Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2008-01-09 22:28:02 Budowa power rury do escorta rozpoczeta koszt materiału 168 zł(bez robocizny) tzn 2 kolanka plus ok 1 metr rury o srednicy wewnetrznej 72 mm(ale chyba skłonie sie na 70 mm i mocowanie na przejsciówkę plus dwie opaski,mam teraz dylemat czy robic tak
]cos w tym stylu czy cos podobnego,czyli od razu uciekac w bok [addsig [ wiadomość edytowana przez: RemikGT dnia 2008-01-09 22:42:09 ] |
slawcek Sympatyk FEFK Cabz WRoCław | 2008-01-09 22:36:52 |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2008-01-09 22:45:40 Jesli juz musicie pakowac to zelastwo to zdala od wydechu - po co grzac powietrze w dolot.
A kat na marginesie to lipa, w porownaniu z oryginalem znacznie mniejsza objetosc i wiekszy halas z dolotu. Jak ktos lubi halas to moze powinien sie przejechac starym dieslem |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2008-01-09 22:48:06
grzac sie ni ebdzie bo dodatkowo jest juz w trakcie tworzenia osłona na kolektor a objetośc raczej zblizona, a ile powiem dokładnie jak bedzie zrobione, zmierze objetosciowo wodą |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2008-01-09 22:57:28 No to spokojny jestem |
POMPA ESCORT MK4 RS2000 KOZIARNIA / NEW YORK | 2008-01-09 23:10:36 a oplaca sie kupowac rure i jeszcze placic za jej giecie czy spawanie?
nie lepiej podjechac do jakiegos sklepu tuningowego i dobrac dedykowany do innego auta? jakiej firmy stozek bedziesz montowal? |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2008-01-09 23:11:44 robie tak i juz,stożek mam a firmy nie wiem |
Gina_Montana Katowice | 2008-01-10 07:39:19
buhahaha. kolego zanim nazwiesz czyjes wypowiedzi bełkotem proponuje Ci najpierw rozszerzyc swoja wiedze do stopnia wiekszego niz 'swoje odczucia'. co ma temp oleju do temperatury zasysanego powietrza? Ale skoro Cie to ciekawi to lokalnie temp oleju w silniku turbo jest sporo wyzsza niz w wolnossącym, podobnie ma sie rzecz z pozostalymi elementami silnika (w wysilonym turbo bardzo duzo ciepla wydziela turbina i kolektor wydechowy - duzo wiecej niz w N/A. no i oczywiscie sama chlodnica, ktora jest wieksza i musi wytracic duzo wiecej ciepla - zwroc uwage w ktorą strone to cieplo wedruje podczas jazdy podobnie rzecz ma sie z calym blokiem silnika, wezami gumowymi, wydechem (EGT) etc a co do kurczenia i rozszerzania sie plastikowo-gumowych elementow to skoro nie widziales to przykro mi widocznie masz male doswiadczenie, bo ja takie zjawisko zaobserwowalem juz w wielu samochodach. I to jest glowny powod wymieniania ich na metalowe odpowiedniki. Zreszta nie tylko ja, moze rzuc okiem gdzies na necie skoro nie wiesz i nie mozesz w to uwierzyc skoro myslisz,ze po podaniu wiekszej ilosci powietrza komp automatycznie poda wiecej paliwa i dopasuje pozostale parametry to juz wogole swiadczy o Twoim zenujacym poziomie wiedzy na ten temat.. to po cholere ludzie inwestuja mase kasy w urzadzenia typu piggy-back itd ? skoro przeciez komp wszystko zrobi śmiech na sali. a K&N daje gwarancje miliona km na sam stozek a nie na jakosc powietrza za nim. Wiekszosc stozkow ma gorsze parametry pochlaniania nieczystosci niz seryjne wkladki, wynikaja one z mniejszej powierzchni filtra i wiekszej jego przepustowosci. [ wiadomość edytowana przez: Gina_Montana dnia 2008-01-10 09:32:58 ] |
Bandziorno Sympatyk FEFK Escort Cabrio Mk IV Warszawa | 2008-01-10 10:11:16
no musze cie zmarwtic,ale prosilbym abys swoja niewiedza nie katowal innych temp oleju w kazdym silniku przy normalnej pracy bedzie 90st a ze przy turbo bedzie goracy downpipe i turbina to juz inna para kaloszy (tym bardziej ze nikt z klubu kto taki zestaw ma nie wypowiadal sie na temat montowania stozka) piggyback montujesz jak chcesz usprawnic prace silnika, ale przy wiekszych modyfilacjach anizeli tylko wlozenie stozka, bo w takim ukladzie to polowa aut jezdzilaby z takimi kontrolorami pod maska, a jezeli nie wiesz ustawianie tego nie odbywa sie on/off akurat musze cie zmartwic mialem zarowno doczynienia ze stozkiem, ktory mialem w gazniki przez prawie 2lata (jedyna rzecz jak musialem zrobic po zalozeniu stozka to dolac benzyny i ustawic wolne obroty-nikt nie namawial mnie np na ecumastera...), a teraz od roku z silnikiem turbo wiec skoncz swoje wywody i nie podpieraj sie wiedza zaslyszana od madrzejszych kolegow... kto cie oklamal ze silniki z t maja wieksza chlodnice?! (rst seryjna chlodnicha 2/3 wielkosci chlodnicy w xr3...) nie mow prosze ze seryjne uklady dolotowe w 1.6 beda sie kurczyly przez podcinienie zasysanego powietrza- nie to jest powodem wsadzania prostych rur ukladow dolotowych... K&N daje gwarancje ze przez te milion km powietrze przeplywajace przez stozek zostanie oczyszczone w sposob co najmniej tak dobry jak przy ori filtrze, ja przez 2 lata nie zaobserwowalem NIC na rurze dolotowej i gazniku, a jezdzilem po wszelakich drogach rowniez i piaszczystych w letnie dni skonczmy juz wywody, ale nie dopisuj juz swoich spostrzezen, bo akurat moje podparte sa doswiadczeniem zarowno w jednej jak i w drugiej kwestii narrrrra |
Gina_Montana Katowice | 2008-01-10 10:50:00
90 st C? taka temp to ma plyn chlodzacy .. olej deka wiecej ale mniejsza z tym ecumaster do gaznika? no no ciekawe, a jak kolega chcialby go podpiac ? skoro mowisz,ze musiales podkrecic dawke paliwa na gazniku po zamontowaniu stozka to znaczy,ze na wtrysku rowniez trzebaby podniesc .. a jak to zrobisz bez swini? bo niestety ale komputer nie jest taki madry. A swoje wywody opieram na kilkuletnim doswiadczeniu z wieloma samochodami( nie dwoma na gazniku, to juz nie ta epoka troche..). |
bzikol Sympatyk FEFK MMK IV Warszawa | 2008-01-10 13:53:50 koledzy spokoju troszkę ... |
yezXR3i Sympatyk FEFK BMW E91 Bukowno | 2008-01-10 14:01:49 Co do filtra - oczywistym jest że stożek nawet K&N nie będzie filtrował tak dobrze jak ori puszka... Gwarancja tak jak mowi gina jest na filtr. Nie na powietrze!!! Jak by tak było to może jeszcze KN ma dawać gwarancje na silnik w którym założysz ich filter? Co do temperatury woda w układzie czy płyn może osiągać 120stopni - 130 stopni więc bardzo proszę nie wmawiać żę olej będzie miał 90 A co do aut z turbo, racz zauważyć że mają chłodnice powietrza dolotowego i chłodnicę oleju. |
Bandziorno Sympatyk FEFK Escort Cabrio Mk IV Warszawa | 2008-01-13 12:58:59
chyba niedoczytales : Wysłany: 2008-01-10 10:11:16 temp oleju w kazdym silniku przy normalnej pracy bedzie 90st...ale nic troche uscislasz z tym ic i chlodnica oleju, bo nie wszystkie maja co do K&Na to znow niedoczytales, bo nic nie wspomialem o gwarancji na filtrowane powietrze tylko podzielilem sie swoimi spostrzezeniami po uzytkowaniu takiego przez okres blisko 2 lat (zasadnicza roznica jest gdy filtrowanie odbywa sie przez bawelne, a nie przez papier bedacy gorzej przepuszczajacym) ... Gina_Montana jeszcze bys sie zdziwil co ten gazniczek potrafil, a co do moich doswiadczen z autami, to nic nie wiesz na ten temat wiec nie wypowiadaj sie, bo aktualnie nie jestes w stanie nic na ten temat powiedziec... chcesz to namawiaj dalej kolegow na komputery+strojenie, ale chyba nie kazdy zakladajacy stozek by allegro do 15letniego essa, bedzie sie nad tym zastanawial... ps yezXR3i powiedz mi jak woda moze w ukladzie (i gdziekolwiek indziej) osiagnac temp 120-130st?! juz sie nie udzielam, zeby nie wyszlo ze zle doradzam |
Gina_Montana Katowice | 2008-01-13 13:14:24
kolego ja tu nikogo nie namawiam do świnki pod stozek, wrecz przeciwnie ja odradzam wszelkie stożki, grzybki i inne walce do seryjnych silnikow bo nie ma to wiekszego sensu. tylko Ty wprowadzasz ludzi w blad piszac,ze jak komp sam 'podleje' silnik po zalozeniu stożka, bo tak nie jest i kilka dni temu jeden z klubowiczow z katowic sie o tym na wlasnym autku przekonal i sprzedal ten super stozek tak szybko jak go kupil. pozdro |
slawcek Sympatyk FEFK Cabz WRoCław | 2008-01-13 14:06:59
|
Wuszy_sedan 126p 600 i 125p 1,8 ... Wrocław | 2008-01-20 00:41:32
Nowoczesne układy chłodzące to układy ciśnieniowe, co oznacza że pracują na ciśnieniu większym niż atmosferyczne co pozwala na podniesienie punktu wrzenia ( Płynu chłodniczego a nie wody ) Na przykładzie wody: Przy normalnym ciśnieniu atmosferycznym temp wrzenia wynosi 100 stopni C Na wysokości 8000 m npm ( mniejsze ciśnienie) wystarcza ok90 st. C aby zagotować wode. W układzie chłodzącym (Celowo zwiększone ciśnienie) wrzenie zaczyna się przy 120-130 st. C w zależności od chłodziwa ( woda, Plyn chłodniczy). Podane dane mogą odbiegać od faktycznych liczb ale idea powinna być jasna Pozdrawiam |