23:34:05, Bandziorno pisze:
co za belkot nijak sie majacy do rzeczywistosci... powiedz mi jaka jest normalna temp oleju jaka osiaga silnik po nagrzaniu ?! chodzi mi o silnik jak to ujales superhiper wysilony turbo i zwykly 1.4 na gazie powiedz mi jak jedziesz sobie tak po miescie w korku za oknem 10st wiosna za pasem ptaszki cwierkaja i w pewnym momencie postanowisz zjechac na zatoczke dla busow i otworzyc mache to dotkniesz pokrywy zaworow reka przez dluzej niz 1/2 sek?! a co do "kurczenia seryjnego dolotu"..ehh no cos nie widzialem jeszcze zeby plastikowa oslona, ktora na zdjeciu widac u Drif`a czy metalowa rura u Fryszarda ze zdjecia mogla sie skurczyc, polega to tylko na ograniczeniu do minimum powstawania zawirowan poprzez nierownosc scianek ukladu, stad stosuje sie gladkie rury bez 90cio stopniowych zgiec co do zachowania samochodu po zalozeniu takiego ustrojstwa , a od czego jest komp w tych nowych silnikach?! przecie jak ma wiecej powietrza to podleje, jest to sprzezone ze soba, oczywiscie przy sprawnym silniku... mozliwe, ze sie nie znam, ale takie sa moje odczucia no offence :: ktos pisal, ze mial syf po jezdzie na stozku...litosci taki sam syf mozna miec i za ori filtrem powietrza, ale jezeli kupi sie bubel, albo sie go zle zabezpiecza to sa takie kwiatki nie od parady ze stozkami K&Na daja gwaracje na milion km robcie power rury o oslonach nie zapominajcie i cieszcie sie odglosem stozkow peace



buhahaha. kolego zanim nazwiesz czyjes wypowiedzi bełkotem proponuje Ci najpierw rozszerzyc swoja wiedze do stopnia wiekszego niz 'swoje odczucia'.

co ma temp oleju do temperatury zasysanego powietrza? Ale skoro Cie to ciekawi to lokalnie temp oleju w silniku turbo jest sporo wyzsza niz w wolnossącym, podobnie ma sie rzecz z pozostalymi elementami silnika (w wysilonym turbo bardzo duzo ciepla wydziela turbina i kolektor wydechowy - duzo wiecej niz w N/A. no i oczywiscie sama chlodnica, ktora jest wieksza i musi wytracic duzo wiecej ciepla - zwroc uwage w ktorą strone to cieplo wedruje podczas jazdy podobnie rzecz ma sie z calym blokiem silnika, wezami gumowymi, wydechem (EGT) etc
a co do kurczenia i rozszerzania sie plastikowo-gumowych elementow to skoro nie widziales to przykro mi widocznie masz male doswiadczenie, bo ja takie zjawisko zaobserwowalem juz w wielu samochodach. I to jest glowny powod wymieniania ich na metalowe odpowiedniki. Zreszta nie tylko ja, moze rzuc okiem gdzies na necie skoro nie wiesz i nie mozesz w to uwierzyc

skoro myslisz,ze po podaniu wiekszej ilosci powietrza komp automatycznie poda wiecej paliwa i dopasuje pozostale parametry to juz wogole swiadczy o Twoim zenujacym poziomie wiedzy na ten temat.. to po cholere ludzie inwestuja mase kasy w urzadzenia typu piggy-back itd ? skoro przeciez komp wszystko zrobi śmiech na sali.

a K&N daje gwarancje miliona km na sam stozek a nie na jakosc powietrza za nim. Wiekszosc stozkow ma gorsze parametry pochlaniania nieczystosci niz seryjne wkladki, wynikaja one z mniejszej powierzchni filtra i wiekszej jego przepustowosci.




[ wiadomość edytowana przez: Gina_Montana dnia 2008-01-10 09:32:58 ]
  
 
Cytat:
2008-01-10 07:39:19, Gina_Montana pisze:
buhahaha. kolego zanim nazwiesz czyjes wypowiedzi bełkotem proponuje Ci najpierw rozszerzyc swoja wiedze do stopnia wiekszego niz 'swoje odczucia'. co ma temp oleju do temperatury zasysanego powietrza? Ale skoro Cie to ciekawi to lokalnie temp oleju w silniku turbo jest sporo wyzsza niz w wolnossącym, podobnie ma sie rzecz z pozostalymi elementami silnika (w wysilonym turbo bardzo duzo ciepla wydziela turbina i kolektor wydechowy - duzo wiecej niz w N/A. no i oczywiscie sama chlodnica, ktora jest wieksza i musi wytracic duzo wiecej ciepla - zwroc uwage w ktorą strone to cieplo wedruje podczas jazdy podobnie rzecz ma sie z calym blokiem silnika, wezami gumowymi, wydechem (EGT) etc a co do kurczenia i rozszerzania sie plastikowo-gumowych elementow to skoro nie widziales to przykro mi widocznie masz male doswiadczenie, bo ja takie zjawisko zaobserwowalem juz w wielu samochodach. I to jest glowny powod wymieniania ich na metalowe odpowiedniki. Zreszta nie tylko ja, moze rzuc okiem gdzies na necie skoro nie wiesz i nie mozesz w to uwierzyc skoro myslisz,ze po podaniu wiekszej ilosci powietrza komp automatycznie poda wiecej paliwa i dopasuje pozostale parametry to juz wogole swiadczy o Twoim zenujacym poziomie wiedzy na ten temat.. to po cholere ludzie inwestuja mase kasy w urzadzenia typu piggy-back itd ? skoro przeciez komp wszystko zrobi śmiech na sali. a K&N daje gwarancje miliona km na sam stozek a nie na jakosc powietrza za nim. Wiekszosc stozkow ma gorsze parametry pochlaniania nieczystosci niz seryjne wkladki, wynikaja one z mniejszej powierzchni filtra i wiekszej jego przepustowosci. [ wiadomość edytowana przez: Gina_Montana dnia 2008-01-10 09:32:58 ]


no musze cie zmarwtic,ale prosilbym abys swoja niewiedza nie katowal innych
temp oleju w kazdym silniku przy normalnej pracy bedzie 90st a ze przy turbo bedzie goracy downpipe i turbina to juz inna para kaloszy (tym bardziej ze nikt z klubu kto taki zestaw ma nie wypowiadal sie na temat montowania stozka)
piggyback montujesz jak chcesz usprawnic prace silnika, ale przy wiekszych modyfilacjach anizeli tylko wlozenie stozka, bo w takim ukladzie to polowa aut jezdzilaby z takimi kontrolorami pod maska, a jezeli nie wiesz ustawianie tego nie odbywa sie on/off
akurat musze cie zmartwic mialem zarowno doczynienia ze stozkiem, ktory mialem w gazniki przez prawie 2lata (jedyna rzecz jak musialem zrobic po zalozeniu stozka to dolac benzyny i ustawic wolne obroty-nikt nie namawial mnie np na ecumastera...), a teraz od roku z silnikiem turbo wiec skoncz swoje wywody i nie podpieraj sie wiedza zaslyszana od madrzejszych kolegow...
kto cie oklamal ze silniki z t maja wieksza chlodnice?!
(rst seryjna chlodnicha 2/3 wielkosci chlodnicy w xr3...)
nie mow prosze ze seryjne uklady dolotowe w 1.6 beda sie kurczyly przez podcinienie zasysanego powietrza- nie to jest powodem wsadzania prostych rur ukladow dolotowych...
K&N daje gwarancje ze przez te milion km powietrze przeplywajace przez stozek zostanie oczyszczone w sposob co najmniej tak dobry jak przy ori filtrze, ja przez 2 lata nie zaobserwowalem NIC na rurze dolotowej i gazniku, a jezdzilem po wszelakich drogach rowniez i piaszczystych w letnie dni
skonczmy juz wywody, ale nie dopisuj juz swoich spostrzezen, bo akurat moje podparte sa doswiadczeniem zarowno w jednej jak i w drugiej kwestii
narrrrra
  
 
Cytat:
2008-01-10 10:11:16, Bandziorno pisze:
no musze cie zmarwtic,ale prosilbym abys swoja niewiedza nie katowal innych temp oleju w kazdym silniku przy normalnej pracy bedzie 90st a ze przy turbo bedzie goracy downpipe i turbina to juz inna para kaloszy (tym bardziej ze nikt z klubu kto taki zestaw ma nie wypowiadal sie na temat montowania stozka) piggyback montujesz jak chcesz usprawnic prace silnika, ale przy wiekszych modyfilacjach anizeli tylko wlozenie stozka, bo w takim ukladzie to polowa aut jezdzilaby z takimi kontrolorami pod maska, a jezeli nie wiesz ustawianie tego nie odbywa sie on/off akurat musze cie zmartwic mialem zarowno doczynienia ze stozkiem, ktory mialem w gazniki przez prawie 2lata (jedyna rzecz jak musialem zrobic po zalozeniu stozka to dolac benzyny i ustawic wolne obroty-nikt nie namawial mnie np na ecumastera...), a teraz od roku z silnikiem turbo wiec skoncz swoje wywody i nie podpieraj sie wiedza zaslyszana od madrzejszych kolegow... kto cie oklamal ze silniki z t maja wieksza chlodnice?! (rst seryjna chlodnicha 2/3 wielkosci chlodnicy w xr3...) nie mow prosze ze seryjne uklady dolotowe w 1.6 beda sie kurczyly przez podcinienie zasysanego powietrza- nie to jest powodem wsadzania prostych rur ukladow dolotowych... K&N daje gwarancje ze przez te milion km powietrze przeplywajace przez stozek zostanie oczyszczone w sposob co najmniej tak dobry jak przy ori filtrze, ja przez 2 lata nie zaobserwowalem NIC na rurze dolotowej i gazniku, a jezdzilem po wszelakich drogach rowniez i piaszczystych w letnie dni skonczmy juz wywody, ale nie dopisuj juz swoich spostrzezen, bo akurat moje podparte sa doswiadczeniem zarowno w jednej jak i w drugiej kwestii narrrrra



90 st C? taka temp to ma plyn chlodzacy .. olej deka wiecej ale mniejsza z tym
ecumaster do gaznika? no no ciekawe, a jak kolega chcialby go podpiac ?
skoro mowisz,ze musiales podkrecic dawke paliwa na gazniku po zamontowaniu stozka to znaczy,ze na wtrysku rowniez trzebaby podniesc .. a jak to zrobisz bez swini? bo niestety ale komputer nie jest taki madry.

A swoje wywody opieram na kilkuletnim doswiadczeniu z wieloma samochodami( nie dwoma na gazniku, to juz nie ta epoka troche..).
  
 
koledzy spokoju troszkę ...
  
 
Co do filtra - oczywistym jest że stożek nawet K&N nie będzie filtrował tak dobrze jak ori puszka... Gwarancja tak jak mowi gina jest na filtr. Nie na powietrze!!! Jak by tak było to może jeszcze KN ma dawać gwarancje na silnik w którym założysz ich filter? Co do temperatury woda w układzie czy płyn może osiągać 120stopni - 130 stopni więc bardzo proszę nie wmawiać żę olej będzie miał 90 A co do aut z turbo, racz zauważyć że mają chłodnice powietrza dolotowego i chłodnicę oleju.
  
 
Cytat:
2008-01-10 14:01:49, yezXR3i pisze:
Co do temperatury woda w układzie czy płyn może osiągać 120stopni - 130 stopni więc bardzo proszę nie wmawiać żę olej będzie miał 90 A co do aut z turbo, racz zauważyć że mają chłodnice powietrza dolotowego i chłodnicę oleju.


chyba niedoczytales :
Wysłany: 2008-01-10 10:11:16
temp oleju w kazdym silniku przy normalnej pracy bedzie 90st...ale nic
troche uscislasz z tym ic i chlodnica oleju, bo nie wszystkie maja
co do K&Na to znow niedoczytales, bo nic nie wspomialem o gwarancji na filtrowane powietrze tylko podzielilem sie swoimi spostrzezeniami po uzytkowaniu takiego przez okres blisko 2 lat (zasadnicza roznica jest gdy filtrowanie odbywa sie przez bawelne, a nie przez papier bedacy gorzej przepuszczajacym) ...
Gina_Montana jeszcze bys sie zdziwil co ten gazniczek potrafil, a co do moich doswiadczen z autami, to nic nie wiesz na ten temat wiec nie wypowiadaj sie, bo aktualnie nie jestes w stanie nic na ten temat powiedziec...
chcesz to namawiaj dalej kolegow na komputery+strojenie, ale chyba nie kazdy zakladajacy stozek by allegro do 15letniego essa, bedzie sie nad tym zastanawial...
ps yezXR3i powiedz mi jak woda moze w ukladzie (i gdziekolwiek indziej) osiagnac temp 120-130st?!
juz sie nie udzielam, zeby nie wyszlo ze zle doradzam
  
 
Cytat:
2008-01-13 12:58:59, Bandziorno pisze:
chcesz to namawiaj dalej kolegow na komputery+strojenie, ale chyba nie kazdy zakladajacy stozek by allegro do 15letniego essa, bedzie sie nad tym zastanawial...



kolego ja tu nikogo nie namawiam do świnki pod stozek, wrecz przeciwnie ja odradzam wszelkie stożki, grzybki i inne walce do seryjnych silnikow bo nie ma to wiekszego sensu. tylko Ty wprowadzasz ludzi w blad piszac,ze jak komp sam 'podleje' silnik po zalozeniu stożka, bo tak nie jest i kilka dni temu jeden z klubowiczow z katowic sie o tym na wlasnym autku przekonal i sprzedal ten super stozek tak szybko jak go kupil. pozdro
  
 
Cytat:
Cytat:
--------------------------------------------------------------------------------


2008-01-13 12:58:59, Bandziorno pisze:
chcesz to namawiaj dalej kolegow na komputery+strojenie, ale chyba nie kazdy zakladajacy stozek by allegro do 15letniego essa, bedzie sie nad tym zastanawial...


--------------------------------------------------------------------------------



kolego ja tu nikogo nie namawiam do świnki pod stozek, wrecz przeciwnie ja odradzam wszelkie stożki, grzybki i inne walce do seryjnych silnikow bo nie ma to wiekszego sensu. tylko Ty wprowadzasz ludzi w blad piszac,ze jak komp sam 'podleje' silnik po zalozeniu stożka, bo tak nie jest i kilka dni temu jeden z klubowiczow z katowic sie o tym na wlasnym autku przekonal i sprzedal ten super stozek tak szybko jak go kupil. pozdro


  
 
Cytat:
powiedz mi jak woda moze w ukladzie (i gdziekolwiek indziej) osiagnac temp 120-130st?!


Nowoczesne układy chłodzące to układy ciśnieniowe, co oznacza że pracują na ciśnieniu większym niż atmosferyczne co pozwala na podniesienie punktu wrzenia ( Płynu chłodniczego a nie wody )
Na przykładzie wody:
Przy normalnym ciśnieniu atmosferycznym temp wrzenia wynosi 100 stopni C
Na wysokości 8000 m npm ( mniejsze ciśnienie) wystarcza ok90 st. C aby zagotować wode.
W układzie chłodzącym (Celowo zwiększone ciśnienie) wrzenie zaczyna się przy 120-130 st. C w zależności od chłodziwa ( woda, Plyn chłodniczy).
Podane dane mogą odbiegać od faktycznych liczb ale idea powinna być jasna
Pozdrawiam